0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Astra H - jaký zvolit motor?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 00:12, Jen menší chybka v textu
Cituji:
je vybavena rozvodovým řemenem a odpadá tedy nutnost výměny rozvodového řemene.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 06:41, 1,8i
je fajn povedenej motor jen mezi ojetinami je poněkud těžší na něj mezi 1,6kama težší narazit. Sám jsem měl toto vozidlo v hledáčku a jednou z variant byl tento motor, takže si troufnu říct že vím o čem mluvím. To samé platí v případě 1,9CDTi 110kw. Ten se dá sehnat téměř jen za hranicemi.
Přesto si myslím že H Astra je dobrou volbou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 07:11, RE: 1,8i
Valnoha napsal:
je fajn povedenej motor jen mezi ojetinami je poněkud těžší na něj mezi 1,6kama težší narazit. Sám jsem měl toto vozidlo v hledáčku a jednou z variant byl tento motor, takže si troufnu říct že vím o čem mluvím. To samé platí v případě 1,9CDTi 110kw. Ten se dá sehnat téměř jen za hranicemi.
Přesto si myslím že H Astra je dobrou volbou.
Sice mám Opel Astra G - ale se zmiňovaným motorem 1.8 ale jen 85 kW a mohu říci, že jsem s jeho výkonem a hlavně spotřebou naprosto spokojen.
Mám v plánu pořídit Astru H, ale je fakt, že s motorem 1,8 je jich teda jako šafránu, a prodejce mě přesvědčoval, že 1,6 motor je naprosto dostatečný a auto jde pěkně za plynem. No svezl jsem se v předváděcím s motorem 1,6 - 85 kW, ale z nejetých 5 kilometrů se těžko dělají závěry. V podstatě by se chtělo napsat že moje současná 1,8 má 85 kW a nová 1,6 má taky 85 kW, takže by to měly být stejné výkony, tím padem stejné vlastnosti, ale nevím, myslím že objem motoru ničím nenahradíš. Jenže když ta 1,8 se fakt tak těžko shání.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 08:52, RE: Jen menší chybka v textu
Fanthomas napsal:
Cituji:
je vybavena rozvodovým řemenem a odpadá tedy nutnost výměny rozvodového řemene.
Ještě je chybka u nafťáků. Mluví tam o 1.9 jako o zážehovém motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 09:00, RE: Jen menší chybka v textu
Fanthomas napsal:
Cituji:
je vybavena rozvodovým řemenem a odpadá tedy nutnost výměny rozvodového řemene.
A já ještě dodám, že na konci článku se mluví o vznětové a ne zážehové devatenáctistovce.
Jinak co se týče motoru 1.4 Twinport, máme ho v rodine v Opelu z roku 2006 (aktuálně model Classic II) a řekl bych, že na to, že skutečný opbjem je pouze 1361 ccm tak motor je až překvapivě živý a na kratší vzdálenosti ideální. Samořejmě je třeba motor vytáčet, protože teprve v druhé polovině provozních otáček motoru se jeho temperament projevi. Když jsme jej v Opelu před koupí porovnávali s 1.6, tak tento motor zas o tolik více muziky oproti 1.4 neposkytoval. Jeho projev byl takový letargický. Nicméně v aktuální astře narostla pohotovostní hmotnost mezigeneračně o cca 100-120kg, což živost těchto agregátů ještě trochu snižuje.
Jinak s panem Šiklem souhlasím , pro ostřejší jízdu tazatele číslo 1 alespon motor o objemu 1.8 litru.
Co se týče vznětových verzí, už jsou na trhu přece jen pár let,ještě neexistují bližší informace o jejich spolehlivosti a poruchovosti? Osobně se mi totiž 1.9 CDTI 110kW velmi zamlouvá...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 10:28, RE: 1,8i
resstless napsal:
Sice mám Opel Astra G - ale se zmiňovaným motorem 1.8 ale jen 85 kW a mohu říci, že jsem s jeho výkonem a hlavně spotřebou naprosto spokojen.
Mám v plánu pořídit Astru H, ale je fakt, že s motorem 1,8 je jich teda jako šafránu, a prodejce mě přesvědčoval, že 1,6 motor je naprosto dostatečný a auto jde pěkně za plynem. No svezl jsem se v předváděcím s motorem 1,6 - 85 kW, ale z nejetých 5 kilometrů se těžko dělají závěry. V podstatě by se chtělo napsat že moje současná 1,8 má 85 kW a nová 1,6 má ...
Najezdil jsem par tisic se vsemi motorizacemi a mu nazor je takovy
1.4 66kW - vynikajici motor na spotrebu, ale pouze pro hodne klidne ridice do mesta a primestsky provoz - na dalnici uz dost zere, ale na 16v jede pekne od spodu, ale chybi tomu trosku spicka
1.6 77kW - paradoxne se chova lip nez nova verze 85kW s variabilnim casovanim ventilu, do kratke verze parada, do caravanu nutny zaklad
1.8 jakakoliv - temer stejna spotreba jako u 1.6, ale zatah atm.dvoulitru, ale mala nabidka aut
2.0 T - usporne jen kdyz se s nim jezdi jak s 1.4 a je to celkem rarita sehnat
1.6 T jel jsem s nim jen par km - plati co co u 2.0T
1.7 CDTi - vsechny verze trosku hlucne, spolehlivost dobra, ale neni to ono
1.9 CDTi - klidne i zakladni varianta 74kW super, diky 6kvaltu, 88kW ideal, 110kW nirvana, ale auto na to uz nema podvozkove
vsechny 1.9CDTi jsou spolehlivejsi a tissi nez vetsina konkurencnich dieselu i kdyz jsou to JTD od Fiatu kde jinak hodne chrapoti. Moje doporuceni bud hledat 1.8 nebo jakoukoliv verzi 1.9 CDTI
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 11:15, RE: Jen menší chybka v textu
David V napsal:
Ještě je chybka u nafťáků. Mluví tam o 1.9 jako o zážehovém motoru.
Už je to v pořádku. Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 14:05, RE: 1,8i
*autofans* napsal:
Najezdil jsem par tisic se vsemi motorizacemi a mu nazor je takovy
1.4 66kW - vynikajici motor na spotrebu, ale pouze pro hodne klidne ridice do mesta a primestsky provoz - na dalnici uz dost zere, ale na 16v jede pekne od spodu, ale chybi tomu trosku spicka
1.6 77kW - paradoxne se chova lip nez nova verze 85kW s variabilnim casovanim ventilu, do kratke verze parada, do caravanu nutny zaklad
1.8 jakakoliv - temer stejna spotreba jako u 1.6, ale zatah atm.dvoulitru, ale mala nabidka aut
2.0 T - ...
Mám přerostlou Astru (Zafiru) a v ní motor 1.8 16V (92kW) a mám zkušenost i z VECTRY Caravan s modernější 103 kW verzí tohoto motoru.
Zkušenosti ze Zafiry: spolehlivý dříč, solidní zátah a bezproblémové ježdění, dynamika dvoulitru, slušně se sbírá už kolem 1800 otáček. Jediný problém za cca 130 tis km, je pomalejší padání otáček při puštění plynového pedálu (musí se nechat vyčistit škrtící klapka) a při brutálním způsobu jízdy po dálnici a na studeno po městě papká olej - ale do 1 l na 5-10 000 km. Spotřeba s 1400 kg těžkou prázdnou Zafirou kolem 7,5-8 l na dálnici (tachometrových 140-150) po městě 10-11 litrů (Brno), mimo město se dá dostat pod 7 litrů. Za tu dynamiku slušná spotřeba-přesně takhle žrala i fabie 1.4 MPI....
Zkušenosti z Vectry: Ten motor dozrál, dá se neskutečně zatěžovat a libuje si v tom. za 100 000 km, nechtěl kromě benzínu a pravidelných prohlídek vůbec nic. Spotřeba dle stylu jízdy, ale dá se říct, že stejně jako u předchůdce.
Co jsem se tak bavil s mými kamarády, kteří provozují japončíky atd., je to jediný evropský zástupce (+ ještě 1,8 v bmw a 1.8 T.S AR) kteří se s nimi dají ve své kategorii srovnat. Beze srandy lze poslední 1.8 od Opelu bez turba srovnat ve všech parametrech s 1.8 s turbem od VW, což vypovídá mnohé
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.02.2009 15:49, 1,7 CDTI
Souhlasím s panem Šiklem, byť příznivcem Astry (a Opla jako takového) po osobních zkušenostech s Astrou I a II nejsem a asi už nikdy nebudu (no, na druhé straně Insignia vypadá docela povedeně, otázkou je, jaká bude kvalita). Asi bych také doporučil 1,7 CDTI od Isuzu. Ten motor se tak před pěti lety montoval i do Hondy Civic, než Japonci vymysleli vlastní 2,2 diesel, pár lidí s touhle motorizací znám, nepamatuji se, že by si někdy stěžovali (jako na váhy vzduchu a jiné koncernové shity).
reagovat
jarar
počet příspěvků1
datum registrace20.06.2014
Pátek 20.06.2014 13:18, motor 1.8 - 103kw
Tento motor 1.8-103kw, je v různé psací formě chválen a já chtěl koupit VECTRU C nebo FIAT CROMU s tímto motorem. V bazarech jsem našel dvě CROMY a dvě kombi VECTRY C a výsledek? Všechny motory klepaly.. Problém asi bude olej 5W30, který je předpsán a nechápu proč. Motoru to asi nesvědčí. Mělo by být 5W40, hlavně kvůli teplotě v horkém létu. Dokonce mazací plány pár značek olejů ho tam skutečně má!!! Po shlédnutí ovládání a funkce časování ventilů si nemyslím, že motor "dospěl" a pokud ano, tak maximálně do dražších oprav.. Všechny motory měly do 150000km. Nejméně pak CROMA s 80000 a byla jako šicí stroj..
Takže já to vidím na 2.2 - 108KW...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.