0
zpět
 

diskuze k tématu: Auto na vzduch míří na trh

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.03.2008 09:33, Trnitá cesta
Koncept je podle mě limitován 3-mi věcmi:
1) Velikost nádrží musí pojmout ekvivalentní možství energie, které je v kterémkoliv typu motoru uvolněno na překlenutí 200 km vzdálenosti určitou rychlostí
2) V nádrži je 300 barů na začátku, ale ne během celé doby provozu
3) Expanze 300 bar vzduchu o okolní teplotě na atmosférický tlak se hrubě dostane pod bod mrazu. Totiž stejné teplo, které se generuje stlačováním se rozpínáním spotřebovává. Copak v létě to bude fajn, ale pro zimní provoz to nebudou vhodná auta. Z výfuku bude vytíkat vzduch o teplotě -50°C. O potřebě nezávislého topení asi na fosilní paliva ani nemluvím.
4) Kompresor pro doplnění musí dávat 300 barů a 90Nm3 by měl natankovat za relativně krátkou dobu. Bude drahý a výkonný.
5) Havárie auta může mít fatální důsledky, určitě jste slyšeli, co napáchá prdlá kyslíková láhev na svařování, kde je myslím barů jen 150
6) Zapomeňte na 90-ti procentní účinnost u tepelného stroje o výkonu 30 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.03.2008 11:35, Fůůůůůůůůůůůůůj
Je nádherný hnedka bych ho pořídil tchýni.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.03.2008 12:01, RE: Trnitá cesta
David V napsal:
Koncept je podle mě limitován 3-mi věcmi:
1) Velikost nádrží musí pojmout ekvivalentní možství energie, které je v kterémkoliv typu motoru uvolněno na překlenutí 200 km vzdálenosti určitou rychlostí
2) V nádrži je 300 barů na začátku, ale ne během celé doby provozu
3) Expanze 300 bar vzduchu o okolní teplotě na atmosférický tlak se hrubě dostane pod bod mrazu. Totiž stejné teplo, které se generuje stlačováním se rozpínáním spotřebovává. Copak v létě to bude fajn, ale pro zimní provoz to nebudou ...
Souhlas,
1 v zime by to bylo nepouzitelne, ale jsou zeme, kde zima proste neni
2. kyslikove lahve jsou nebezpecne proto ze v nich je kyslik a ne vzduch
3. Mam mnoho kolegu (vcetne mne), kteri by si naprosto v pohode poridili male auto do 100tkc, ktere bude mit dojezd 100km a prakticky nulove naklady na palivo na jezdeni do prace. Pokud nastartuji svojeho objemneho diesela tak se mi cestou do prace ani nezahreje ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.03.2008 12:09,
A až se to u nás trochu rozšíří tak zavedeme daň ze vzduchu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.03.2008 12:46, RE: bez předmětu
Alda napsal:
A až se to u nás trochu rozšíří tak zavedeme daň ze vzduchu...
Ta prijde mozna jeste driv, v rakousku resp. alpach ji pricitaji v kazdem penzionu....
Petr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 21.03.2008 13:02, RE: Trnitá cesta
anonym napsal:
Souhlas,
1 v zime by to bylo nepouzitelne, ale jsou zeme, kde zima proste neni
2. kyslikove lahve jsou nebezpecne proto ze v nich je kyslik a ne vzduch
3. Mam mnoho kolegu (vcetne mne), kteri by si naprosto v pohode poridili male auto do 100tkc, ktere bude mit dojezd 100km a prakticky nulove naklady na palivo na jezdeni do prace. Pokud nastartuji svojeho objemneho diesela tak se mi cestou do prace ani nezahreje ...
1. Ano souhlasím.
2. To je nesmysl, nebezpečný je ten tlak ne kyslík, kdyby tam byl vzduch nebo dusík nebo CO2, je to stejný. V okamžiku, kdy to exploduje, následky budou u všech jmenovaných plynů téměř (je tam droný rozdíl v plynových konstatnách) shodné.
3. Tlakování nádrží kompresorem napájeným z elektrické sítě je totiž zadarmo. Je nutné si uvědomit, že do tlakových zásobníků musím dodat tolik energie, kolik jí pak na přepravu spotřebuji. A elektrická energie, která konkrétně u nás je z jaderných a tepelných elektráren se vyrábí s podobnou účinností, s jakou běží naftový motor. Takže nakonec nula od nuly pojde. Rozdíl je pouze v tom, že auto znečisťuje ovzduší na jiném místě než se pohybuje a v jinou dobu, ale čisté řešení to není.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 22.03.2008 13:32, RE: Trnitá cesta
David V napsal:
Koncept je podle mě limitován 3-mi věcmi:
1) Velikost nádrží musí pojmout ekvivalentní možství energie, které je v kterémkoliv typu motoru uvolněno na překlenutí 200 km vzdálenosti určitou rychlostí
2) V nádrži je 300 barů na začátku, ale ne během celé doby provozu
3) Expanze 300 bar vzduchu o okolní teplotě na atmosférický tlak se hrubě dostane pod bod mrazu. Totiž stejné teplo, které se generuje stlačováním se rozpínáním spotřebovává. Copak v létě to bude fajn, ale pro zimní provoz to nebudou ...
je to zajímavé ale pro mě je to slepá cesta stejně jako pohony na vodík, který je zas hodně nebezpečný, skladování je problém a celý systém je hodně složitý......Nejlepší a již dávno prověřené je elektromotor poháněný akumlátory a námitka, že nemáme akumlátory na dostatečný dojezd je blbost, protože dnes není problém dosáhnout dojezdu 400km, rychlosti do 200Km/h a to se nebavíme o nějakém mini plastovém autíčku. Jaderných elektráren máme dost, jsou ekologické (uhelných už není tolik) a výroba elektřiny je levná...Tak v čem je problém???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.06.2008 15:38, RE: Trnitá cesta
David V napsal:
1. Ano souhlasím.
2. To je nesmysl, nebezpečný je ten tlak ne kyslík, kdyby tam byl vzduch nebo dusík nebo CO2, je to stejný. V okamžiku, kdy to exploduje, následky budou u všech jmenovaných plynů téměř (je tam droný rozdíl v plynových konstatnách) shodné.
3. Tlakování nádrží kompresorem napájeným z elektrické sítě je totiž zadarmo. Je nutné si uvědomit, že do tlakových zásobníků musím dodat tolik energie, kolik jí pak na přepravu spotřebuji. A elektrická energie, která konkrétně u nás je z jade...
2. Mýlíš se, nebezpečnost tlakových kyslíkových lahví skutečně spočívá v tom, že je v nich čistý kyslík. Při poškození totiž tyhle lahve regulérně vybuchnou (jako bomba) a ne že by se jen roztrhly přetlakem, který je uvnitř.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.