Fiat Brava 1,6 sx

Při volbě budoucího vozu jsem se soustředil na vcelku jednoduchá kritéria. Co možná nejnovější, s levnou údržbou, nepřemrštěnými provozními nároky, slušným výkonem, dobrou výbavou a příznivou cenou. Nakonec jsem narazil na Fiat Brava 1,6 sx.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Fiat Brava
Značka:Fiat
Model:Brava
Typ:1,6 sx
Karoserie:hatchback
Obsah motoru:1,6
Palivo:benzín
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:100 000
Najeto km nyní:125 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:cca rok
Průměrná spotřeba:8,5 - 9 l
Poruchy:zatím bez poruch
Předchozí vozidlo:Škoda Favorit
Rozhodl jsem se podělit se s vámi o zkušenosti s mým autem. Předně chci říct, že jsem fanoušek motorismu v jakékoliv podobě a nejsem vysazený na určitou značku. Při volbě mého budoucího vozu jsem se soustředil na vcelku jednoduchá kritéria. Co možná nejnovější, s levnou údržbou, nepřemrštěnými provozními nároky, slušným výkonem, dobrou výbavou a příznivou cenou.
Nakonec jsem v autobazaru náhodou narazil na slušně vypadající Fiat Brava 1,6 sx. Jel jsem se s ním projet, důkladně auto "prolezl" a šel podepsat smlouvu.
Moje auto je vybaveno dvěma airbagy, originál rádiem, ABS a předními el. okny a metalízou. Dále na něm byla nová koncovka výfuku a měněné ložisko v převodovce. Nechal jsem si ještě vyměnit rozvody včetně kladek, olej + filtr a nechal nazout zimní gumy (cena za vše + práce cca 6 000,- Kč).
Na autě kladně hodnotím motor, který má od cca 3000 ot. velice slušný zátah, dobré jízdní vlastnosti, nízké provozní náklady, velmi dobré topení, antikorozní ochranu (u deset let starého vozu není stopa po korozi) a provozní spolehlivost.
Jako nevýhodu vidím přeposilované řízení, které je sice příjemné ve městě, ale na dálnici nepotěší (a také kazí radost z jízdy), ve srovnání s konkurencí slabší brzdy, rány od podvozku při přejezdu nerovností a pazvuky uvnitř auta vůbec.
O Fiatu Brava 1,6 jsem neslyšel žádné horory, spíše pár nepřesností. Tak předně, spotřeba. Slyšel jsem, že údajně "není problém jezdit za 6,5 l" (údajně zejména po roce 1998), moje zkušenost je cca 8,5 - 9 l v kombinaci. Kvalita zpracování není na špatné úrovni, ale VW to rozhodně není. Nemluvě o lesklých plastech palubní desky, které se odrážejí v čelním skle a jízda je tak občas trochu naslepo.
Uvedené problémy vyvážila velice příznivá pořizovací cena 76 000,- Kč.
KladyZápory
dynamika přeposilované řízení
cena pazvuky
prostornost lesklé plasty palubní desky
provozní náklady slabší brzdy
údržba  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano



hodnocení
brzdy
3
design
1
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
1
jízdní komfort
3
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
3
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
2.07
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora