BMW řady 3 – jaká je ojetá E90ka?

Jan by rád vyměnil svoji starší E46 za novější E90, není si ale jistý, zdali je to dobrá volba. Jsou věci, které se doslechl o poklesu kvality u BMW, pravdivé?
hodnocení článku 4.1 b / 10x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
BMW Řada 3

DOTAZ: Zdravím redakci TipCars. Nyní jezdím BMW řady 3 E46, už se na něm ale začíná projevovat zub času, a tak bych ho chtěl vyměnit za novější generaci E90. Od více lidí jsem však slyšel, že kvalita trojky šla dolů. Co je na tom pravdy? Nerad bych koupil auto, se kterým strávím více času v servisu než na silnici. Co se týká motorizace, rád bych zůstal věrný atmosférickému benzínovému šestiválci, tedy pokud bude takový jako v minulé generaci.
Děkuji za odpověď.

Jan L.


ODPOVĚĎ: Vážený Jane, v něčem mají známí pravdu, E90 už není postavena z tak kvalitních materiálů jako její předchůdkyně. U ní i po dlouhých letech většinou bez problému povolíte šrouby na podvozku, které jsou vystaveny soli, vodě a podobně. Za to na páté generaci trojkového BMW jsou ramena již po několika rocích pokryta rzí, a když přijde čas na jejich výměnu, na jejich demontáž už nestačí jen klíče. Přední náprava je ale oproti předchůdci odolnější a její komponenty nebudete měnit tak často, vyjma tyček stabilizátoru.

Problémy se objevily u některých benzínových motorů – u základní šestnáctistovky se vytahuje rozvodový řetěz, který poté klidně o několik zubů přeskočí a následuje nepravidelný chod, vibrace a další. Jedinou záchranou pro něj je, že se nepotkají ventily s pístem. Ani šestiválec, který byste rád, už není tou spolehlivou strojovnou, jakou býval. Tedy až od roku 2008, kdy přišla éra úsporných opatření Efficient Dynamics a přímé vstřikování benzínu do válců. Nová technologie není tak spolehlivá, jako předchozí verze s nepřímým vstřikováním před sací ventil, proto pokud chcete, aby byl na motor opravdu spoleh, vybírejte mezi vozy do roku 2008. Tyto starší šestiválce občas trápí akorát vyšší spotřeba oleje, která ale většinou neznamená jejich opotřebení, nýbrž nutnost vyměnit odlučovač oleje. Někdy také odejde zapalovací cívka.

Jak v modernějších autech přibývá elektroniky, přibývá také závad a BMW není výjimkou. Problémy bývají se zámky dveří, které poté nezbývá než vyměnit (výrobce doporučuje měnit vždy oba přední či oba zadní), což Vás může stát nemalé peníze. Zlobí také elektrický zámek řízení, potom se často musel měnit celý sloupek řízení za cenu přes 10 tis. Kč.

Náhradní díly jsou dostupné velmi dobře, zaplatíte za ně ale více než u jiných značek. Přední tlumič pérování stojí přes 5 tisíc, za spodní přední rameno dáte přes dva a půl tisíce a přední brzdové destičky stojí zhruba 4 tis. Kč.

V inzerci TipCars jsou nyní více než dvě desítky BMW řady 3 z let výroby 2005 až 2008 s benzínovým šestiválcem. Najeto mají v průměru jen 100 tis. km a nejlevnější se dá pořídit už od 230 tis. Kč.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora