Do Evropy míří první čínská auta

Nejdříve Německo, státy Beneluxu, Rakousko, Švýcarsko a Polsko. Takový je plán čínské automobilky Brilliance JinBei Automobile, která chce jako první firma z říše středu dodávat auta do Evropy. Na výše zmíněné trhy by měl její model BS 6, který byl představen včera v Bonnu, dorazit nejpozději počátkem příštího roku.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
Brilliance BS 6"Během prvního roku bychom chtěli prodat nejméně 18 000 aut," řekl Yang Bo, člen představenstva koncernu zodpovědný za prodej.
Postupně by se odbyt měl rozšiřovat po celé kontinentální Evropě, společnost zde chce do roku 2011 prodat 158 000 modelů BS 6. Cena limuzíny střední třídy, která je dlouhá 4,88 metru, by se měla pohybovat mezi 19 000 a 22 500 eury. K mání bude ve dvou variantách - s motory o obsahu dva a 2,4 litru.
Později by na trh měl přijít o něco menší model BS 4 a koncem roku 2008 pak BS 2, který zaútočí na auta typu VW Golf. Všeobecně by konkurenty modelu BS 6 podle slov Hans-Ulricha Sachse, šéfa hlavního dovozce aut - firmy HSO Motors, měly být především asijské vozy značek Hyundai, Kia, Nissan či Mazda.
Podle odborníků mají vozy čínské výroby šanci v Evropě uspět. "Z dlouhodobého hlediska zde jistě budou mít silnou pozici," řekl deníku Financial Times Horst Schneider, analytik WestLB. Nicméně na to budou potřebovat jistý čas, zhruba pět až deset let.

TIP: Čínští výrobci aut útočí na světové trhy

Brilliance BS 6 
Brilliance BS6
Podobný názor zastává i Antonín Šípek, ředitel českého Svazu automobilového průmyslu, podle něhož ale budou Číňané zřejmě rychlejší než například konkurence z Japonska, která se na trhu zavedla až po deseti letech. Na to, aby čínská auta měla potenciál i na trhu v Česku, je přitom podle Šípka důležitá především kvalita. "Čeští zákazníci jsou navíc konzervativní," dodává. Přesto je ale podle jeho názoru možné, aby se tento postoj změnil, podobně jako tomu bylo u vztahů ke korejským vozům.
Také v Německu budou čínští výrobci bojovat s jistými zažitými zvyklostmi klientů. "Především v Německu je věrnost ke značce velmi vysoká. Větší šance firmy mají spíše na jihu Evropy," míní Patrick Juchemich ze Sal. Oppenheim.
Uspět v zahraničí je přitom pro čínské automobilky důležité. "Díky tomu se mohou odvolávat na image mezinárodní značky," míní dovozce Sachs.
Do Evropy se chystají i čínské automobilky Shanghai Automotive Industry Corporation či Geely chystající výrobu taxíků, ale jen pro britský trh.

1/42/43/44/4


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora