Ford Escort 1,8 TD po 258 tis. km. - stále slouží

S autem jsem jezdil poměrně hodně, využíval jsem ho občas na hranici možností a nikdy jsem nikde nezůstal stát.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Ford Escort
Značka:Ford
Model:Escort
Typ:1,8 TD 66kw
Karoserie:kombi
Obsah motoru:1753
Palivo:nafta
Rok výroby:1996
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:157tis
Najeto km nyní:258tis
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:5,5 let
Průměrná spotřeba:6,3litru
Poruchy:Aktuálně žádné
Předchozí vozidlo: 

V roce 2004 jsem chtěl koupit své první auto. Měl to být kombík, kvůli kufru, slušné svezení, cena max 130tis, najeto do 100tis (to jsem později změnil, protože v této cenové relaci to bylo nereálné) a ve slušném stavu a ne moc velkou spotřebou.

Po přečtení internetu, různých diskusí s přáteli a známými, zůstali v mém hledáčku Felicie (s předeláním na plyn)
nebo Ford Escort. Více se mi líbil Escort tak jsem začal obhlížet a vybírat. Časem už jsem sledoval jenom 66kw verzi která měla mít dle diskusí modernější a spolehlivější motor. Dvakrát jsem jel vybírat, po první se vrátil s prázdnou, nicméně na po druhé jsem po obhlédnutí auta mnou, kamarádem a známým technikem vybral.
S autem jsem jezdil poměrně hodně, využíval jsem ho občas na hranici možností (5 lidí v autě, + půl tonový vlek) a nikdy jsem nikde nezůstal stát. To pro všechny co říkávají "Tam Fordem zpátky vlakem".

Zhruba po roce, před přípravou na STK, bylo třeba vyměnit brzdové destičky, následně obě prasátka na zadních bubnech a přední brzdové koutouče. Za další dva roky se měnila spojka, rok na to tlumiče. Dalo by se říct, že k vzhledem k najetým km jde o spotřební věci. Opravy nejsou finančně nákladné, jsou srovnatelné s felicií. Za pět let jsem najel cca 100tis km a do oprav dal cca 40 tis. Kromě toho investice do rozvodů, pneumatik, výměně oleje atd. Loni v létě jsme byli v Itálii a i když jsem byl před cestou nervozní (přece jen 13let staré auto), bez problémů jsme dojeli tam i zpět.

Za velké plusy tohoto auta bych označil jízdní vlastnosti. Podvozek dobře sedí (letní gumy 195/50/R15), na mokru či sněhu je auto velmi poslušné a i předvídatelné, rozhodně srovnám-li s felicií, je to mnohem lepší. Motor 66kw šlape dobře, ale v dnešní době už na velké předjíždění není. Řidič si ale musí zvyknout, že motor začíná mít sílu až od cca 2 tis otáček, kolem 2,5tis je pro motor optimální provoz, což je o něco více, než u jiných TD.

Trochu nevýhodné se mi zdá zpřevodování, kdy na 5 stupeň motor točí při 130km cca 3,1tis otáček. Rychlejší jízda potom hodně zvedá spotřebu.

Za slabinu auta považuji brzdy, auto nemá ABS, což by mi tak nevadilo, ale zejména na suchém asfaltu byl problém při brždění vyvinout velkou sílu. Druhý problém je rezivění, obzvlášt páté dveře. Lemy u zadních kol jsem kitoval téměř před každou zimu, loni jsme nechali vyvařit podvozek a vyměnit prahy.

Nyní používá Escorta manželka na popojíždky po městě, čeká nás STK, kdy bude nutné vyvařit olejovou vanu, nicméně plánujeme si ho zatím nechat, protože ho manželka potřebuje.

Jako nové auto jsme koupili opět forda ale Mondeo kombi, abychom měli více místa. Až s ním najedeme aspoň 20tis km napíšu hodnocení. Zatím spokojenost, stejně jako s předešlým fordem.

KladyZápory
Podvozek Brzdy
Ovladatelnost sucho, sníh Koroze karoserie
Velký kufr  
Solidní interiér  
Levné ND  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
4
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
3
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
3
řazení
2
řízení
1
sedadla
3
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
2.21
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora