0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký zvolit šestiválec pro Opel Vectra C?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla, americká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.11.2011 07:07, rada
To vám tam chodí tak málo otázek, že se co 14 dní bude odpovídat na Vectru, potažmo Opel?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.11.2011 08:18, rada
Lepší bude 2.8 V6 Turbo, který se dával od faceliftu. Je silnější, má více Nm, spolehlivost by měla být také vyšší oproti 3.2V6. Taky bude ale asi dražší na pořízení, jelikož se jedná o novější ročníky 2005 a mladší. Možnost je i verze OPC, taktéž 2.8V6 Turbo, ovšem ne s 230k, ale už s 255k.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.11.2011 16:30, rada
Souhlas se Scooterem-x. Určitě bych si radši připlatil za 2.8 turbo. 3.2 atmosféra je typický americký motor pro pohodovou jízdu a "znásilňování" emisními limity EURO 4 a 5 kromě dieselů nejvíc odnáší právě atmosférické motory, které nebyly pro tyto limity primárně konstruovány, ale pouze přizpůsobovány.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.11.2011 15:08, rada
3.2 V6 určitě ne, žravý a "líný" motor, navíc s automatem... Jak již někdo psal, je to stará amerika! Snad jen s manuálem by mohl být použitelný, ale osobně bych se mu vyhnul.
Doporučuji buď 2.0T 129kw ( motor Saab, rozvody řetěz ) nebo 2.8T V6 po faceliftu ( motor Holden, rozvody řetěz ). Oba jsou výborné a spolehlivé motory s 6° převodovkami
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.11.2011 11:45,
Autor článku srovnává jablka s hruškama. Ekvivalent k Mondeu ST 220 je Vectra OPC. A pokud jde o jízdní vlastnosti, tak pofaceliftová Vectra Caravan vyhrála srovnávací test Auto Bildu před Mondeem a Passatem verze Combi, právě nejlepšími jízdními vlastnostmi. Myslím, že se jednalo o dvoulitrové motory TDI ( CDTI ).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.11.2011 13:35, Rozvody
Jen doplním na co se připravit u těch rozvodů. Pokud se udělá výměna včetně kladek a všeho okolo je další interval klidně možné nechat někde kolem 80-100tis. kilometrů. Pokud se vymění jen řemen a viditelně opotřebené věci kolem toho, zdá se mi interval 60tis. až příliš dlouhý, raději bych to ještě o 10tis. zkrátil. Problém je cena, pokud vezmu neautorizovaný servis, materiál a práci, stejně se dostáváme s cenou za materiál na hodnoty kolem 10 000,- (spíš více) + práce. Lze to asi shrnout jednoduše, při výměně rozvodů na 3.2 V6 bych tazateli doporučil aby si na tu srandu připravil minimálně 20 000,-. U novějších Opelů mě ovšem daleko více obtěžuje fakt (Vectru C nevyjímaje), že v nich po nějakém čase neskutečným způsobem vrže interiér
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.11.2011 14:13, RE: Rozvody
Rover623 napsal:
Jen doplním na co se připravit u těch rozvodů. Pokud se udělá výměna včetně kladek a všeho okolo je další interval klidně možné nechat někde kolem 80-100tis. kilometrů. Pokud se vymění jen řemen a viditelně opotřebené věci kolem toho, zdá se mi interval 60tis. až příliš dlouhý, raději bych to ještě o 10tis. zkrátil. Problém je cena, pokud vezmu neautorizovaný servis, materiál a práci, stejně se dostáváme s cenou za materiál na hodnoty kolem 10 000,- (spíš více) + práce. Lze to asi shrnout jednod...
Vyměňovat rozvody bez kladek je kravina. Je to minimum práce navíc, když už je všechno rozdělané, trocha peněz navíc za materiál ty potenciální problémy bohatě vyváží. Na některých rozvodových sadách je dokonce napsané, že když nevyměníš kladky, tak nevyměňuj ani řemen. Zrovna Opel byl jednu dobu poměrně známý tím, že nevyměněné kladky znamenaly průser, Zrovna bráchovi se to stalo na služební Astře. Ve značkovém servisu vyměnili řemen a na kladky se vys*ali a po dvaceti tisících km to prdlo. Vodní pumpu někdo říká vyměnit každou druhou výměnu rozvodů, někdo říká pokaždé, záleží na kvalitě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.11.2011 17:55, RE:
okřídlený šíp napsal:
Autor článku srovnává jablka s hruškama. Ekvivalent k Mondeu ST 220 je Vectra OPC. A pokud jde o jízdní vlastnosti, tak pofaceliftová Vectra Caravan vyhrála srovnávací test Auto Bildu před Mondeem a Passatem verze Combi, právě nejlepšími jízdními vlastnostmi. Myslím, že se jednalo o dvoulitrové motory TDI ( CDTI ).
Těmi jízdními vlastnostmi bych si nebyl tak jistý - viz test ST220, MPS a OPC...cca od 7:30
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.11.2011 17:55, RE:
wimmer_day napsal:
Těmi jízdními vlastnostmi bych si nebyl tak jistý - viz test ST220, MPS a OPC...cca od 7:30
http://www.youtube.com/watch?v=vbvKv-PofzM
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.11.2011 19:31, RE: Rozvody
Koloss napsal:
Vyměňovat rozvody bez kladek je kravina. Je to minimum práce navíc, když už je všechno rozdělané, trocha peněz navíc za materiál ty potenciální problémy bohatě vyváží. Na některých rozvodových sadách je dokonce napsané, že když nevyměníš kladky, tak nevyměňuj ani řemen. Zrovna Opel byl jednu dobu poměrně známý tím, že nevyměněné kladky znamenaly průser, Zrovna bráchovi se to stalo na služební Astře. Ve značkovém servisu vyměnili řemen a na kladky se vys*ali a po dvaceti tisících km to prdlo. Vod...
Proto bych se na 3.2 V6 vykašlal a hledal jen a pouze 2.8T V6. U nás jich na výběr moc nebude, ale najít nějaký luxusní kousek v D s manuální 6° skříní by neměl být problém...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 27.11.2011 15:40, RE: Rozvody
Koloss napsal:
Vyměňovat rozvody bez kladek je kravina. Je to minimum práce navíc, když už je všechno rozdělané, trocha peněz navíc za materiál ty potenciální problémy bohatě vyváží. Na některých rozvodových sadách je dokonce napsané, že když nevyměníš kladky, tak nevyměňuj ani řemen. Zrovna Opel byl jednu dobu poměrně známý tím, že nevyměněné kladky znamenaly průser, Zrovna bráchovi se to stalo na služební Astře. Ve značkovém servisu vyměnili řemen a na kladky se vys*ali a po dvaceti tisících km to prdlo. Vod...
presne jak pises,vymenit rozvody s kompletnim prislusenstvym,jinak to nema smysl. mel jsem 5 let Vectru B 2.5 V6 a nemuzu rict spatny slovo. prodaval jsem ji s najezdem 368 tis. km. spotreba oproti konkurenci vzdycky nejnizsi adiky dlouhym kvaltum paradni tahoun,na trojku 175 km\h. ted mam Cecko uz dva roky,ale naftu,110kw a rad vzpominam na jezdeni s 6ti valcem. Vyplati se koupit facelift,uz jen kvuli natacecim bi xenonum,super vec. Zdravim Opelaky....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.11.2011 12:56, RE: Rozvody
lubos.lubos napsal:
presne jak pises,vymenit rozvody s kompletnim prislusenstvym,jinak to nema smysl. mel jsem 5 let Vectru B 2.5 V6 a nemuzu rict spatny slovo. prodaval jsem ji s najezdem 368 tis. km. spotreba oproti konkurenci vzdycky nejnizsi adiky dlouhym kvaltum paradni tahoun,na trojku 175 km\h. ted mam Cecko uz dva roky,ale naftu,110kw a rad vzpominam na jezdeni s 6ti valcem. Vyplati se koupit facelift,uz jen kvuli natacecim bi xenonum,super vec. Zdravim Opelaky....
Tak to patříš ke šťastným lidem. Kamarád si tuto motorizaci pořídil, protože je na Oply a chtěl V6. Jenže si neudělal průzkum před koupí a až dodatečně se dozvěděl, jak je tento motor poruchový a přesně podle těch zjištění se mu to kazilo. Nakonec byl rád, když to prodal. Ale tak to bývá, jsou ti šťastní a smolaři.
reagovat
JiřikP
počet příspěvků1
datum registrace30.10.2013
Středa 30.10.2013 14:02, motor Vectra 3.2
Dobrý den, mám tohle auto ve verzi GTS v manuálu a chci jen uvést na pravou míru chyby uvedené v tomto článku. Takže uvádím výňatek z textu a můj komentář velkým písmem. To k čemu se nevyjadřuji je pravdivé:
V Americe je celkem běžné, že velkoobjemové motory produkují menší výkony než obdobné u evropské konkurence- TY SE ČTYŘVENTILOVÝMI HLAVAMI MAJÍ SROVNATELNÝ VÝKON. Lví podíl na tom často mají velmi přísné spalinové normy. V této souvislosti s ohledem na původ mě zaujalo, že tento téměř čtvercový motor (vrtání 87,5 mm a zdvih 88 mm) dosahuje maximálního výkonu až za hranicí 6000 otáček (6200 rpm)- DÍKY ČEMUŽ SE DÁ ÚČINNĚ PROVOZOVAT MEZI 4-6500 OTÁČKAMI ZA MINUTU. PODÍVEJTE SE NA MAXIMÁLNÍ RYCHLOST V MANUÁLU- ČINÍ 248KM/H, COŽ JE NA 155KW REKORDNÍ HODNOTA. Dalo by se očekávat, že nevalný výkon vynahradí slušně rozložená pružnost tohoto motoru do širokého spektra otáček. I tuto válku by zmíněný motor pravděpodobně prohrál. Ne snad proto, že by se nedokázal vcelku bezproblémově rozjet z nejnižších otáček, ale jeho výkon v těchto otáčkách neodpovídá obsahu. Ani nemusíme chodit ke špičkovému třílitru od BMW, který v té době běžně disponoval výkonem 170 kW. Stačí srovnání s úplně přímou konkurencí Fordem Mondeo ve verzi ST 220, jehož třílitrová V6-ka od Jaguaru dokázala vyprodukovat 166 kW – JEDEN Z NEJMÉNĚ SPOLEHLIVÝCH MOTORŮ FORDU, ZADÍRÁ SE!!! a byla pružná prakticky v celém spektru otáček díky sofistikovanému řešení dvojitého sání- ŽÁDNÉ DVOJITÉ SÁNÍ MOTOR NEMÁ (TO MÁ JEN 2.5) A PŘÍLIŠ PRUŽNÝ NENÍ JE VÝRAZNĚ ZNÁT NEDOSTATEK TOČIVÉHO MOMENTU PROTI 3.2 OD OPELU, STAČÍ VYZKOUŠET, MÁ POUHÝCH 280Nm při 4900 ot proti 300/4000 u OPELU- TO JE I DŮVOD PROČ JSEM HO NEKOUPIL, JÍZDA MNĚ ODRADILA. A o spotřebě se většinou uživatelé zmiňují jen velmi neradi. Sice jste uvedl, že to nepovažujete za mínus, ale v přímé konfrontaci s konkurencí tento motor skutečně nemá dobrý poměr „cena/výkon“. Za své průměrné až podprůměrné služby si nechá draze zaplatit. Běžná hodnota kombinované spotřeby se pohybuje kolem 12 l/100 km TUTO SPOTŘEBU DOSAHUJI V LITRECH LPG PŘI JÍZDĚ 60% MĚSTO, 40%DÁLKA. , což skutečně není zrovna málo i s přihlédnutím k nadstandardnímu obsahu. Druhou bolestí tohoto motoru je vrtkavá spolehlivost. Nekazí se věci, jako je zapalování nebo vstřikování benzínu. Ani nadměrně neodcházejí důležitá čidla na motoru. Prostě nic, kvůli čemu motor sice nepoběží, ale nerozbije se. Tady je zacíleno přímo „na komoru“, a to konkrétně na rozvody. Rozvodový mechanismus, přesněji řemen, je nejslabším článkem motoru –NENÍ PRAVDA, POŠLETE MI ODKAZ NA JEDINÝ POTKANÝ 3.2 V ČR!! PROBLÉM JE TEN ŽE NĚKTERÉ SERVISY ROZVODY NEUMÍ UDĚLAT A PAK SE MOTOR MŮŽE POTKAT a ačkoliv výrobce předepisuje 90 tisíc km nebo 5 let (dokonce jsem viděl i 120 tisíc a 8 let), je doporučeno rozvody měnit nejpozději po 60-ti tisících a o tom, že to nebude v případě 24-ventilového motoru zadarmo se nemusím ani rozepisovat. PROTI MOTORŮM S ROZVODY ŘETĚZEM TO VŠAK SKORO ZADARMO JE, ŘEMEN STOJÍ 800,- A KLADKY 3000,-. ZKUSTE REPASOVAT ŘETĚZOVÝ ROZVOD U V6, KTERÝ VÍCE JAK 250 TISÍC STEJNĚ NEVYDRŽÍ !!!
U BMW si budete muset za stejný rok výroby nemálo připlatit, ale Ford Mondeo je pro Vectru naprosto srovnatelná konkurence, a co se týká jízdních parametrů, tak Mondeo je na tom lépe. Jeho zadní quadralink – MÁ I VECTRA má před IDS plus od Opelu pořád náskok.

Dále autor píše o nutnosti vyměnit vodní pumpu při výměně rozvodů- tu rozvodový řemen vůbec nepohání!! Prosím lidi pišme o věcech, které opravdu známe a nevymýšlejme si!!

reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 30.10.2013 19:31, RE: motor Vectra 3.2
JiřikP napsal:
Dobrý den, mám tohle auto ve verzi GTS v manuálu a chci jen uvést na pravou míru chyby uvedené v tomto článku. Takže uvádím výňatek z textu a můj komentář velkým písmem. To k čemu se nevyjadřuji je pravdivé: V Americe je celkem běžné, že velkoobjemové motory produkují menší výkony než obdobné u evropské konkurence- TY SE ČTYŘVENTILOVÝMI HLAVAMI MAJÍ SROVNATELNÝ VÝKON. Lví podíl na tom často mají velmi přísné spalinové normy. V této souvislosti s ohledem na původ mě zaujalo, že tento téměř čtvercový motor (vrtání 87,5 mm a zdvih 88 mm) dosahuje maximálního výkonu až za hranicí 6000 otáček (6200 rpm)- DÍKY ČEMUŽ SE DÁ ÚČINNĚ PROVOZOVAT MEZI 4-6500 OTÁČKAMI ZA MINUTU. PODÍVEJTE SE NA MAXIMÁLNÍ RYCHLOST V MANUÁLU- ČINÍ 248KM/H, COŽ JE NA 155KW REKORDNÍ HODNOTA. Dalo by se očekávat, že nevalný výkon vynahradí slušně rozložená pružnost tohoto motoru do širokého spektra otáček. I tuto válku by zmíněný motor pravděpodobně prohrál. Ne snad proto, že by se nedokázal vcelku bezproblémově rozjet z nejnižších otáček, ale jeho výkon v těchto otáčkách neodpovídá obsahu. Ani nemusíme chodit ke špičkovému třílitru od BMW, který v té době běžně disponoval výkonem 170 kW. Stačí srovnání s úplně přímou konkurencí Fordem Mondeo ve verzi ST 220, jehož třílitrová V6-ka od Jaguaru dokázala vyprodukovat 166 kW – JEDEN Z NEJMÉNĚ SPOLEHLIVÝCH MOTORŮ FORDU, ZADÍRÁ SE!!! a byla pružná prakticky v celém spektru otáček díky sofistikovanému řešení dvojitého sání- ŽÁDNÉ DVOJITÉ SÁNÍ MOTOR NEMÁ (TO MÁ JEN 2.5) A PŘÍLIŠ PRUŽNÝ NENÍ JE VÝRAZNĚ ZNÁT NEDOSTATEK TOČIVÉHO MOMENTU PROTI 3.2 OD OPELU, STAČÍ VYZKOUŠET, MÁ POUHÝCH 280Nm při 4900 ot proti 300/4000 u OPELU- TO JE I DŮVOD PROČ JSEM HO NEKOUPIL, JÍZDA MNĚ ODRADILA. A o spotřebě se většinou uživatelé zmiňují jen velmi neradi. Sice jste uvedl, že to nepovažujete za mínus, ale v přímé konfrontaci s konkurencí tento motor skutečně nemá dobrý poměr „cena/výkon“. Za své průměrné až podprůměrné služby si nechá draze zaplatit. Běžná hodnota kombinované spotřeby se pohybuje kolem 12 l/100 km TUTO SPOTŘEBU DOSAHUJI V LITRECH LPG PŘI JÍZDĚ 60% MĚSTO, 40%DÁLKA. , což skutečně není zrovna málo i s přihlédnutím k nadstandardnímu obsahu. Druhou bolestí tohoto motoru je vrtkavá spolehlivost. Nekazí se věci, jako je zapalování nebo vstřikování benzínu. Ani nadměrně neodcházejí důležitá čidla na motoru. Prostě nic, kvůli čemu motor sice nepoběží, ale nerozbije se. Tady je zacíleno přímo „na komoru“, a to konkrétně na rozvody. Rozvodový mechanismus, přesněji řemen, je nejslabším článkem motoru –NENÍ PRAVDA, POŠLETE MI ODKAZ NA JEDINÝ POTKANÝ 3.2 V ČR!! PROBLÉM JE TEN ŽE NĚKTERÉ SERVISY ROZVODY NEUMÍ UDĚLAT A PAK SE MOTOR MŮŽE POTKAT a ačkoliv výrobce předepisuje 90 tisíc km nebo 5 let (dokonce jsem viděl i 120 tisíc a 8 let), je doporučeno rozvody měnit nejpozději po 60-ti tisících a o tom, že to nebude v případě 24-ventilového motoru zadarmo se nemusím ani rozepisovat. PROTI MOTORŮM S ROZVODY ŘETĚZEM TO VŠAK SKORO ZADARMO JE, ŘEMEN STOJÍ 800,- A KLADKY 3000,-. ZKUSTE REPASOVAT ŘETĚZOVÝ ROZVOD U V6, KTERÝ VÍCE JAK 250 TISÍC STEJNĚ NEVYDRŽÍ !!! U BMW si budete muset za stejný rok výroby nemálo připlatit, ale Ford Mondeo je pro Vectru naprosto srovnatelná konkurence, a co se týká jízdních parametrů, tak Mondeo je na tom lépe. Jeho zadní quadralink – MÁ I VECTRA má před IDS plus od Opelu pořád náskok. Dále autor píše o nutnosti vyměnit vodní pumpu při výměně rozvodů- tu rozvodový řemen vůbec nepohání!! Prosím lidi pišme o věcech, které opravdu známe a nevymýšlejme si!!


Konstruktivní kritika je zde vždy vítána, i za cenu toho, že odhalí nedostatky v informovanosti. Nicméně k některým textům bych se vyjádřil s dovolením já.
Co se týká točivého momentu, tak 300 N/m @ 4000 rpm odpovídá přibližně výkonu 125,5 kW zatímco u Fordu 280 N/m @ 4900 rpm odpovídá výkonu 143,5 kW, takže se to velmi těžko srovnává. V nízkých otáčkách může mít Opel navrch, ale ve vysokých se mi tomu nechce věřit. Maximální rychlost je daná odpory prostředí a nastavením převodovky, kde Opel je známý dlouhými převody. To, že je SST220 motorově problematická, je skoro v každém dotazu na Mondeo. Co se týká problémů s rozvody, považuji skoro za totožné, zda se motor poškodí samovolně nebo neznalostí servisních techniků, pro zákazníka je to stejný výsledek.
Co se týká řetězových rozvodů, tak jsou automobilky, kde se rozvody měnit nemusí, to že se v poslední době špatně dimenzují zejména v jedné nejmenované automobilce, je jiná otázka.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.