0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 330d xDrive: Krásná pošetilost

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 26.08.2013 08:29, Chyba v přepočtu
Pane Borský, máte moc koní nebo málo kilowatů.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 26.08.2013 08:38, RE: Chyba v přepočtu
David V napsal:
Pane Borský, máte moc koní nebo málo kilowatů.


Opraveno, správně je 259 k (nikoli 295 k). Díky za upozornění
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 26.08.2013 09:28, Strašidelné
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaV
Auto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelné
a předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketem
je to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.
Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 26.08.2013 09:29, ..
...a jestli bude k mání i 335 x-drive tak to prostě musí být na stovce pod pět sekund...
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 26.08.2013 12:30, RE: Strašidelné
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...


Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím
Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 26.08.2013 16:19, RE: Strašidelné
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...


Psát nesmysly do spotřeby je tlak EU a s tím nic nenadělá ani BMW, ani nikdo jiný. Jestli nemáš přes metr devadesát, tak se do nové trojky v pohodě vejdeš, je v ní místa jako v sedmičce ob dvě generace zpátky. A existuje i verze kombi a GT.
Nicméně si myslím, že to bude jezdit okolo 7-8 litrů v pohodě, ta převodovka dělá zázraky a spotřebu sníží o litr až dva reálně.

reagovat
TOM
počet příspěvků58
datum registrace10.12.2007
Pondělí 26.08.2013 19:31, RE: Strašidelné
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...

Trojkové BMW si nikdy nehrálo na prostorového přeborníka. Jeho kvality jsou uplně jinde. To je prostě dáno jeho dlouholetou koncepcí - řadový motor podélně uložen za přední nápravou, zadní náhon - to prostě ubírá vnitřní prostor - jak pro cestující, tak zavazadla. Druhou stranou mince jsou tolikrát vyzdvihované jízdní vlastnosti. To je jak vytýkat nějakému MPV, že má mizerný čas na kolo na okruhu.
Přesto si myslím, že verze kombi by i zmíněným potřebám stačila, když se člověk naučí správně skládat věci do auta.
Jiná otázka je proč dávat do silného auta od kterého lidi očekávají výborné jízdní vlastnosti a skvělou dynamiku naftový motor.
Tady to chápu, že se nabídka podřizuje poptávce a můžeme dlouho diskutovat, že hloupé (finančně neopodstatněné) poptávce.

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 26.08.2013 20:24, RE: Strašidelné
TOM napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...
Trojkové BMW si nikdy nehrálo na prostorového přeborníka. Jeho kvality jsou uplně jinde. To je prostě dáno jeho dlouholetou koncepcí - řadový motor podélně uložen za přední nápravou, zadní náhon - to prostě ubírá vnitřní prostor - jak pro cestující, tak zavazadla. Druhou stranou mince jsou tolikrát vyzdvihované jízdní vlastnosti. To je jak vytýkat nějakému MPV, že má mizerný čas na kolo na okruhu. Přesto si myslím, že verze kombi by i zmíněným potřebám stačila, když se člověk naučí správně skládat věci do auta. Jiná otázka je proč dávat do silného auta od kterého lidi očekávají výborné jízdní vlastnosti a skvělou dynamiku naftový motor. Tady to chápu, že se nabídka podřizuje poptávce a můžeme dlouho diskutovat, že hloupé (finančně neopodstatněné) poptávce.


Kdybych chtěl čtyřkolku, potom jedině s dieselovým motorem. A s automatem. Benzín v téhle konfiguraci bude brát tak 11-13 litrů, zatímco diesel se spokojí s osmi. Nikdy mi nebylo jasné,
proč to tak je, ale u benzínových čtyřkolek stoupá spotřeba daleko víc, než u dieselových.


reagovat
TOM
počet příspěvků58
datum registrace10.12.2007
Pondělí 26.08.2013 20:37, RE: Strašidelné
Reno napsal:
TOM napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...
Trojkové BMW si nikdy nehrálo na prostorového přeborníka. Jeho kvality jsou uplně jinde. To je prostě dáno jeho dlouholetou koncepcí - řadový motor podélně uložen za přední nápravou, zadní náhon - to prostě ubírá vnitřní prostor - jak pro cestující, tak zavazadla. Druhou stranou mince jsou tolikrát vyzdvihované jízdní vlastnosti. To je jak vytýkat nějakému MPV, že má mizerný čas na kolo na okruhu. Přesto si myslím, že verze kombi by i zmíněným potřebám stačila, když se člověk naučí správně skládat věci do auta. Jiná otázka je proč dávat do silného auta od kterého lidi očekávají výborné jízdní vlastnosti a skvělou dynamiku naftový motor. Tady to chápu, že se nabídka podřizuje poptávce a můžeme dlouho diskutovat, že hloupé (finančně neopodstatněné) poptávce.
Kdybych chtěl čtyřkolku, potom jedině s dieselovým motorem. A s automatem. Benzín v téhle konfiguraci bude brát tak 11-13 litrů, zatímco diesel se spokojí s osmi. Nikdy mi nebylo jasné,proč to tak je, ale u benzínových čtyřkolek stoupá spotřeba daleko víc, než u dieselových.


Benzínová čtyřkolka v této konfiguraci má tabulkovou hodnotu spotřeby 6,8 l /100km. Je to již jen čtyřválec 2 litry - 180 kW. Nemyslím, že by bral 11-13 l při běžné jízdě.
To, že spotřeba benzínu přidáním pohonu všech kol naroste víc než u dieselu máš podložený nějakými čísly? Nechce se mi to teď hledat, ale uplně se mi to nezdá.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 27.08.2013 07:03, RE: Strašidelné
TOM napsal:
Reno napsal:
TOM napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...
Trojkové BMW si nikdy nehrálo na prostorového přeborníka. Jeho kvality jsou uplně jinde. To je prostě dáno jeho dlouholetou koncepcí - řadový motor podélně uložen za přední nápravou, zadní náhon - to prostě ubírá vnitřní prostor - jak pro cestující, tak zavazadla. Druhou stranou mince jsou tolikrát vyzdvihované jízdní vlastnosti. To je jak vytýkat nějakému MPV, že má mizerný čas na kolo na okruhu. Přesto si myslím, že verze kombi by i zmíněným potřebám stačila, když se člověk naučí správně skládat věci do auta. Jiná otázka je proč dávat do silného auta od kterého lidi očekávají výborné jízdní vlastnosti a skvělou dynamiku naftový motor. Tady to chápu, že se nabídka podřizuje poptávce a můžeme dlouho diskutovat, že hloupé (finančně neopodstatněné) poptávce.
Kdybych chtěl čtyřkolku, potom jedině s dieselovým motorem. A s automatem. Benzín v téhle konfiguraci bude brát tak 11-13 litrů, zatímco diesel se spokojí s osmi. Nikdy mi nebylo jasné,proč to tak je, ale u benzínových čtyřkolek stoupá spotřeba daleko víc, než u dieselových.
Benzínová čtyřkolka v této konfiguraci má tabulkovou hodnotu spotřeby 6,8 l /100km. Je to již jen čtyřválec 2 litry - 180 kW. Nemyslím, že by bral 11-13 l při běžné jízdě. To, že spotřeba benzínu přidáním pohonu všech kol naroste víc než u dieselu máš podložený nějakými čísly? Nechce se mi to teď hledat, ale uplně se mi to nezdá.


Čísly to podložené bude asi také (také se mi nechce hledat), ale je známo, že benzínový motor reaguje na zátěž mnohem vyšším nárůstem spotřeby než diesel. V tomto případě je zátěží pohon 4x4 a bezpochyby i sportovnější jízdní styl naprosté většiny majitelů BMW. V této konfiguraci také zvolil diesel, už jen pro ten šestiválec - ekonomicky je to naprostý nesmysl (téměř 200 tisíc korun rozdílu se reálně projezdit téměř nedá). Ale BMW se přece nekupují rozumem
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 27.08.2013 08:23, RE: Strašidelné
Pavlik napsal:
TOM napsal:
Reno napsal:
TOM napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...
Trojkové BMW si nikdy nehrálo na prostorového přeborníka. Jeho kvality jsou uplně jinde. To je prostě dáno jeho dlouholetou koncepcí - řadový motor podélně uložen za přední nápravou, zadní náhon - to prostě ubírá vnitřní prostor - jak pro cestující, tak zavazadla. Druhou stranou mince jsou tolikrát vyzdvihované jízdní vlastnosti. To je jak vytýkat nějakému MPV, že má mizerný čas na kolo na okruhu. Přesto si myslím, že verze kombi by i zmíněným potřebám stačila, když se člověk naučí správně skládat věci do auta. Jiná otázka je proč dávat do silného auta od kterého lidi očekávají výborné jízdní vlastnosti a skvělou dynamiku naftový motor. Tady to chápu, že se nabídka podřizuje poptávce a můžeme dlouho diskutovat, že hloupé (finančně neopodstatněné) poptávce.
Kdybych chtěl čtyřkolku, potom jedině s dieselovým motorem. A s automatem. Benzín v téhle konfiguraci bude brát tak 11-13 litrů, zatímco diesel se spokojí s osmi. Nikdy mi nebylo jasné,proč to tak je, ale u benzínových čtyřkolek stoupá spotřeba daleko víc, než u dieselových.
Benzínová čtyřkolka v této konfiguraci má tabulkovou hodnotu spotřeby 6,8 l /100km. Je to již jen čtyřválec 2 litry - 180 kW. Nemyslím, že by bral 11-13 l při běžné jízdě. To, že spotřeba benzínu přidáním pohonu všech kol naroste víc než u dieselu máš podložený nějakými čísly? Nechce se mi to teď hledat, ale uplně se mi to nezdá.
Čísly to podložené bude asi také (také se mi nechce hledat), ale je známo, že benzínový motor reaguje na zátěž mnohem vyšším nárůstem spotřeby než diesel. V tomto případě je zátěží pohon 4x4 a bezpochyby i sportovnější jízdní styl naprosté většiny majitelů BMW. V této konfiguraci také zvolil diesel, už jen pro ten šestiválec - ekonomicky je to naprostý nesmysl (téměř 200 tisíc korun rozdílu se reálně projezdit téměř nedá). Ale BMW se přece nekupují rozumem


Když kupuješ nové auto, tak lze spočítat, jestli se nafta vyplatí (nemyslím pouze vrátí přeplatek, ale i něco ušetříš) s dobrou přesností. Ale 200 tisíc Kč je dost brutální rozdíl a prakticky znamená rentabilní nájezd 200 tisíc km, a abys skutečně měl pocit, že šetříš, měl bys najet skoro 2x tolik.
A když se podíváš na dotazy, tak nejen BMW se nekupuje rozumem. Je tady spousta dotazů, nad kterými zůstává rozum stát.
reagovat
matous.modrFB
počet příspěvků1
datum registrace27.08.2013
Úterý 27.08.2013 11:05, 5,3s??
5,3s? to je stejna hodnota jako u o 50 koni silnejsi 335xi a u M3 e46, ktera byla lehci a silnejsi o 80 koni... nejak mi to hlava nebere, ze by ten osmikvalt a ctyrkolka udelali tolik
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 27.08.2013 13:32, RE: 5,3s??
matous.modrFB napsal:
5,3s? to je stejna hodnota jako u o 50 koni silnejsi 335xi a u M3 e46, ktera byla lehci a silnejsi o 80 koni... nejak mi to hlava nebere, ze by ten osmikvalt a ctyrkolka udelali tolik


U příliš silných aut může být limitní právě přenos hnací síly na vozovku. Proto pravděpodobně bude vyšší hodnota zrychlení daná pohonem na všechna kola i přes výkonový deficit oproti silnější verzi s pohonem pouze jedné nápravy.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.08.2013 14:50, RE: Strašidelné
David V napsal:
Pavlik napsal:
TOM napsal:
Reno napsal:
TOM napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
Ta hodnota zrychlení... v kombinaci s pohonem 4x4 a spotřebou... tohle musí prostě ohromit i DavidaVAuto, které zrychlí na stovku za 5,3 sekundy a žere dejme tomu 8 litrů nafty, je celoročně použitelnéa předjede 95% aut na silnici... prostorově je to auto naprosto v pohodě i vzadu, s optickým M-paketemje to auto prostě k nakousnutí... na tohle prostě Audi ani MB nemůžou říct ani popel. Nejlepší převodovka na světě, manuál může být jaký chce, ale těch 8 kvaltů prostě šetří palivo nevídaným způsobem.Netvrdím, že v tom bude nějaká velká zábava za volantem, ale uprostřed zimy tohle auto bude schopné držet na normální silnici krok i s Imprezou, jenom bude jezdit za polovinu...
Jsem ohromen, zejména kombinovanou spotřebou 5,2. Za to jezdívaly Oktávky a takové hodnoty už se v poslední době nedosahují, avšak u 3-litrového 260-ti koňového BMW tomu zcela jistě věřím Ovšem se mi zdá 3-ka na střední třídu dost těsná, raději bych 5-ku, aby se mi do kufru vešel kočár, dětská postýlka, krosna na děcko, kufr, odrážedlo a ještě pár kabelí a dalších "nezbytností"...
Trojkové BMW si nikdy nehrálo na prostorového přeborníka. Jeho kvality jsou uplně jinde. To je prostě dáno jeho dlouholetou koncepcí - řadový motor podélně uložen za přední nápravou, zadní náhon - to prostě ubírá vnitřní prostor - jak pro cestující, tak zavazadla. Druhou stranou mince jsou tolikrát vyzdvihované jízdní vlastnosti. To je jak vytýkat nějakému MPV, že má mizerný čas na kolo na okruhu. Přesto si myslím, že verze kombi by i zmíněným potřebám stačila, když se člověk naučí správně skládat věci do auta. Jiná otázka je proč dávat do silného auta od kterého lidi očekávají výborné jízdní vlastnosti a skvělou dynamiku naftový motor. Tady to chápu, že se nabídka podřizuje poptávce a můžeme dlouho diskutovat, že hloupé (finančně neopodstatněné) poptávce.
Kdybych chtěl čtyřkolku, potom jedině s dieselovým motorem. A s automatem. Benzín v téhle konfiguraci bude brát tak 11-13 litrů, zatímco diesel se spokojí s osmi. Nikdy mi nebylo jasné,proč to tak je, ale u benzínových čtyřkolek stoupá spotřeba daleko víc, než u dieselových.
Benzínová čtyřkolka v této konfiguraci má tabulkovou hodnotu spotřeby 6,8 l /100km. Je to již jen čtyřválec 2 litry - 180 kW. Nemyslím, že by bral 11-13 l při běžné jízdě. To, že spotřeba benzínu přidáním pohonu všech kol naroste víc než u dieselu máš podložený nějakými čísly? Nechce se mi to teď hledat, ale uplně se mi to nezdá.
Čísly to podložené bude asi také (také se mi nechce hledat), ale je známo, že benzínový motor reaguje na zátěž mnohem vyšším nárůstem spotřeby než diesel. V tomto případě je zátěží pohon 4x4 a bezpochyby i sportovnější jízdní styl naprosté většiny majitelů BMW. V této konfiguraci také zvolil diesel, už jen pro ten šestiválec - ekonomicky je to naprostý nesmysl (téměř 200 tisíc korun rozdílu se reálně projezdit téměř nedá). Ale BMW se přece nekupují rozumem
Když kupuješ nové auto, tak lze spočítat, jestli se nafta vyplatí (nemyslím pouze vrátí přeplatek, ale i něco ušetříš) s dobrou přesností. Ale 200 tisíc Kč je dost brutální rozdíl a prakticky znamená rentabilní nájezd 200 tisíc km, a abys skutečně měl pocit, že šetříš, měl bys najet skoro 2x tolik. A když se podíváš na dotazy, tak nejen BMW se nekupuje rozumem. Je tady spousta dotazů, nad kterými zůstává rozum stát.


Ještě je tady jeden faktor a to je následná prodejnost. Po pár letech je totiž naprosto běžné, že například u S-klasse se prodává benzínový osmiválec ještě za míň, než šestiválcová nafta, i když stál na začátku o půl miliónu víc.
Kdybys chtěl pořád počítat, asi bys si spočítal, že si nemusíš kupovat třílitrové BMW, ale vystačíš s dvoulitrovým passatem.

reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.08.2013 14:52, RE: 5,3s??
matous.modrFB napsal:
5,3s? to je stejna hodnota jako u o 50 koni silnejsi 335xi a u M3 e46, ktera byla lehci a silnejsi o 80 koni... nejak mi to hlava nebere, ze by ten osmikvalt a ctyrkolka udelali tolik


v reálu to možná bude o půl sekundy horší, obvykle jsme se při testování dopracovali nejlíp o tu zmiňovanou půlsekundu k tomu, co uváděl výrobce... holt lepší podmínky

reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 27.08.2013 15:02, RE: Strašidelné
Reno napsal:
Ještě je tady jeden faktor a to je následná prodejnost. Po pár letech je totiž naprosto běžné, že například u S-klasse se prodává benzínový osmiválec ještě za míň, než šestiválcová nafta, i když stál na začátku o půl miliónu víc.Kdybys chtěl pořád počítat, asi bys si spočítal, že si nemusíš kupovat třílitrové BMW, ale vystačíš s dvoulitrovým passatem.


Právě, takže nechápu smysl naftových motorů u aut třeba plácnu nad mega a půl....
Protože pokud chce někdo skutečně úsporu, tak sáhne po té konfekci.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 27.08.2013 17:56, RE: Strašidelné
David V napsal:
Reno napsal:
Ještě je tady jeden faktor a to je následná prodejnost. Po pár letech je totiž naprosto běžné, že například u S-klasse se prodává benzínový osmiválec ještě za míň, než šestiválcová nafta, i když stál na začátku o půl miliónu víc.Kdybys chtěl pořád počítat, asi bys si spočítal, že si nemusíš kupovat třílitrové BMW, ale vystačíš s dvoulitrovým passatem.
Právě, takže nechápu smysl naftových motorů u aut třeba plácnu nad mega a půl.... Protože pokud chce někdo skutečně úsporu, tak sáhne po té konfekci.


Nechápeš? A přitom se prodává hrubě přes 80-90% těchhle aut v naftě. U Audi jsou kupci schopni k základní ceně A6 přihodit i milión ve výbavě. Tam potom veškerá logika dostává na prdel. Zaplatíš za profi navigaci sto tisíc a každý rok necháš za aktualizační cédéčko dalších pět. A přitom externí GPS za těch pět tisíc dokáže daleko víc a líp.
Možná i dojezd hraje svoji roli, proč naftu. Se spoustu těchhle aut se dá dojet na jednu nádrž i tísíc km. To neumí asi žádný benzín.

reagovat
mibfox_novy
počet příspěvků8
datum registrace24.10.2006
Středa 28.08.2013 11:34, Pekny auto
Zavidim tu spotrebu,
jinak na zrychleni by to bylo v realu asi stejny jako moje, jenze ja jezdim za 9,7 :( prumer.
3jku se vzdycky chtel, jenze se do ni nevejdu. 42kg retrivr se mi do kufru taky moc nevejde :)
takze zustavam a navzdy asi budu u 5tky v kombajnu.
Ale trojka je vazne moc hezka a ja to, ze to nabizi i s takovym motorem jen vitam. Myslim, ze kazdemu majiteli takoveho vozu, za volantem musi koutky ust litat nahoru po kazde co to ridi. Sam sem testoval kombi a bylo to vazne zabavne.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 28.08.2013 21:46, RE: Pekny auto
mibfox_novy napsal:
Zavidim tu spotrebu, jinak na zrychleni by to bylo v realu asi stejny jako moje, jenze ja jezdim za 9,7 :( prumer. 3jku se vzdycky chtel, jenze se do ni nevejdu. 42kg retrivr se mi do kufru taky moc nevejde :) takze zustavam a navzdy asi budu u 5tky v kombajnu. Ale trojka je vazne moc hezka a ja to, ze to nabizi i s takovym motorem jen vitam. Myslim, ze kazdemu majiteli takoveho vozu, za volantem musi koutky ust litat nahoru po kazde co to ridi. Sam sem testoval kombi a bylo to vazne zabavne.


co máš za auto, které má zrychlení na stovku za 5,3 a jezdí za 9,8? I 550i E60 měla 5,4...

reagovat
mibfox_novy
počet příspěvků8
datum registrace24.10.2006
Sobota 31.08.2013 05:07, RE: Pekny auto
Reno napsal:
mibfox_novy napsal:
Zavidim tu spotrebu, jinak na zrychleni by to bylo v realu asi stejny jako moje, jenze ja jezdim za 9,7 :( prumer. 3jku se vzdycky chtel, jenze se do ni nevejdu. 42kg retrivr se mi do kufru taky moc nevejde :) takze zustavam a navzdy asi budu u 5tky v kombajnu. Ale trojka je vazne moc hezka a ja to, ze to nabizi i s takovym motorem jen vitam. Myslim, ze kazdemu majiteli takoveho vozu, za volantem musi koutky ust litat nahoru po kazde co to ridi. Sam sem testoval kombi a bylo to vazne zabavne.
co máš za auto, které má zrychlení na stovku za 5,3 a jezdí za 9,8? I 550i E60 měla 5,4...


Upravene bmw 535d,
snizena vaha auta, upraven vyfukovy system, ridici jednotka premapovana, upravene sani a intercooler, vykon 316 koni 650 Nm, sportovni pneu temer polo slicky 245/40/18, s vypnutymi systemy a kdyz jsou idealni podminky, na letisti mereno 5,3. V max 290 km/h umele snizeno z 303 km/h kvuli pneu, ciste ekonomicky, gumy co daji 300+ jsou pak docela raketa. Je lepsi radit manualne, protoze sport zbytecne vytaci nez preradi, verim ze i z casti kvuli zvukovemu efektu.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.