0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký diesel pro Fod Mondeo? TDDi nebo TDCi? (doplněno)

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 00:14,
mam doej ze motor tddi neni common rail jak pisete, CR prislo az do tdci
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 07:22, common-rail
Nejsem v zadnem pripade odbornik a to ani pseudo. Ale z toho co jsem casem pochitil si myslim ze v clanku je chyba. Ten vychvalovany common-rail je pouze ten motor s 96kw. Kdyztak me opravte vy co to vite presne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 08:02, RE: common-rail
vlada napsal:
Nejsem v zadnem pripade odbornik a to ani pseudo. Ale z toho co jsem casem pochitil si myslim ze v clanku je chyba. Ten vychvalovany common-rail je pouze ten motor s 96kw. Kdyztak me opravte vy co to vite presne.
Kurňa,o těch motorech to tady bylo už několikrát!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 08:35, TDCi????
Se obávám, že autor tohoto článku se kapánek zmýlil. Motor TDCi je jedním z nejporuchovějších dieslových motorů. Naopak TDDi je sice zastaralý, ale za to bezproblémový motor. Jinak pro ilustraci doporučuji přečíst recenzi Mondeo II - zcela jiný vůz - kde se názor na TDCi naprosto liší. Mám pocit, že odborníci v této poradně občas neví co píšou. Jednou pravá ......podruhé levá....... Chudák laik.......
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 09:21, Chudák laik
Tomáš napsal:
Se obávám, že autor tohoto článku se kapánek zmýlil. Motor TDCi je jedním z nejporuchovějších dieslových motorů. Naopak TDDi je sice zastaralý, ale za to bezproblémový motor. Jinak pro ilustraci doporučuji přečíst recenzi Mondeo II - zcela jiný vůz - kde se názor na TDCi naprosto liší. Mám pocit, že odborníci v této poradně občas neví co píšou. Jednou pravá ......podruhé levá....... Chudák laik.......
Prečítal som si ešte raz recenziu: Mondeo- zcela jiný vuz a je to pravda. Je to tam úplne naopak. Pán Vaculík neodporúča TDCi ale práve píše že TDDi je spoľahlivejšie. Tak takto sa seknuť noooo Tipcars!
Aspoň vidno, že v tom máte niekedy riadny bordel. A teraz si vyber čo je pravda. Ja by som sa priklonil na stranu pána Vaculíka. Veď na tom staršom TDDi sa nemá čo pokaziť, narozdiel od TDCi s CR. Fakt zaujímave....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 10:00, RE: Chudák laik
Kolega zo Slovenska napsal:
Prečítal som si ešte raz recenziu: Mondeo- zcela jiný vuz a je to pravda. Je to tam úplne naopak. Pán Vaculík neodporúča TDCi ale práve píše že TDDi je spoľahlivejšie. Tak takto sa seknuť noooo Tipcars!
Aspoň vidno, že v tom máte niekedy riadny bordel. A teraz si vyber čo je pravda. Ja by som sa priklonil na stranu pána Vaculíka. Veď na tom staršom TDDi sa nemá čo pokaziť, narozdiel od TDCi s CR. Fakt zaujímave....
Je jasne, ze lepsi bude koupit Ford s benzinovym motorem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 10:01, benzin
Prave preto by som radsej isiel do benzinu. Fordacke benzinove duratecy su obecne povazovane za bezporuchove a docela vykonne agregaty. Pri dnesnych cenach pohonnych hmot, nehovoriac o chulostivosti modernych naftakov je benzin urcite lepsia a v konecnom dosledku asi aj lacnejsia volba. Napr duratec 1.8 Sci - 6st. prevodovka - ziadny sprinter ale dost setrny na svoj objem a vykon (93 alebo 96 KW-uz si nepamatam). Ja osobne by som siel do 2.5 V6, ale autor otazky chce asi palivom setrit a 2.5 V6 je trocha ina kategoria ... :))))))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 10:53, TDDi / TDCi
Sam so pocul, ze TDDi je drzak, ale je zastaraly. TDCI je trhac, ale zial len dokym ide...Zaujimalo, ako je na to TDCi co ta tyka vydrze, ono z mojho pohladu je nepodstatne, ze prvych 150t km bude pri pravidelnom servise jazdit jedna basen. Sam budem kupovat len jazdene auta. A ruku na srdce, predali by ste takeho TDCi tahaca kym je este v 100% stave ??? Asi tazko. Kazdy to bude vyuzivat cim dalej, a potom, ked motor bude pred kolapsom, tak ho preda...a cena GO motora bude hodne drsna...Az najdem z niekolkych zdrojov, ze motor TDCi vydrzi tolko ako stare dobre TDI (videl som 400+ t km bez GO), tak ho beriem.
Nech Ford vyrobi akekolvek auto, tazko do toho pojdem, znacke totiz uz hladiska kvality a vydrze ich vyrobkov doverovat nebudem...howk
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 12:20, Udaje o CR
Nevim, kde autor clanku cerpal udaje o CR systemu, ale je tam par nepresnosti: nepouziva se dovstrik, ale povstrik, uz prvni generace CR mela predsvstrik a vstrikovaci tlak u CR 1 generace byl max. 140 MPa a u druhe generace dosahuje vstrikovaci tlak 160MPa.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 12:28,
osobne si myslim, ze posledni dobou se automobilky snazi u dieselu predhanet, kdo ma silnejsou motor. Dnesni diesely produkuji z relativne malych objemu silene vykony, coz si myslim je pripad BMW, Fordu atd. Bohuzel kvalitni, silny a bezproblemovy motor neumi udelat kazdy. Diesely zazivaji obrovsky boom, konkurence je velka a auta prodava vyšší výkon a nizsi spotreba. Proto to predhaneni. Na druhou stranu je spousta lidi, co chce auto s nizkou spotrebou, vysokou spolehlivosti a takovych je velmi malo. Dle meho nazoru tento pozadavek splnuji pouze motor VW 1,9 TDi, 66 a 81KW, tedy verze bez common railu. No a samozrejmě nove motory BMW s CR, ktere je mezi modernimi motory asi nejspolehlivejsi, zejmena sestivalce,ale tam to je o penezich a naklady jsou obrovsky. Proto pokud Forda, tak s benzinem, pri spravne udrzbe najedou klidne 500tis km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 12:55, pre anonyma
anonym napsal:
osobne si myslim, ze posledni dobou se automobilky snazi u dieselu predhanet, kdo ma silnejsou motor. Dnesni diesely produkuji z relativne malych objemu silene vykony, coz si myslim je pripad BMW, Fordu atd. Bohuzel kvalitni, silny a bezproblemovy motor neumi udelat kazdy. Diesely zazivaji obrovsky boom, konkurence je velka a auta prodava vyšší výkon a nizsi spotreba. Proto to predhaneni. Na druhou stranu je spousta lidi, co chce auto s nizkou spotrebou, vysokou spolehlivosti a takovych je velmi...
Len pre info. O Honda 2.2 i-CTDi alebo Toyota a ich D4-D ti niečo hovorí?? Na tie som ešte zlého slova nepočul. Tu su teprv držáky. Narozdiel od VW TDi alebo BMW.
Inak ten 1.8 Sci má 96Kw, ale neviem neviem či bude spoľahlivý. Predsa len priame vstrekovanie a Ford noooo....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 12:57, TDi
Kolega zo Slovenska napsal:
Len pre info. O Honda 2.2 i-CTDi alebo Toyota a ich D4-D ti niečo hovorí?? Na tie som ešte zlého slova nepočul. Tu su teprv držáky. Narozdiel od VW TDi alebo BMW.
Inak ten 1.8 Sci má 96Kw, ale neviem neviem či bude spoľahlivý. Predsa len priame vstrekovanie a Ford noooo....
Samozrejme tým som nechcel povedať že TDi od VW je zlé, ale na konkurenciu so svojimi PD-čkami už nemá...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 13:32, RE: TDi
Kolega zo Slovenska napsal:
Samozrejme tým som nechcel povedať že TDi od VW je zlé, ale na konkurenciu so svojimi PD-čkami už nemá...
No ja jsem mluvil o VW bez PD, obycejny TDi, ktery mi prijde spolehlivy, na PD ja mam nijak lichotivej nazor. Co semotoru hondy nebo toyoty tyka, tak souhlasim, honda je jeden z nejlepsich CR motoru a Toyota urcite spatna taky neni. O BMW jsem se zminil proto, ze ty motory tu jsou relativne dlouho, myslim konkretne R6 dielsel a ze dokazaly, ze najedou 300 tisic bez vetsich problemu. Motory Hondy a Toyoty jsou podstatne novejsi a tak jeste s nima neni takova zkusenost, ale jasne, vim ze josu skvely. Ono ja ani nechci vychvalovat motory TDi, oni maji daleko ke kultivovanosti, ale pokud tu clovek nepreferuje, tak je TDi dobra volba, nebot se nijak dramaticky neserou. Jinak ja jsem zastance zazehovych motoru bez turba, nehajim ani VW ani BMW ani nehanim Toyotu ani Hondu, ja hledam na autech to dobry a to spatny, a vim, ze neexistuje auto, ktery by bylo podle mych kriterii dokonaly, takovy bejt nemuze. Ale dobry by se nasly.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 14:00, Poradna mimo mísu
anonym napsal:
No ja jsem mluvil o VW bez PD, obycejny TDi, ktery mi prijde spolehlivy, na PD ja mam nijak lichotivej nazor. Co semotoru hondy nebo toyoty tyka, tak souhlasim, honda je jeden z nejlepsich CR motoru a Toyota urcite spatna taky neni. O BMW jsem se zminil proto, ze ty motory tu jsou relativne dlouho, myslim konkretne R6 dielsel a ze dokazaly, ze najedou 300 tisic bez vetsich problemu. Motory Hondy a Toyoty jsou podstatne novejsi a tak jeste s nima neni takova zkusenost, ale jasne, vim ze josu skve...
Člověk, co napsal tuot recenzi je žel zcela mimo mísu, protože TDDi je čerpadlo VP44, TDCi pak common-rail delphi. Motor konstrukční řady Ford Puma použoívá transit, mondeo, Jaguar X-Type, nyní i dodávky Boxer, Jumper, Ducato. Avšak už s CR Denso a v objemu 2,2. Posílám K. Spráně nastinil, že některá TDCi mají jednotky ECU a EDU, to však v té době jinak nešlo. A navíc je to jen první rok a půl výroby TDCi, pak přišel tzv. Single Box system.
Hlavní rozdíly: TDDi - hlučné a žere. Do 150 tis spolehlivé, pak generálka čerpadla za 20 tis. Kdykoliv může jebnout jeho řidicí jednotkce, ta sama vyjde na 9 tis, měření čerpadla a nahrání kompenzace 8, takže beztak 20.
TDCi - tiché a velmi úsporné. Může selhat kdykoliv, ale opravy jsou už dnes levné - nový vstřikovač CR za 4000 Kč (ne ve fordu, diesel servis Delphi), oprava vysokotlakého čerpadla tak do 7000 Kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 15:55, RE: Poradna mimo mísu - dotaz na p. Vaculíka
Martin Vaculík napsal:
Člověk, co napsal tuot recenzi je žel zcela mimo mísu, protože TDDi je čerpadlo VP44, TDCi pak common-rail delphi. Motor konstrukční řady Ford Puma použoívá transit, mondeo, Jaguar X-Type, nyní i dodávky Boxer, Jumper, Ducato. Avšak už s CR Denso a v objemu 2,2. Posílám K. Spráně nastinil, že některá TDCi mají jednotky ECU a EDU, to však v té době jinak nešlo. A navíc je to jen první rok a půl výroby TDCi, pak přišel tzv. Single Box system.
Hlavní rozdíly: TDDi - hlučné a žere. Do 150 tis spole...
V souvislosti s Vámi zmiňovaným čerpadlem VP44 (tuším, že jste psal, že se dává mimo jiné i do motorů TDI 2,5 V6 od VW) bych se Vás chtěl zeptat, jestli životnost resp. bezproblémový běh tohoto čerpadla závisí pouze na kvallitě nafty, příp. na počtu najetých km, nebo zda se jedná již o nějaký konstrukční problém. Je "kleknutí" takového čerpadla spíše výjimkou nebo jde o poměrně častý jev? Díky moc předem za odpověď!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 18:09, RE: Poradna mimo mísu - dotaz na p. Vaculíka
A4 napsal:
V souvislosti s Vámi zmiňovaným čerpadlem VP44 (tuším, že jste psal, že se dává mimo jiné i do motorů TDI 2,5 V6 od VW) bych se Vás chtěl zeptat, jestli životnost resp. bezproblémový běh tohoto čerpadla závisí pouze na kvallitě nafty, příp. na počtu najetých km, nebo zda se jedná již o nějaký konstrukční problém. Je "kleknutí" takového čerpadla spíše výjimkou nebo jde o poměrně častý jev? Díky moc předem za odpověď!!!
Jediný z problémů čerpadla, který s naftou nesouvisí, je selhávání řídicích jednotek. Té prostě shoří výkonový stupeň, takže se ani neotvírá dávkovací ventil. Motor pak točí, ale ani neškytne, prostě do něj nejde nafta. Tato vada je konstrukční chybou čerpadla.
V druhém případě již kvalita nafty hraje významnou roli. V tělese čerpadla jsou kanálky vybavené miniaturními sítky. Ta se ucpou zejména v případě, že tankujete nekvalitní naftu nebo neměníte pravidelně naftový filtr. Chybou čerpadla je že nejdou vyčistit (prostě se k nim nijak nedostanete), takže musíte vyměnit celou skříň.
Třetí častou závadou je zadření pístku přesuvníku vstřiku v tělese čerpadla, což zachyceno včas (nepravidelný chod, kontrolka diagnostiky) vyústí jen v jeho výměnu (i tak pouhé rozebrání a následné nastavení čerpadla vyjde na 8 tis Kč), pokud zoufalec dále jezdí, dopřeje si i to těleso. Tuto závadu ovlivňuje nedostatečná mazivost nafty. Nepřilévejte proto v zimě do nafty benzín, jak se to bez problémů dělávalo u starých dieselů. Když do každé nádrže pustíte dvě deci klasického M2T, vůbec ničemu neublížíte. Závadu může odstartovat také nepravidelná dodávka nafty, tj. když ta buď zcela dojde, nebo v zimě ztuhne a ucpe filtr.
Voda v naftě pak je hrob pro jakýkoliv, nejen vysokotlaký vstřikovací systém. VP 44 je vysokotlaké vstřikování (až 1800 baru - otvírací ztráty na trysce), podobně jako EUI (v germanizovaných Čechách PD) či CR. Jde o radiální čerpadlo, které mohl Bosch uvést na trh v roce 1997, kdy skončil 50-ti letý patent amerického stanadynu. Systém později nedokázal konkurovat common-railu a stal se slepou vývojovou větví.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 19:37, RE: bez předmětu
anonym napsal:
mam doej ze motor tddi neni common rail jak pisete, CR prislo az do tdci
Ano TDDi skutečně není CR v pravém slova smyslu, proto jsem jej také nazval CR nulté generace.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 19:44, RE: Udaje o CR
Rene napsal:
Nevim, kde autor clanku cerpal udaje o CR systemu, ale je tam par nepresnosti: nepouziva se dovstrik, ale povstrik, uz prvni generace CR mela predsvstrik a vstrikovaci tlak u CR 1 generace byl max. 140 MPa a u druhe generace dosahuje vstrikovaci tlak 160MPa.
Myslím, že jsem nikde netvrdil, že u první generace CR se předvstřik nepoužívá. dovstřik a povstřik jsou totožné procesy, každý je nazýváme jinak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 21:25, Fordem tam a vlakem zpatky
Shrnul bych to v jedno. Fordu se zkratka vyhnout. Kdo si chce poridit diesela musi jinam.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.06.2006 23:48, RE: Fordem tam a vlakem zpatky
Jaroslav napsal:
Shrnul bych to v jedno. Fordu se zkratka vyhnout. Kdo si chce poridit diesela musi jinam.
Ty seš chytrej..
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.