Citroën Xantia nebo Hyundai Lantra?

hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Hyundai Lantra, Citroën Xantia

Dotaz:

Dobrý den, chci si koupit Xantii, ale k mání jsou i docela pěkné Lantry. Poradíte, které auto zvolit?
Jsou to oba dva Combi a mají tyto parametry:
rok:1999
karoserie:combi
palivo:nafta
objem: 1.9
výbava: na tom moc nesejde, ale oba dva mají klimu,okna v elektrice, zrcátka
v elektrice,posilovače řízení atd.
Najeto: 90tis až 100tis km

Zajímal by mne klasicky rozdíl v údržbě, finanční nároky na údržbu, spolehlivost (u Xantie ta hydraulika na zadních kolech, co to stoji a kdy se to mění), jaké výměny čekají takové auto v 100tis km, časté závady a obecně srovnaní aut v jízdních vlastnostech a pružností motoru.
A kdy se u těchto modelu začal dělat pozink...
Nic zas až tak důkladného, jen upozornění na vážné nedostatky, které by mohly klienta vykolejit :-)

Diky moc, pomůže mi to.
S pozdravem Lukáš Talpa


Odpověď:

Pokud bude Hyundai Lantra prodáván za stejné peníze jako Citroen Xantia, tak bude jistě v mnohem lepším stavu. Jinak je v cenách těchto dvou modelů při srovnatelném stáří značný rozdíl. Lepší koupí z hlediska následných nákladů může být hyundai, pokud bychom jej srovnávali se zanedbaným a výrazně opotřebeným citroenem. Pokud oba vozy mají najeto do 100 tis, zvolil bych citroena z několika důvodů:

1) Jízdní vlastnosti. Vyhlášená hydropneumatika funguje skvěle na jakékoliv silnici a s jakýmkoliv zatížením. Lantra není příliš komfortní a pokud naložíte její zavazadelník, má problémy s trakcí a ztrácí směrovou stabilitu.

2) Údržba citroenu Xantia není tak náročná, jak si lidé myslí. Tlakové zásobníky (koule) vydrží obvykle 150 tisíc km, pak je nutná výměna, ale jedna koule dnes stojí již od 1000 Kč. Při tomto stavu km bývá u konvenčních vozů nutná výměna tlumičů (pokud nejste dobrodruh), a to vyjde jistě dráž. Pravidelné výměny LHM doporučí mechanik, já bych jej měnil po dvou letech. U Xantie už nekorodovala tlaková potrubí systému, takže opravdu je celkem spolehlivá. Zvlášť od roku 1996, kdy má protipadací kouli. (tj. po odstavení neklesá).

3) Motor: Hyundai neměl vlastní diesel, a tak používal 1,9 litrovou jednotku od PSA (Peugeot, Citroen), obecně velmi kvalitní. Avšak v poněkud nešťastné verzi o výkonu 50 až 55 kW. Byl to sice turbodiesel, ale bez regulace vstřikované dávky podle plnicího tlaku turba.

TIP: OJETINY: Citroën Xantia - Zázračný podvozek pracuje bez problémů





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora