Civic, Elantra, Almera, Mazda 323

Dotaz

Dobrý den,
uvažuji o koupi ojetého vozu a chtěl jsem se zeptat na váš názor. Nyní jezdím starou škodou 125 takže, ať už koupím cokoliv tak si zřejmě polepším. Nicméně chci koupit automobil někde kolem roku výroby 2002 - 2003 v ceně cca 150 - 200 tis. Auto bych chtěl využívat dalších 4 - 5 let. Co se týče výbavy tak aspoň standard 2 airbagy, klima.
Na mém žebříčku hodnocení se na prvních místech spíše objevují spolehlivost, prostornost a pokud možno rozumné náklady na servis. Z toho důvodu se v mém užším výběru objevily automobily Hodna Civic, Hyundai Elantra, Nissan Almera, Mazda 323.
Chci se zeptat jaký je váš názor na uvedené automobily případně na jaký jiný automobil bych se mohl podívat. Také by mě zajímalo jaký typ větších oprav se dá předpokládat u 4 roky starých automobilů s 80 - 120 tis. najetými km.

Pokud budete mít čas a chuť mi odpovědět tak velmi děkuji.
Tomáš O.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

Odpověď

Dobrý den,

Pokusím se stručně v následujících řádcích odpovědět na Váš dotaz. Volba to není snadná, trojice japonských vozů je velmi silná s spolehlivá, korejský Hyundai udělal značný pokrok a získal také na spolehlivosti, kvalitě a bezpečnosti, přesto si myslím, že je malý krůček pozadu za trojicí japonských vozů.

Nissan AlmeraZačněme Almerou. Druhá generace Almery navázala na naprosto vyváženého předchůdce N15, který vynikal precizními jízdními vlastnostmi, spolehlivostí, spotřebou, dynamikou, prostorností. Nová generace oproti předchozí ztratila na dynamice vlivem vyšší hmotnosti vozu, ztratila na prostornosti, naopak získala na bezpečnosti, jízdní vlastnosti zůstaly zachovány, zejména u pětidveřového hatchbacka, naopak sedan si lehce pohoršil, dostal měkčí pružiny a je více nedotáčivý, jízdní vlastnosti nejsou tak čitelné. Co se pohonných jednotek týká, rozhodně volte ze zážehových o obsahu 1,5 nebo 1,8 litru. Almera patří mezi vozy, které jsou značně spolehlivé, občas se objeví opotřebené synchrony na převodovce, ale týká se to vozů s více najetými km. Rozvody zážehových motorů jsou poháněny řetězem. Provozní náklady jsou únosné.

TIP: RECENZE OJETIN: Nissan Almera (N16) - Vyvolala diskuse, ale je spolehlivá

Mazda 323Mazda 323 opět velmi spolehlivý vůz, precizně dílensky zpracovaný, opět volil bych pouze se zážehových motorů, nejlépe asi 1,6, který nahradil v roce 2001 patnáctistovku, nebo 1,8. Obě tyto jednotky jsou velmi pružné, dostatečně výkonné, spolehlivé a mají přijatelnou spotřebu, zdůrazňuji přijatelnou, Mazda nepatří mezi vozy, které by byly kdovíjak úsporné. Kromě těchto dvou jednotek se dodávaly ještě zážehová jedna trojka, která je ale slabá a dvoulitr, který je sice výkonný, ale příliš žravý, proto bych ho raději nedoporučoval. Mazda dodávala do 323ky dieselové motory DiTD, ale přestože nepatří mezi špatné, kvality německých motorů TDI nedosahují, stejně tak jejich spotřeba je vyšší a opotřebení též. Celkově je 323ka velmi spolehlivá, podvozek převzatý z 626ky je dobrý, vede dobře stopu, jeho trvanlivost je vysoká, při vysokém počtu najetých km odchází stabilizátory. Dlouhý rozvor v daném segmentu je základem pro dostatek prostoru na zadních sedadlech. Mezi neduhy Mazdy patří poddimenzované brzdy, kroutící se kotouče a odcházející výfukové potrubí, respektive jeho poslední díl. Dále nutno ve srovnání s Nissanem zmínit, že rozvody jsou poháněný řemenem, jehož výměna je třeba každých 100 tis km.

TIP: RECENZE OJETIN: MAZDA 323 (BJ) - Vzhledem nezaujme, ale vydrží

Honda CivicJako poslední z trojice japonských rivalů přichází Honda. Honda Civic v roce 2001 představila novou generaci, z tohoto důvodu je Honda konstrukčně nejmladší a bude mít jistou výhodu ve srovnání s konkurenty. Nový Civic opouští ve srovnání s minulým modelem lichoběžníkové zavěšení předních kol a nově se spoléhá na klasický McPherson, vzadu zůstává lichoběžník s rozvidlenými spodními rameny. Jízdní vlastnosti jsou kompromisem mezi sportovní jízdou a komfortem, jsou ale čitelné. Ve srovnání s předchozím modelem došlo ke zlepšení brzd, nástup je rychlejší bez výraznějšího vadnutí. Co se motorů týká, doporučuji zážehovou jedna čtyřku s výkonem 90 koní nebo jedna šestku s výkonem 110 koní. Jedna šestka je velmi úsporná a dostatečně výkonná, spotřeba kolem 6 litrů při klidné jízdě a do 8 při sportovní je více než příjemná. Nový Civic je precizně dílensky zpracovaný, došlo ke značnému pokroku v bezpečnosti vozu, zvýšila se tuhost skeletu. Opět vlivem velkého rozvoru je dostatek místa pro cestující na zadních sedadlech. Osobně kdybych se měl na Vašem místě rozhodovat, volil bych jednoznačně Hondu, je konstrukčně nejnovější, motor 1,6 je technicky velmi vyspělý a umožňuje jak ekonomickou tak i sportovní jízdu, problémem je její cena, která je jednoznačně z uvažované trojice nejvyšší.

Hyundai ElantraPoslední Hyundai Lantra není rozhodně nepovedeným vozem. Designově se mi osobně nelíbí, ale po stránce funkčnosti a spolehlivosti je to povedený vůz. Výtku bych měl k plastům v interiéru a designu palubní desky, jinak je to vyvážený vůz průměrných kvalit, který ničím nevyniká ani neztrácí. Výhodu Lantry je, že ji seženete i s dieselovým motorem CRDi, ke kterému se vyjadřoval pan Vaculík, proto odkazuji na tento článek. Jinak ostatní pohonné jednotky jsou zážehové jedna šestka s výkonem 79kW a dvoulitr s výkonem 104kW. Doporučuji šestnáctistovku, která nabízí solidní výkon, spotřebu a přijatelné náklady, dvoulitr je na svůj objem velmi výkonný, ale díky měkkému podvozku Lantry není jeho potenciál bezpečně využitelný. Výtky bych měl i k řízení vozu, které není příliš komunikativní, typickým neduhem vozů Hyundai je nepřesné řazení, horší brzdy. Na druhou stranu je tato Lantra jednoznačně nejvyváženější vozem z produkce automobilky, rozhodně je dobrým konkurentem naší Octavii (ne z hlediska designu exterieru a palubní desky).

Vaše dilema je složité, vybral jste si velmi podobné vozy co se spolehlivosti a kvality týká, pokud by kritériem byla cena, volil bych mezi Mazdou 323 a Nissanem Almerou, pokud by cena byla druhořadá, sáhl bych po Hondě. Důležitá je nabídka vozů a stav konkrétního vozu, který asi nakonec rozhodne. Přeji hodně štěstí a šťastnou ruku při volbě.



1/82/83/84/85/86/87/88/8


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora