0
zpět
 

diskuze k tématu: Klapky motoru Duratec u Fordu Mondeo - problém, nebo pověra?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 08:36, spolehlivost
Hm, tak to mě celkem překvapuje, netušil jsem, že má motor Duratec takovej problém, vžy tady byl vyzdvihován za jeden z nejspolehlivějších ,,dvoulitrů".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 08:42, ??
To slyším prvně, že je s těmito motory problém
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 09:02, Mondeo
Jakožto relativně čerstvý majitel Mondea Mk.III s motorem 2.5 V6 po pročtení Ford fóra ohledně tohoto motoru musím napsat, že se opravdu občas majitelé potýkají s funkcí IMRC, který přepíná takzvané krátké a dlouhé sání pro dosažení lepší charakteristiky točivého momentu a spotřeby a ačkoliv je podle mých zkušeností tento motor točivý, tak i v nízkých otáčkách jede velice pěkně. Co se týká nějaké choulostivosti, tak jsem se nikde nic nedočetl. Ano, základem je olej, a to přesně ten, co doporučuje výrobce čili WSS M2C 913/A a vyšší a nevymejšlet ptákoviny. Tento olej od Motorcraftu stojí pár korun přímo u Forda, takže není potřeba nijak laborovat. Kdo si myslí, že udělá dobře olejem, který je podle prodejce "lepší, protože je dražší", ale nesplňuje specifikaci Forda, tak je na nejlepší cestě potvrdit pověsti o choulostivosti motoru LCBD (2.5 V6). On ten olej maže také systém rozvodů s řetězem a napínáky, a tam se dá motoru uškodit olejem jiné specifikace. Stejně tak rozhodně není dobré a je to všude s vykřičníky, lít olej přes horní rysku. Hladinu oleje si kontroluji v každém autě a podle fóra se spotřeba oleje nijak neodchyluje od mainstreamu. Já zatím nemohu napsat nic, protože mám od výměny 2000 a hladina se prakticky nehnula.
Co se týká termostatu, tak zaseklý termostat v zavřené poloze odrovná každý motor a je jasné, že motor se 2-ma hlavami na tom bude hůř, ale co mám sám zkušenosti a též z okolí, tak ve většině případů termostat přestane dovírat, takže se motor spíše úplně neohřeje, než že by se přehřál, a to se pozná podle ukazatele teploty a malého výkonu topení.
Jediným choulostivým místem celého motoru je podle mého názoru pohon čerpadla chladicí kapaliny, který je samostatný. Má sice výměnný interval 10 let a 240 tisíc km, ale když praskne, tak v kabině není nic poznat. Je lepší s ním vyměnit i napínací kladku a dá se to zvládnout svépomocí v garáži.
Jinak se domnívám, že pro 1,5 tuny těžké Mondeo je to základní motor.
Co se týká spotřeby oleje u motorů Ecotec u Vectry B, tak rozhodně nejlepším agregátem je X20XEV (2.0 16V - 100kW), který je velmi spolehlivý a dále X18XE (1.8 16V - 85kW), který je od něj odvozený. Ani jeden z motorů netrpí zvýšenou spotřebou oleje, jako známe u X16XEL, čili bych si tady dovolil tvrdit, že jsou informace autora zavájějící, stejně, jako některé strašáky u motorů Duratec V6. Bohužel se tyto motory přestaly v roce 2000 do vozů montovat a byly nahrazeny Z22SE a tu 1.8 si označení nepamatuju. Konkrétně 2.2 se 108 kW měla sice pohon rozvodů řetězem a vlivem špatné dimenze mazacích trysek se systém mazámí ucpal, řetěz se přidřel a praskl a krom tohy vykazovaly tyhle motory hojně zvýšenou spotřebu oleje. Tohle se podařilo vyřešit v roce 2003 na nástupci tuším Z22SH (114 kW) a tento motor spolu s tuším Z18SE (90 kW) se dá rovněž doporučit, ale to už mluvíme o Vectře C. Naftové motory většinou nestojí za řeč u žádného z těchto dvou výrobců. Budu velmi rád, když to někdo doplní, abych si sám rozšířil obzory.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 09:38, RE: spolehlivost
Andrew napsal:
Hm, tak to mě celkem překvapuje, netušil jsem, že má motor Duratec takovej problém, vžy tady byl vyzdvihován za jeden z nejspolehlivějších ,,dvoulitrů".
Bohužel Duratecy HE ať 1.8 nebo 2.0 mají systém těchto vířivých klapek v sání, který se časem opravdu vychodí a v krajním případě se rozbijí a válec může něco nasát. Někteří uživatelé to řeší odstraněním těchto klapek i za cenu vyšší spotřeby. Někteří si tam dodělali tvrdší uložení osek, aby se to tak snadno nevychodilo. Problém se začal projevovat opravdu rachocením v sacím kanále.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 09:43, RE: Mondeo
David V napsal:
Jakožto relativně čerstvý majitel Mondea Mk.III s motorem 2.5 V6 po pročtení Ford fóra ohledně tohoto motoru musím napsat, že se opravdu občas majitelé potýkají s funkcí IMRC, který přepíná takzvané krátké a dlouhé sání pro dosažení lepší charakteristiky točivého momentu a spotřeby a ačkoliv je podle mých zkušeností tento motor točivý, tak i v nízkých otáčkách jede velice pěkně. Co se týká nějaké choulostivosti, tak jsem se nikde nic nedočetl. Ano, základem je olej, a to přesně ten, co doporučuj...
Myslím si že psát že když motor spotřebovává olej - tak je jen krůček k zadření motoru je nemístné strašení. Olej ubývá u většiny starších motorů. Je třeba olej občas kontrolovat a někdy i dolít. Toť vše.
Navíc 99% aut signalizuje nízkou hladinu oleje kontrolkou a včasné dolití předejde potížím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 09:55, RE: Mondeo
silverado napsal:
Myslím si že psát že když motor spotřebovává olej - tak je jen krůček k zadření motoru je nemístné strašení. Olej ubývá u většiny starších motorů. Je třeba olej občas kontrolovat a někdy i dolít. Toť vše.
Navíc 99% aut signalizuje nízkou hladinu oleje kontrolkou a včasné dolití předejde potížím.
Mylsím, že celý článek je napsaný v lehce zastrašovacím duchu. Ale ty vířivé klapky jsou nepříjemnost - to nepopírám. Narozdíl od autora odpovědi se domnívám, že nejlepšími motory pro Mondeo po všech stránkách jsou obě V6. Údajně mají ty motory kořeny u Porsche.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 10:40, RE: Mondeo
silverado napsal:
Myslím si že psát že když motor spotřebovává olej - tak je jen krůček k zadření motoru je nemístné strašení. Olej ubývá u většiny starších motorů. Je třeba olej občas kontrolovat a někdy i dolít. Toť vše.
Navíc 99% aut signalizuje nízkou hladinu oleje kontrolkou a včasné dolití předejde potížím.
Kontrolka nízké hladiny oleje - to jsem ještě neviděl.
Já myslím, že spíš 99% aut signalizuje kontrolkou nízký tlak oleje. Ale to už může být pozdě.
Olej je třeba hlídat a dolívat. Jak to začne žrát víc jak 1l/1000km tak nezbyde než udělat generálku,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 10:49, Mondeo III
V současné době jsem 2 letým majitelem mondea MK3 1,8 16V (81kw), předtím jsem měl mondeo MK1 1,8TD (kapitola sama pro sebe) a musím říct, že na Fordy si potrpim. Nic méně problémy s klapkami opravdu jsou a dost často, a je jedno jestli 1,8 nebo 2,0, i když z nejbližšího okolí vím jenom o 2 dvoulitrech, který klapku nasály, podle mě je nejlepší řešení klapky nechat vyndat a nenahrazovat, někdo tady psal, že stoupne spotřeba, dle mích měření je dynamika stejná a spotřeba o kousíček menší, ale zjistil jsem jednu věc už se s nim nedá jezdit na spotřebu, tzn. ať motor jenom "šolicham" nebo mu slapu na krk spotřeba se skoro neliší (od 6,9 - 7,3) průměr maám 7,1 l/100km (dle tankování do celé - výpočet excel), jinak první rok nez jsem klapky vyndal tak jsem jezdil s klapkama nastavenýma do polohy otevreno a vyřadil jsem podtlakový ovladač, klapky rachtat prestaly a myslim, ze to je dostacující a nejjednoduší "operace" klapek chování bylo jako teď s vykuchanýma. Tak a teď o motorech mám nejslabší verzi 81 kw, která se oproti 92kw verzi liší v tom, že největší výkon má mnohem níž než silnější verze, ale o poznaní (dle me markantní) lepší průběh točivého momentu, který je v praxi užitečnější, druhá věc je že slabší verze má těžší (do rychla) stálý převod, ve výsledku to znamená, že pocitově táhnou stejně s tím rozdílem, že 81kw dokáže v průměru jezdit za 7l a 92kw o litr více. Nic méně pro tojhle auto je asi vhodnější 2,0L. Tak a teď o naftě minulé mondeo byla tolik diskutovaná stará 1,8TD, proto jsem chtěl zkusit benzín, osobně mám rád zátah z nízkých otáček u TDCi, ale vezmuli v potaz, ze stejným jízdním stylem jezdí TDCi za 6,4l a má 1,8 za 7,1l není co rešit, necelý litr rozdílu opravdu nestojí za vyšší servisní náklady (hlavně bavíme-li se o ojetině)...jinak asi bych ještě doplnil ročně jezdím cca 25000km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 11:00, RE: Mondeo
Riccardo napsal:
Kontrolka nízké hladiny oleje - to jsem ještě neviděl.
Já myslím, že spíš 99% aut signalizuje kontrolkou nízký tlak oleje. Ale to už může být pozdě.
Olej je třeba hlídat a dolívat. Jak to začne žrát víc jak 1l/1000km tak nezbyde než udělat generálku,
Kontrola nízké hladiny oleje už bývá docela běžná věc - má oranžovou barvu na rozdíl od červené kontrolky ztáty tlaku, kdy je už opravdu pozdě. Bohužel tu oranžovou v autě nemám, takže musím kontrolovat klasicky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 11:24, RE: Mondeo III
pospov napsal:
V současné době jsem 2 letým majitelem mondea MK3 1,8 16V (81kw), předtím jsem měl mondeo MK1 1,8TD (kapitola sama pro sebe) a musím říct, že na Fordy si potrpim. Nic méně problémy s klapkami opravdu jsou a dost často, a je jedno jestli 1,8 nebo 2,0, i když z nejbližšího okolí vím jenom o 2 dvoulitrech, který klapku nasály, podle mě je nejlepší řešení klapky nechat vyndat a nenahrazovat, někdo tady psal, že stoupne spotřeba, dle mích měření je dynamika stejná a spotřeba o kousíček menší, ale zji...
taky to tak vidím.
Když jsem pořídil to auto s dvoulitrem tak do měsíce ty klapky byly venku.Práce na odpoledne. Mechoš to udělá i rychleji za cca 1500,- Rozdíl klapka/bez klapky je zanedbatelný,emise ok. Vzásadě opravdu postačí zajistit klapky v otevřené poloze tak aby neklepaly.Jlikož když nic neklepe = nic se neomílá
Stejně fatální problém prej mají u BMW ofšem už bez signalizace kraválu....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 11:31, RE: Mondeo III
olda napsal:
taky to tak vidím.
Když jsem pořídil to auto s dvoulitrem tak do měsíce ty klapky byly venku.Práce na odpoledne. Mechoš to udělá i rychleji za cca 1500,- Rozdíl klapka/bez klapky je zanedbatelný,emise ok. Vzásadě opravdu postačí zajistit klapky v otevřené poloze tak aby neklepaly.Jlikož když nic neklepe = nic se neomílá
Stejně fatální problém prej mají u BMW ofšem už bez signalizace kraválu....
tak by mě jen zajímalo, jestli stejný problém mají i autorem zmiňované mazdy 6. Jestli by autor článku mohl reagovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 12:18, RE: Mondeo III
boratko napsal:
tak by mě jen zajímalo, jestli stejný problém mají i autorem zmiňované mazdy 6. Jestli by autor článku mohl reagovat.
Hmm to by zajímalo víc lidí, na fordmondeo foru uý o tom proběhla diskuze zatim se o problemech u Mazdy neví, ale taky to může bejt tím, že jich jezdí o poznání míň, od tušim 4/2003 ty klapky maj vylepšený uložení, takže tyhle auta by už měli být o.k.,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 12:24, RE: Mondeo
David V napsal:
Kontrola nízké hladiny oleje už bývá docela běžná věc - má oranžovou barvu na rozdíl od červené kontrolky ztáty tlaku, kdy je už opravdu pozdě. Bohužel tu oranžovou v autě nemám, takže musím kontrolovat klasicky.
červená kontrolka signalizuje nedostatečné mazání, většinou se zpočátku rozsvěcuje jen při větších přetíženích (zatáčky, prudké brždění atd.) a pokud se olej nedolije (toto je cesta do pekla, resp. k zadření motoru) tak začne svítit trvale a po čase (většinou při zvýšené zátěži motoru a tudíž zvýšeném požadavku na mazání) může dojít k zadření celého motoru. Aby se to ovšem stalo, musí být uživatel auta skutečný ignorant. Rozhodně nelze zodpovědně napsat že od úbytku oleje k zadření motoru je "jen krůček".
Motory Duratec V6 v Mondeu jsou dle mé dvouleté osobní zkušenosti (z minulosti) velmi zdařilé, kvalitní a výraznými slabinami netrpí. Jejich základ je m.j. skutečně u Porsche z konce 90. let.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 12:41, RE: Mondeo
David V napsal:
Kontrola nízké hladiny oleje už bývá docela běžná věc - má oranžovou barvu na rozdíl od červené kontrolky ztáty tlaku, kdy je už opravdu pozdě. Bohužel tu oranžovou v autě nemám, takže musím kontrolovat klasicky.
Ano souhlasím, v Mercedesu C 220 CDI r.v. 1998 mám obě kontrolky - oranžovou na hladinu, která je dost psychologická a rozsvěcuje se (hlavně při větším náklonu), když je olej velmi lehce nad spodní ryskou a červená, když tam není tlak (a tedy není vůbec žádný olej - s tou jsem ještě neměl čest).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 13:22, RE: Mondeo III
boratko napsal:
tak by mě jen zajímalo, jestli stejný problém mají i autorem zmiňované mazdy 6. Jestli by autor článku mohl reagovat.
Zdravím diskutující
S Mazdou a jejími motory MZR (jsou stejné jako Duratec HE) mě to pochopitelně také zajímá a už asi měsíc leží můj dotaz u technického školiltele Mazdy. I motory Mazda (říkám jim série L a to podle jejich kódu) mají v systému sání v závislosti na zdvihovém objemu až tři typy klapek (2,3). Zda-li děkají to samé, jako u mondea (což předpokládám, že ano) a zda-li se také serou snad v dohledné době zjistím. Určitě tady na to proběhne nějaký článek, třeba o Mazdě6 1. generace. Jinak, to že je motor Duratec VE V6 z dílen Porsche slyším opravdu poprvé a nemyslím si, že tomu tak je. Jak zde někdo píše, že má základ v Porsche z konce devadesátých let???? Tomu teda vůbec nerozumím. Motor Duratec V6 byl prvně představen v roce 1994 a je ryze americkou konstrukcí s některými znaky (technologie tlakového lití) práce britské firmy Cosworth Engineering. Spojení s Porsche mi přijde krajně nepravděpodobné.
Tomáš Dusil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 13:28, Chyba..???
Nemá náhoudou dvoulitr 107kW a nikoliv 100kW?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 13:54, RE: Mondeo III
koos napsal:
Zdravím diskutující
S Mazdou a jejími motory MZR (jsou stejné jako Duratec HE) mě to pochopitelně také zajímá a už asi měsíc leží můj dotaz u technického školiltele Mazdy. I motory Mazda (říkám jim série L a to podle jejich kódu) mají v systému sání v závislosti na zdvihovém objemu až tři typy klapek (2,3). Zda-li děkají to samé, jako u mondea (což předpokládám, že ano) a zda-li se také serou snad v dohledné době zjistím. Určitě tady na to proběhne nějaký článek, třeba o Mazdě6 1. generace. Jina...
Pane Dusil, já to mám z jiného zdroje, ale googlovat a ověřovat v dnešní době není nijak problematické: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_V6_engine
Duratec z roku 94 s jeho objemem 2544 ccm se odlišuje od Durateců v MK.III, které mají pro nás příznivějších 2495 ccm, ale základ je stejný a od Porsche. Vzhledem k Vašim znalostem ohledně V6 motorů od Forda, beru reakci na spolehlivost V6 s velkou rezervou. Sám nejsem kovaným odborníkem, pouze mám tento motor v garáži, ale už jsem o něm mnohé zjistil, což se neztotožňuje s informacemi, které podáváte. Konkrétně se zeptám k tomu fandovství, který kvalitní servis máte pro motor LCBD na mysli. Olej v forda stojí 1500 celá náplň a filtr cca 200 Kč. Co dál je nutné na tomto podlě Vás problematickém moru nezanedbat. Výměnný interval svíček (Motorcraft - jiné rozhodně nedoporučím) je 120 tisíc km a jejich cena je cca 1500 za všech 6. Jak jsem psal, jediné nedomyšlené je čerpadlo chladiva, ale i to má výměnný intrval 10 let nebo 240 tisíc km a výměna se dá pořídit, za cca 2500 i s kladkou. Tak prosím, co se nesmí ještě zanedbat, aby nešel motor do kytek.
Apropos jedinečný ten motor je opravdu, co se týká ohřívání, v těchto dnech se na provozní teplotu ohřeje během 2 km a spotřeba není taky nijak závratná. Po Brně s ním o prázdninách jezdím za cc 10, s klimou o něco více a na dálku (250 km s klimou za 8,5 s plným autem). Zatím jsou to údaje dle PP, tak uvidíme, jaká bude realita.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 14:02, RE: Chyba..???
Kumano napsal:
Nemá náhoudou dvoulitr 107kW a nikoliv 100kW?
Ony se v diskuzi pletly motory Ford a Opel, občas nebylo poznat, o čem se mluví.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 14:22, RE: Mondeo III
pospov napsal:
Hmm to by zajímalo víc lidí, na fordmondeo foru uý o tom proběhla diskuze zatim se o problemech u Mazdy neví, ale taky to může bejt tím, že jich jezdí o poznání míň, od tušim 4/2003 ty klapky maj vylepšený uložení, takže tyhle auta by už měli být o.k.,
U Mazdy 6 mě tahle informace také zajímá. Mám 2.0L 104 kW z roku 2002, najeto cca 93 tisíc. Žádného rachtání jsem si nevšiml.
Jak se má konkrétně projevovat? Při volnoběhu nebo pod zátěží? Je zvuk evidentní nebo je potřeba pečlivě naslouchat s otevřenou kapotou? Dík za info. Petr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 05.08.2009 14:55, Řešení klapek v sání Duratec HE 2.0
Tak jsem prohledal web a poměrně rychle jsem našel toto:

http://www.ford-mondeo.cz/forum/viewtopic.php?f=168&t=13175&st=0&sk=t&sd=a&sid=8a449d18cbc5abeb3bdda3ee16b87324

Je to odkaz do fóra kde se tento problém detailně diskutoval. řešení jsou vlastně 3.
1. - nechat si vyměnit sání komplet - nejdražší řešení
2. - lze koupit klapky s lepším uložením a ty se dají v tom sání vyměnit - cena 177 + DPH x 4, plus nějaká práce. Přitom zkontrolovat osičku, na které klapky jsou a případně vyměnit taky, protože ta osička se při poruše rozláme a její úlomky jsou příčinou největších škod.
3. - nejlevnější - vyndat klapky úplně i s osičkou a zaslepit díry v sání, kuy to vedlo. Podle zkušeností z toho fóra není patrný rozdíl funkce motoru s klapkama nebo bez, víceméně ani na spotřebě ani na projevu.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.