0
zpět
 

diskuze k tématu: Co byste měli vědět o pohonu 4x4?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 06:34, supr...
dobry clanok, uz sa tesim na pokracovanie o tych diferencialoch. Mimochodom, nech zije Forester ! ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 06:36, Subaru
Mám Subko a jediný co o něm vim, je že má permanentní náhon na všecky... Jak to prosim Vás přesně dělá?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 07:07, dobryy
Pěkný článek. Pro mě však mohl být obsažnější, detailnější. Taková komplexně popisující pasáž která byla věnovaná systému "Haldex" mohla být i pro jiné druhu pohonu 4x4. Ty "ostatní" se mi zdály ošizené. Přesto díky za zajímavé čtení. Na další čtení o samosvorných diferenciálech se taky těším.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 07:13, RE: dobryy
anonym napsal:
Pěkný článek. Pro mě však mohl být obsažnější, detailnější. Taková komplexně popisující pasáž která byla věnovaná systému "Haldex" mohla být i pro jiné druhu pohonu 4x4. Ty "ostatní" se mi zdály ošizené. Přesto díky za zajímavé čtení. Na další čtení o samosvorných diferenciálech se taky těším.
Já bych panu Stýblovi vřele doporučil, aby si na tu Octavii sehnal třeba dílnské příručky, pak by některé soudy byly méně zavídějící.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 07:14, nehaldex
rád bych si přečetl víc o těch nehaldexových pohonech , tak se těším na příště
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 07:18, RE: dobryy
anonym napsal:
Já bych panu Stýblovi vřele doporučil, aby si na tu Octavii sehnal třeba dílnské příručky, pak by některé soudy byly méně zavídějící.
zkus napsat něco konkrétního, v čem se ti popis zdál nepřesný ... jinak je to bezzubý výkřik do tmy. Mě se tento text pana Stýbla zdál kompetentní a přesvědčivý ... i když mohl být komplexnější ve smyslu podrobnějšího popisu jiných druhů čtyřkolek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 08:49, Ano
Připojuji se k ostatním, článek byl zajímavý a mohl být rozsáhlejší, zejména mohl autor popsat i jiné systémy než Haldex. Též se těším na další článek z tohoto "ranku". Ale jedno vím jistě, jestli vůz s pohonem všech kol, tak jedině permanentím, žádný připojování.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 09:25, POKRAČOVAT !
Perfektně a srozumitelně podáno. Hodlám si jako další auto koupit Forestra, prosím o rozvedení systému náhonu u Subaru. Mo to tedy smysl kupovat ? U nás v CHKO totiž nesolí a jen sypou a to fakt občas a jezdit s klasickým předním náhonem je někdy utrpení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 10:08, Rozdil 4x4 a 4x2
Muze mi nekdo prosim strucne objasnit rozdil 4x4 a 4x2? Obcas tyto nazvy potkavam a aspon trosicku bych je rad pochopil.
Pokud 4x2 znamena typ "Haldex" (a podobne), tedy ze se pohon na vsechny prida jen nekdy (pomalu na rovine na rozjezd), tak mi to staci k pochopeni jeho v nedostatku.
Diky
** Honza
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 10:50, RE: dobryy
GT3 napsal:
zkus napsat něco konkrétního, v čem se ti popis zdál nepřesný ... jinak je to bezzubý výkřik do tmy. Mě se tento text pana Stýbla zdál kompetentní a přesvědčivý ... i když mohl být komplexnější ve smyslu podrobnějšího popisu jiných druhů čtyřkolek
Tak napr. system VW je syncro ne sincro, az do golfu III vcetne se jedna o pernamentni 4x4 s mezinapravovym difem (mel sem videl jsem). To, ze je system haldex bez mezinapravoveho difu je jasne, ale nema to nic spolecneho treba se systemem fordu maverick, kde opravdu muze dojit ke zniceni napravovych difu nebo prevodovky, haldex zastava prave funkci mezinapravoveho difu, kdy elektronika rozhodne, kolik se ma poslat na zadni napravu. prosim, nechytat za slovo, sam vim, ze mech dif je nesrovnatelne lepsi, ale haldex funguje.
Dale, dle vlastnich testu firmy je haldex schopen prenest az 1000Nm, takze o male porci bych nemluvil, podle toho by ta spojka zvladla necelych 5 motoru v octavce.
Dale to, ze se haldex odpoji pri brzdeni, no nevim ale, co to ma spolecneho s rychlejsim projetim zatacek, pokud zacnu v zatacce brzdit, tak jsem to evidentne prehnal a pri brzdeni nema vyznam to, zda je hnana jedna nebo dve napravy.(pokud se nejedna o brzdeni motorem, ale to uz treba zvlada haldex II i haldex III).

JInak dik za peknej clanek, tento prispevek nemel bejt vytka, jen reakce na vareni z vody od GT3.

P.S. Nebylo by od veci napsat zvlast clanek o systemech pernamentnich 4x4 a zvlast clanek o pripojitelnych 4x4, protoze i treba jinak se chova system se zdvojenymi cerpadly CRV a jinak treba haldex II
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:11, RE: Rozdil 4x4 a 4x2
anonym napsal:
Muze mi nekdo prosim strucne objasnit rozdil 4x4 a 4x2? Obcas tyto nazvy potkavam a aspon trosicku bych je rad pochopil.
Pokud 4x2 znamena typ "Haldex" (a podobne), tedy ze se pohon na vsechny prida jen nekdy (pomalu na rovine na rozjezd), tak mi to staci k pochopeni jeho v nedostatku.
Diky
** Honza
Prvni cislo je pocet kol celkem na aute, druhe cislo je pocet kol pohanenych, pricemz je jedno, jestli jsou hnana trvale, nebo je jejich pohon zapinatelny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:12, RE: Rozdil 4x4 a 4x2
anonym napsal:
Muze mi nekdo prosim strucne objasnit rozdil 4x4 a 4x2? Obcas tyto nazvy potkavam a aspon trosicku bych je rad pochopil.
Pokud 4x2 znamena typ "Haldex" (a podobne), tedy ze se pohon na vsechny prida jen nekdy (pomalu na rovine na rozjezd), tak mi to staci k pochopeni jeho v nedostatku.
Diky
** Honza
Ahoj, to je tak... prvni cislo udava pocet kol na aute a druhe je pak pocet kol, ktera jsou stale (nebo mohou byt nekdy nejak) pohanena. Muzes to krasne videt treba na nakladaku - zkus treba tatra.cz. Tam najdes i dalsi kombinace - napriklad 6x4, 8x4, 8x6, 8x8 a dalsi kombinace.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:17, RE: dobryy
anonym napsal:
Tak napr. system VW je syncro ne sincro, az do golfu III vcetne se jedna o pernamentni 4x4 s mezinapravovym difem (mel sem videl jsem). To, ze je system haldex bez mezinapravoveho difu je jasne, ale nema to nic spolecneho treba se systemem fordu maverick, kde opravdu muze dojit ke zniceni napravovych difu nebo prevodovky, haldex zastava prave funkci mezinapravoveho difu, kdy elektronika rozhodne, kolik se ma poslat na zadni napravu. prosim, nechytat za slovo, sam vim, ze mech dif je nesrovnatel...
Jestli Haldex prenese moment 1000 Nm, tak to neni ani jeden motor. Mezi motorem a diferencialem, v tomto pripade Haldexem, je jeste prevodovka, Autor na to upozornuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:27, RE: dobryy
anonym napsal:
Pěkný článek. Pro mě však mohl být obsažnější, detailnější. Taková komplexně popisující pasáž která byla věnovaná systému "Haldex" mohla být i pro jiné druhu pohonu 4x4. Ty "ostatní" se mi zdály ošizené. Přesto díky za zajímavé čtení. Na další čtení o samosvorných diferenciálech se taky těším.
Ono to bude asi tím, že oktávek 4x4 s haldexem asi jezdí nejvíc. Takže to zajímá víc lidí.
Ale jinak skvělý článek. Že by sem konečně začali přispívat autoři, kteří o automobilové technice opravdu něco vědí a navíc ovládají i jazyk?
Jen houšť.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:29, RE: Rozdil 4x4 a 4x2
anonym napsal:
Ahoj, to je tak... prvni cislo udava pocet kol na aute a druhe je pak pocet kol, ktera jsou stale (nebo mohou byt nekdy nejak) pohanena. Muzes to krasne videt treba na nakladaku - zkus treba tatra.cz. Tam najdes i dalsi kombinace - napriklad 6x4, 8x4, 8x6, 8x8 a dalsi kombinace.
ja bych chtel tu 8*12
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:36, RE: dobryy
anonym napsal:
Tak napr. system VW je syncro ne sincro, az do golfu III vcetne se jedna o pernamentni 4x4 s mezinapravovym difem (mel sem videl jsem). To, ze je system haldex bez mezinapravoveho difu je jasne, ale nema to nic spolecneho treba se systemem fordu maverick, kde opravdu muze dojit ke zniceni napravovych difu nebo prevodovky, haldex zastava prave funkci mezinapravoveho difu, kdy elektronika rozhodne, kolik se ma poslat na zadni napravu. prosim, nechytat za slovo, sam vim, ze mech dif je nesrovnatel...
pokud budete projíždět zatáčku takovým stylem, že haldex zapojí zadní kola, tak z toho budete dost překvapeni a většina řidičů dá automaticky nohu z plynu - pokud ovšem neskočí na brzdy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 11:47, RE: Rozdil 4x4 a 4x2
anonym napsal:
Prvni cislo je pocet kol celkem na aute, druhe cislo je pocet kol pohanenych, pricemz je jedno, jestli jsou hnana trvale, nebo je jejich pohon zapinatelny.
Takže většina aut jsou 4x2. A pak je třeba Velorex 3x1
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 12:40, RE: dobryy
anonym napsal:
Jestli Haldex prenese moment 1000 Nm, tak to neni ani jeden motor. Mezi motorem a diferencialem, v tomto pripade Haldexem, je jeste prevodovka, Autor na to upozornuje.
Ale ta by měla ten moment spíš snižovat, ne? Moment motoru je moment na klikovce a otáčky za převodovkou by měly být vyšší, takže moment nižší, ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 13:28, RE: dobryy
anonym napsal:
Tak napr. system VW je syncro ne sincro, az do golfu III vcetne se jedna o pernamentni 4x4 s mezinapravovym difem (mel sem videl jsem). To, ze je system haldex bez mezinapravoveho difu je jasne, ale nema to nic spolecneho treba se systemem fordu maverick, kde opravdu muze dojit ke zniceni napravovych difu nebo prevodovky, haldex zastava prave funkci mezinapravoveho difu, kdy elektronika rozhodne, kolik se ma poslat na zadni napravu. prosim, nechytat za slovo, sam vim, ze mech dif je nesrovnatel...
Dobry den. Diky za pripominku ohledne nazvu, skutecne se jedna o “syncro” jak pisete (pozadam redakci o napravu me chyby). Mate castecne pravdu i ohledne mezinapravoveho diferencialu, skutecne existoval Passat Syncro ktery mel mezinapravovy diferencial. Ovsem na Golfu se u syncra jednalo vzdy o viskozni spojku. Pokud mate nejaky odkaz nebo obrazek, ktery dokazuje, ze nepisu pravdu, tak ho prosim poslete. Byla by to pro me novinka. Jinak upozornuju, ze viskozni spojka byla stejne jako Haldex soucasti skrine zadni rozvodovky, kde je samozrejme diferencial, ale je to diferencial zadni napravy.
Haldex skutecne nezastava funkci diferencialu. On ani samotny symetricky diferencial neumi nejak prerozdelovat moment na to je treba ho dovybavit nejakym zarizenim na zvyseni jeho svornosti. Haldex skutecne "jen" spojuje hnaci hridel k zadnim kolum nic vic a nic min. Pokud budou predni kola ve vzduchu, pujde 100% momentu na zadni kola, to je vsak relativni udaj. Neznamena to, ze dokaze prenest 100% momentu motoru znasobeneho prevodovkou a stalym prevodem (jak jiz jiny ctenar spravne uvedl). Nevim z hlavy, kolik je prevdovy pomer jednicky a staleho prevodu, dohromady to vsek bude delat cca 12, tim je treba nasobit moment motoru!
Haldex na na jednom miste svych stranek uvadi max. preneseny moment 1000Nm a jinde udaj vyssi. Nevim, kolik je maximum u Haldex spojky pro VW, pokud nekdo ten udaj vite, rad se ho dozvim…
Jinak mym zamerem nebylo Haldex pohanit. Jako kazdy system a i tento sve prednosti a nedostatky. Prednosti je zde dost na to, aby se jednalo o vhodny system pro siroky okruh ridicu. Zniceni poloos atd. zde nehrozi, nad vsim bdi elektronika (dobre, to mozna mnohe z nas jeste neuklidni) a jedna se preci jen o lamelovou spojku, ktera ma urcity prokluz, ktery zamezi destrukci.
Systemy 4x4 jsou siroke tema, ktere vyda na knihu a rad se k nemu vratim.
Dekuji za pripominky I za pochvalu,

Hezky den,

Slavek Styblo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.12.2007 13:34, RE: dobryy
anonym napsal:
Ale ta by měla ten moment spíš snižovat, ne? Moment motoru je moment na klikovce a otáčky za převodovkou by měly být vyšší, takže moment nižší, ne?
No, přesně naopak Kola se otáčejí pomaleji než klikovka. Si to spočítej.
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.