Autorizovaný nebo nezávislý autoservis - jaká je vaše volba?

Špatná ekonomická situace nutí motoristy šetřit při údržbě svých vozidel. Tím spíše se to týká také fleetových manažerů, kteří se starají o početné firemní autoparky. S tímto problémem jim mohou pomoci levnější nezávislé servisy.
hodnocení článku 3.8 b / 5x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia

Na našem trhu působí mnoho autorizovaných, a ještě více nezávislých servisů. U těch autorizovaných by měl mít zákazník jakousi garanci toho, že se o jeho vozidlo starají odborníci vyškolení na konkrétní značku a se specializovaným vybavením, což by mu mělo zaručovat provedení kvalitního servisu a údržby. V případě nezávislého servisu už je situace složitější. Může se totiž jednat o malou garážovou dílnu, ale také o rozsáhlou síť autoservisů se servisním konceptem. Proto je důležité si pečlivě vybrat, komu svůj vůz svěříte.

Josef Lhoták, prezident Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky (SAČR), se k dané problematice vyjádřil takto: „V České republice máme zhruba 1 200 autorizovaných autoservisů a 6 500 neautorizovaných autoservisů. Řada z posledně jmenovaných je ovšem zapojená smluvně do nějakého z tzv. servisních konceptů, které zastřešují zejména velcí distributoři náhradních dílů.“ Pokud tedy lze pozorovat v posledních letech v servisování vozidel nějaký trend, jedná se o příklon k levnějším neznačkovým servisům. „Pokud jde o údržbu a opravy vozidel a nějaký charakteristický znak v této oblasti z poslední doby, pak je to okolnost, že se jednotilvci i firmy snaží šetřit,“ dodává Lhoták.
Pro autoservisy obecně byl přelomový červen roku 2010, kdy vešlo v platnost nařízení Evropské unie o tzv. blokové výjimce. Ta dává zákazníkům právo se svobodně rozhodnout, do jakého servisu bude se svým automobilem jezdit a jakým způsobem ho bude udržovat. To platí jak v době zákonné dvouleté záruky, tak i v rámci prodloužené záruční doby. Pokud jde o běžný servis, zákazníkovi nic nebrání využívat služeb nezávislého servisu. Na autorizovaný se musí obrátit pouze v případě, pokud na svém voze najde nějaké vady, jež vznikly v průběhu výroby, jelikož za ně nese odpovědnost právě výrobce automobilu.
Již tu byla zmíněna otázka záruky. Jaké podmínky z hlediska uchování záruky musí splnit majitel vozu, pokud se rozhodne s automobilem navštěvovat neautorizovaný servis? Musí dodržovat intervaly servisních prohlídek, řádně vést servisní knihu a při opravách automobilu používat díly kvalitativně rovnocenné s originály.
Díky blokové výjimce a silné konkurenci na trhu se autorizované servisy s těmi nezávislými přetahují o každého zákazníka. Úroveň zejména těch neautorizovaných se v posledních letech výrazně zvýšila a mnohé z nich jsou schopné nabídnout odpovídající služby, vyškolené zaměstnance a technické vybavení, díky kterým jsou schopni automobil opravit stejně kvalitně jako opravny autorizované. Ve prospěch neznačkových opravců hovoří také o poznání nižší cena servisních zásahů. Pro srovnání - hodina práce v autorizovaném servisu zákazníky přijde v průměru na 550 až 800 Kč vč. DPH. Naproti tomu si nezávislé servisy účtují za stejnou dobu zhruba 300 až 500 korun, a navíc u nich máte možnost vybrat si ze širokého sortimentu náhradních dílů z druhovýroby.
Z následujících řádků tedy vyplývá, že především pro správce velký firemních autoparků může využívání služeb nezávislých servisů představovat citelné úspory nákladů na provoz firemních vozů. Na druhou stranu - pokud zákazník vlastní starší automobil (nejčastěji od 6 až 8 let stáří), může se jeho servis a údržba překvapivě vyplatit v autorizovaném servisu. Ty pro starší vozidla nezřídka nabízejí různé akce a slevy jak na náhradní díly, tak na práci. Může se tak stát, že vás oprava ve značkovém servisu přijde v konečném důsledku i levněji. Tuto možnost by měly zvážit především společnosti, které si své automobily ponechávají v autoparku po delší dobu.
Nelze tedy jednoznačně doporučit, zda-li je výhodnější jezdit do autorizovaného servisu nebo péči o svůj vůz svěřit některému z neautorizovaných. Může se však vyplatit být věrný jednomu servisu, kde následně budou znát vaše potřeby i servisní historii vašich vozidel, což může přispět ke zkvalitnění nabízených služeb.

Rozhovor: Veronika Moravčíková, oddělení marketingu společnosti Auto Kelly Autoservis

"Pokud se u vás rozhodne majitel servisovat svůj vůz, jaké hlavní benefity oproti autorizovanému servisu může čekat?“
Naše společnost zákazníkům nabízí snadnou dostupnost servisu - máme více než 180 servisů po celé České republice. Disponujeme nabídkou více dodavatelů náhradních dílů v různých cenových kategoriích, a to včetně originálních či kvalitativně naprosto srovnatelných značkových dílů za nízké ceny. Zákazníci mohou vybírat díly podle jízdních preferencí s ohledem na stáří vozu. Nabízíme i zvýhodněné ceny práce a rychlou opravu vozidel díky dodávce dílů do servisu několikrát denně. Jsme schopni provádět servis celého vozového parku na jednom místě díky odborníkům se zkušenostmi s různými značkami vozidel a díky kompletní nabídce servisních služeb. Disponujeme moderním technickým vybavením našich servisů – používáme speciální nářadí, diagnostiku, nejnovější přístroje… Kromě klasických oprav na vozidle a výměny dílů opotřebených provozem provádíme také servisní prohlídky a servis vozidel v záruce. Pro firemní zákazníky poskytujeme servisní služby podle požadavků bez jakéhokoli kompromisu v kvalitě dílů či úrovni služeb.
Pro firemní zákazníky nabízíme zapůjčení náhradního auta, službu pick-up = vyzvednutí auta pro servis, zvýhodněnou cenu práce a materiálu, výběr z náhradních dílů v různých cenových kategoriích. Vycházíme vstříc všem požadavkům a po domluvě můžeme nabídnout další individuální služby.
"Pozorujete v posledních letech v servisování vozidel u neznačkových servisů nějaký trend?"
Firmy postupně objevují výhody nezávislých servisů a výraznou úsporu nákladů, proto jsme zaznamenali nárůst firemních zákazníků.

Rozhovor 2: Martin Kulhánek, manager servisních služeb ve společnosti AUTO JAROV, s.r.o.

"Jaké hlavní benefity a přednosti podle vás nabízí autorizovaná servisní síť v porovnání s neznačkovými opravnami?"
Autorizované servisy všeobecně nabízí všem zákazníkům kvalitní servis vozidel vycházející ze systému pracovních postupů zpracovaných přímo výrobci vozů, rychlejší diagnostiku závad díky neustálé podpoře od výrobců nebo jejich importérů. Tyto postupy ve spojení s používáním originálních náhradních dílů zvyšují nejen spolehlivost a bezpečnost vozů, ale na konci leasingu také „zajímavost“ a cenu samotných vozů.
"Je nějaká servisní oblast, kde se v porovnání s neznačkovým servisem cítíte slabší?"
Při standardním servisu nebo opravách se nikde necítíme slabší (ani v cenách).

Oba servisy jsme požádali, aby nám spočítaly náklady na opravu po havárii poškozené přední části u Škody Octavia z roku 2008 s motorizací 1.9 TDI. Kalkulace zahrnuje výměnu obou předních světlometů, předního nárazníku, levého blatníku, chladiče a cenu práce (demontáž, montáž, lakování dílů). Pokud byste tuto modelovou Octavii postavili do servisu Auto Kelly, za opravu zaplatíte celkem 14.781 Kč (12.216 Kč bez DPH). Při opravě byly použity neznačkové díly.
Zákazník, který by se stejným vozem přijel do autorizovaného servisu Auto Jarov, by za stejnou opravu (na niž ale byly použity originální díly Škoda) zaplatil 38.062 Kč (31.456 Kč bez DPH).
V tomto konkrétním případě se tedy ukazuje značný rozdíl mezi autorizovaným a nezávislým servisem.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora