BMW 530d - jak slouží majiteli po 230 tis. km?

Mé zkušenosti jsou takové, že za relativně málo peněz dostanete hodně muziky.
hodnocení článku 2.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:BMW
Model:Řada 5
Typ:530d
Bližší označení:touring
Karoserie:kombi
Obsah motoru:3000
Palivo:nafta
Rok výroby:2000
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:176000
Najeto km nyní:228000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:2 roky
Průměrná spotřeba:6.5
Poruchy:bez poruch
Předchozí vozidlo:neudáno

Vlastním BMW 530d touring r.v. 2000 únor, takže před faceliftem, se starším 135kW motorem a manuálním řazením. Auto mělo 176tkm při koupi, dnes má 228tkm, zatím jsem mimo výměny brzdových kotoučů s destičkami a tlumičů neřešil žádný servis. BMW mě překvapilo tichým a kultivovaným chodem motoru, jízdním komfortem a vlastnostmi obecně. Myslím že na jízdu do práce po městě to není úplně ideální volba, brzdit a dávat do pohybu necelých 1800kg si vyžáda z hlediska spotřeby svoje, ale to je věc osobních preferencí a názoru. Mimoměstský provoz je už trochu jiná kategorie a troufám si říci že není problém se vejít pod 6litrů na 100km při normální plynulé jízdě. Motor ukáže výhody velkého obsahu a šesti válců už od volnoběhu a nebrání se ani vyšším otáčkám. Podvozek a konstrukce jsou dostatečně dimenzovány a syndrom 'papírového podvozku' se tudíž nedostavuje. I při ostřejším průjezdu zatáčkou BMW sedí jako na magnetu a nemám obavu že by se bez varování utrhnulo. Vnitřní prostor je navzdory vnějším rozměrům spíše průměrný a ani kufr nepředstavuje žádné 'letiště'. Podlaha je neobvykle vysoko kvůli plnohodnotné rezervě a diferenciálu. Ale obecně vzato, auto odveze pohodlně 4 lidi včetně zavazadel na dovolenou bez prostorové tísně. Pozor bych (v případě manuální převodovky) dával především na dvouhmotový setrvačník a v případě automatu na klapky sání, kde byl problém s jejich upadáváním do motoru, díky slabým osičkám v úchytech. Trochu nešvar je i tzv. hardispojka na kardance. Naopak odpadá výměna rozvodového řemenu (od roku1995 je nahrazen řetězem) a přední náprava díky zadnímu pohonu kol není přetěžována klouby a poloosami. Kdo uvažuje o koupi tohoto vozu, mohu vřele doporučit a snad pomůže drobné srovnání. Když jsem jel na dovolenou do Itálie 4 osoby a střešní box, spotřeba se při rychlosti do 130km/h i se zapnutou klimatizací nepřehoupla přes 6.4 litru. Octavia 1.9TDI 66kw trasu absolvovala za 5.9 bez střešního boxu.





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
1.23
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora