2 x Citroën Xantia

Dnes přinášíme ve spojeném článku dvě kratší zkušenosti uživatelů automobilu Citroën Xantia.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Citroën Xantia
Značka:Citroën
Model:Xantia
Typ: 
Karoserie:limuzína, sedan, hatchback
Obsah motoru:1781
Palivo:LPG
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:190 000
Najeto km nyní:220 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:2 roky
Průměrná spotřeba:8,5 - 9 l benzín, 10,4 l plyn
Předchozí vozidlo:Ford Orion
Auto jsem koupil ojeté, dovoz z NL Musím napsat, že hlavní výhodou je podvozek, o kterém si mnozí myslí, že je poruchový. V podvozku není vůbec žádný problém, naopak. Všemi nerovnostmi proplouvá xantia úplně bezvadně. Jediný problém může nastat v případě zadního výškového korektoru, kde může časem dojít k zarezavění čepu. Vše vyřeší rozebrání korektoru a výměna čepu. Ten vyrobí každý soustružník za 10 minut. Samozřejmě je dobré měnit LHM každé dva až tři roky, podle najetých km. Celkové náklady jsou 1 200,- za LHM + výměna, kterou zvládne v podstatě každý trochu zručnější chlap sám.
Jaké "poruchy" mě potkaly: vše důsledkem opotřebování, měhil jsem kosti na přední nápravě = 2 000,-, zadní ložisko = 2500,-, je s nábojem, protože xantia má vzadu kotouče, pak jsem měnil kotouče, přední = 2000,- za oba, samozřejmě destičky = 900,- na předek, 600,- na zadek a katalyzátor, ten se dá sehnat univerzál za 3500,-. Jinak motor 1,8 16V 81kW, 110 HP má poměrně slušnou dynamiku, i když sportovnější jízda si žádá držet auto pod plynem. I přesto spotřeba 10,5 l plynu.
Možná horší je složitější diagnostika tohoto motoru, jelikož je to zbytečně přetechnizovaný motor, spousta čidel atd. Ale i v německých statistikách poruchovosti je xantia na dobrých místech, mezi 8-9 let starými auty je 29. místo jedno z nejlepších u evropanů (nepočítaje Mercedes a Porsche), před rádoby držákem Golfem apod.
Co se týká vnitřního prostoru může třeba taková Oktávka jen závidět.
KladyZápory
jízdní vlastnosti složitější diagnostika
velký prostor menší prestiž u Čechů
výborné dieselové motory  
výborné brzdy  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano


Značka:Citroën
Model:Xantia
Typ:Exclusive
Karoserie:kombi, VAN, MPV, SUV
Obsah motoru:2088
Palivo:nafta
Rok výroby:1998
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:151 000
Najeto km nyní:192 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:15 měsíců
Průměrná spotřeba:7 l/100 km
Předchozí vozidlo:Škoda Favorit
Podělím se o zkušenosti s mým Citroënem Xantií Break 2,1 TD. Kupoval jsem auto v pro mne neznámem bazaru. Byl to dovoz z D, bez jakýkoli původních papírů, kromě původního techničáku. Takže o historii auta jsem nevěděl nic - kilometrovému počítadlu ukazujícímu 151 tisís jsem mohl/nemohl věřit. Je to verze Exclusive. Tedy plná palba - takže to má úplně vše, co do toho Citroën dával. Od klimatizace, šíbru, kožených sedadel, až po skplápěcí zrcátka u spolujezdce, teda mimo elektirckého vyhřívání sedadel a originálního autorádia.
Při prohlídce před koupí jsem zjistil vykradené servisní kolo, vykradený CD měnič, vyměněný přední blatník bez jakýhkoli náznaků poškození okolní karoserie. Auto se mi velmi líbilo a se stavem jsem byl spokojen. Koupil jsem ho.
Hned po koupi jsem nechal vyměnit rozvoďák s příslušenstvím a všechny náplně, cca po 3 měsících jsem nechal udělat kompletní kontrolu hydraulického podvozku (hydroactiv2).
Teď po 15-ti měsících mám najeto 192 tisíc km. V servise jsem nechal měnit díly, co se bežně opotřebovávájí (brzdové kotouče, desky), vyměnit čepy (prvovýroba) a gelový silenblok motoru. Také jsem nechal měnit silenbloky přední nápravy - holt pohodlí je něčím vykoupeno. Jedinou poruchou bylo čidlo ABS na zadním kole, a to umřelo při výměně kol v pneuservisu.
Spotřeba motoru 2,1TD: dlouhodobý průměr 7 l/100 km (výrobce uvádí 7,4). Ale jezdit se dá zhruba od 6,3 až po 8. Pod 6 se prakticky nedá dostat - no možná pouze při brždění motorem z kopce.
Je třeba se ještě zmínit o palivovém čerpadle na této motorizaci - Lucas Epic - elektronické čerpadlo, které je velmi náchylné na kvalitu nafty. Další nevýhodou tohoto čerpadla je jeho velmi drahý servis a to, že ho umí opravit jen na pár místech v ČR. A při opravě musí mít i auto - seřizuje se pouze na autě.
Jsem s autem maximálně spokojen - to pohodlí je prostě suprové! Příští auto bude možná někdy C5.
KladyZápory
  
  
  
  
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora