Citroen Xantia 2.0 HDi - není na závodění

Rozhodně nedoporučuji koupi závodníkovi. Xantoška dobře zvládá svižnou jízdu, ale na závodění je příliš měkce odpružená, i když se 110 koňmi potrápíte kdejakého obejdu s vyladěnou pseudozávodní károu:)
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Citroën Xantia
Značka:Citroen
Model:Xantia
Typ:2.0 HDi
Karoserie:Break
Obsah motoru:2.0
Palivo:nafta
Rok výroby:2000
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:98000
Najeto km nyní:131000
Koupen jako:ojetá
Jak dlouho vůz využívám:rok a půl
Průměrná spotřeba:5.7 l
Poruchy:porucha ovládání topení, nutný servis hydraulického pérování
Předchozí vozidlo:VW Passat B4

V prvé řadě bych chtěl zbavit potencionální zákazníky předsudku o nespolehlivosti Citroenu Xantia. Před Xantoškou jsem jezdil s jetým passatem B4 1.8i benzin. Když mu bylo jako Xantii, tak měl problém s Halovým snímačem, cena dílu byla v autorizovaném servisu 18 000 Kč. Jinak najezdil mnoho bezpečných kilometrů a nebylo by na místě pašíka kritizovat, ostatně šel z domu po 300 000 kilometrech.

Vlastníte vůz značky Citroen? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!


Vozy Xantia 2 byly vyráběny před koncem produkce a tím pádem je lze považovat za nejvychytanější, navíc s moderním naftovým motorem s commonrail vstřikováním se vám dostane do ruky auto sice se starší karoserií, ale se současnou technologii dieselových agregátů. To se o TDi VW říct nedá, jejích hlučnost s HDi je nesrovnatelná. Spotřeba Hdi se pohybuje od 5l (extrémní eko jízda) až k 8l (velmi svižná jízda, město). Průměr je od 5.5 do 6 litrů. Záběr u HDi nejde odspodu, turbo se plynule chytne od 1.800 otáček a pak se projeví točivý moment 250 Nm. Na stovce je tohle mohutné kombi za 12 sec. Když se chcete ukázat, jak vám to jede z fleku, musíte plynem nastavit otáčky kolem 2 500 ot./m. Pak pustit spojku a turbo vás vytáhne v plném zátahu. A pozor, nevypínat motor po rychlé jízdě ve vysokých otáčkách, ničí se tím vstřikovače commonrail a cena za jeden je cca 15000 Kč. V motoru jsou 4! Naftu čepuju u Robinoilu, takže žádný pravidelný Shell se nekoná, občas sice vozu dopřeju, ale nikoliv pravidelně. Ve spotřebě jsem rozdíl nepoznal. Dle odborníku, je dobré tankovat u čerpadel, kde je vysoký odčep. Pupu u horní dolní pro HDi nelze doporučit.


Co se týká designu, tak z mého pohledu je Xantia krásné extravagantní auto, které zastane i službu pracanta na chatu. Kufr je velmi objemný a po sklopení zadních sedaček vznikne dlouhá vodorovná nákladová plocha. Prostě se hodí jak do divadla, tak i na stavbu:)


Jízdní vlastnosti Xantie jsou odvislé od konstrukce vozu. Rozhodně nedoporučuji koupi závodníkovi. Xantoška dobře zvládá svižnou jízdu, ale na závodění je příliš měkce odpružená, i když se 110 koňmi potrápíte kdejakého obejdu s vyladěnou pseudozávodní károu:) Xantie nabízí svérázný styl jízdy, posez je jiný než u 'běžných' aut. Velký volant, měkká sedadla, celkově extravagantní dojem z cestování.


Hydraulika výborně tlumí nekvalitní české silnice, nutno ovšem dodat, že musí být servisována. Z vlastní zkušenosti nedoporučuji repasování koulí, udělal jsem tu chybu před půl rokem a teď toho lituji. Sice jsem zaplatil za kompletní repas (6 koulí) 3000 kč, ale teď se vydám pro nové. Jedna za 1500 kč :(. Najednou auto začalo být tuhé, sice to ještě není katastrofa, ale nemilá známka, že je třeba koule vyměnit...


Kromě hydrauliky jem za 30 000 kilometrů pouze měnil rozvodový řemen s vodní pumpou a náplň do klimatizace. 7800 Kč + všechny filtry. A ještě nechal opravit vadné ovládání topení a tím je výčet závad u konce.


Jediná velká nepříjemnost pro řidiče může být vystrčená krabice startéru s imobilizérem, který překáží pravému kolenu, když jezdíte rozkročení tak to ale nevadí. Interiér je sice vkusný, ale některé použité plasty působí na střední třídu levně. Na měkká sedadla se zvyknete (z VW je to značný rozdíl), k ladné jízdě Xantie se hodí. S autem jezdím týdně cca 300 - 500 km. Zatím drží a po 30 000 km bez závady si troufám tvrdit, že je to dobré auto!
KladyZápory
Skvělá spotřeba Nutno sehnat specialistu na hydrauliku
Neotřelý design Překážející krabice startéru při řízení
Prostorný interiér Levné plasty v interiéru
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.61
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/1


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora