0
zpět
 

diskuze k tématu: Redakční test Škody Fabia 1.6 TDI

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 10:02, Zase chrochta
Do takovýho auta je nafťák ideální volba!
Nejen, že díky velikosti zavazadlového prostoru je vůz předurčen pro stěhování, ale především je to polykač mnoha dálničních kilometrů a těch, kolik, že to bylo, 70 tisíc navíc se vrátí z5 už v prvním roce, protože tahle auta se pořizují na překonávání ročních nájezdů k 50-ti tisícům km. Prostě ta litrová (odhad) úspora na spotřebě oproti 1.2 TSI se musí vyplatit za každou cenu.
Rozhodně nedokážu pochopit, proč se nafta dávno nemontuje do motorek. Vždyť jsou pro to všechny inteligenční předpoklady splněny. Copak motorkáři nechtějí ušetřil 0,5 litru na 100 km?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 10:41, RE: Zase chrochta
David V napsal:
Do takovýho auta je nafťák ideální volba!
Nejen, že díky velikosti zavazadlového prostoru je vůz předurčen pro stěhování, ale především je to polykač mnoha dálničních kilometrů a těch, kolik, že to bylo, 70 tisíc navíc se vrátí z5 už v prvním roce, protože tahle auta se pořizují na překonávání ročních nájezdů k 50-ti tisícům km. Prostě ta litrová (odhad) úspora na spotřebě oproti 1.2 TSI se musí vyplatit za každou cenu.
Rozhodně nedokážu pochopit, proč se nafta dávno nemontuje do motorek. Vždy...
mel sjem 1.2 TSI ve sluzebnim Yety, motor nebyl vylozene spatny ikdyz vykonove na tak tezke auto uz trosku ztracel, ale spotreba byla 8 i pri klidne jizde. Hadam, ze u te fabie bude jezdit ve skutecnosti tak za tech cca 7 litru a naftak pri stejnem klidnem tempu se dostane spise o litr a pul az 2 litry nize....ale souhlas, ze do lehci a male fabie se vice hodi TSI. Ale pro firemni ucely nebo vice nalozene auto je TDI vhodnejsi volba, ale 70 tis je opravdu moc velkiky rozdil. Skoda, ze tam neni 1.4 TSI treba i v te slabsi variante 90kw nebo tak nejak, to by bylo idealni pro fabii
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 10:55, RE: Zase chrochta
mufik.martin napsal:
mel sjem 1.2 TSI ve sluzebnim Yety, motor nebyl vylozene spatny ikdyz vykonove na tak tezke auto uz trosku ztracel, ale spotreba byla 8 i pri klidne jizde. Hadam, ze u te fabie bude jezdit ve skutecnosti tak za tech cca 7 litru a naftak pri stejnem klidnem tempu se dostane spise o litr a pul az 2 litry nize....ale souhlas, ze do lehci a male fabie se vice hodi TSI. Ale pro firemni ucely nebo vice nalozene auto je TDI vhodnejsi volba, ale 70 tis je opravdu moc velkiky rozdil. Skoda, ze tam neni 1...
Lidé jezdí různě s různou spotřebou. Kupříkladu já jezdím s 2,5 V6 průměrně za necelých 9,1, takže pokud jezdí někdo v 1,2 TSI za 8 tak:
a) jezdí potrhy se studeným motorem
b) neustále stojí v kolonách
c) jezdí brzda plyn
d) neumí jezdit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 11:30, RE: Zase chrochta
David V napsal:
Lidé jezdí různě s různou spotřebou. Kupříkladu já jezdím s 2,5 V6 průměrně za necelých 9,1, takže pokud jezdí někdo v 1,2 TSI za 8 tak:
a) jezdí potrhy se studeným motorem
b) neustále stojí v kolonách
c) jezdí brzda plyn
d) neumí jezdit
a nebo ten nekdo ridit umi, ale proste ten motor pro to auto neni absolutne vhodny, jezdim s mondeem 2.0 benzin za 8.0, s puntem 1.2 jsem jezdil okolo 6 litru, takze si myslim, ze ridit umim co se predvidani tyce a vcasneho brzdeni mtoorem atd....mondeo v nafte jsem mel okolo 6 - 6.5 takze v noze to nebude, yety je tezky, velka celni plocha, proto jsem psal, ze u fabie to bude cca 7 litru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 13:03, RE: Zase chrochta
mufik.martin napsal:
a nebo ten nekdo ridit umi, ale proste ten motor pro to auto neni absolutne vhodny, jezdim s mondeem 2.0 benzin za 8.0, s puntem 1.2 jsem jezdil okolo 6 litru, takze si myslim, ze ridit umim co se predvidani tyce a vcasneho brzdeni mtoorem atd....mondeo v nafte jsem mel okolo 6 - 6.5 takze v noze to nebude, yety je tezky, velka celni plocha, proto jsem psal, ze u fabie to bude cca 7 litru.
Musím vstoupit do diskuze ohledně odhadu spotřeby Fabie 1.2 TSI po zkušenosti s Yeti (s měkkým i) a 1.2 TSI. Rozhodující je tady hmotnost - kterou jste si nepohledali. Krátká Fabie 1.2 TSI 63kW - pohotovostní hmotnost (s řidičem) 1116 kg. No a ten Yeti, který byl brán jako výchozí pro porovnání - 1340 kg. Rozdíl 224 kg spolu s menší šelní plochou bude dávat při slušné jízdě asi větší rozdíl, než 1 litr, tedy taky bych spíše očekával, že ta Fabie 1.2 TSI bude mít spotřebu tak o 1 litr větší než 1.6 TDI (která je o 100 kg těžší). Hodně bude záležet, jak řidič podlehne návykovému zátahu turbobenzínu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 13:32, RE: Zase chrochta
Koloss napsal:
Musím vstoupit do diskuze ohledně odhadu spotřeby Fabie 1.2 TSI po zkušenosti s Yeti (s měkkým i) a 1.2 TSI. Rozhodující je tady hmotnost - kterou jste si nepohledali. Krátká Fabie 1.2 TSI 63kW - pohotovostní hmotnost (s řidičem) 1116 kg. No a ten Yeti, který byl brán jako výchozí pro porovnání - 1340 kg. Rozdíl 224 kg spolu s menší šelní plochou bude dávat při slušné jízdě asi větší rozdíl, než 1 litr, tedy taky bych spíše očekával, že ta Fabie 1.2 TSI bude mít spotřebu tak o 1 litr větší než 1...
Výborně. Rozbor se mi líbí. Ještě přidám další. Při současných cenách paliva (32 Kč), rozdílu spotřeb 2 litry (abych nebyl osočen s podjatosti proti chrochtám, ale moje názory stejně znáte) a rozdílu pořizovacích cen dle článku 80 tisíc Kč dojde k vyrovnání nákladů na palivo po ujetí 125 tisíc kilometrů. Nechť si každý soudruh zváží, jestli je to moc nebo málo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 14:04, první cr-diesel pod škodováckou kapotou?
Nemá náhodou dieslová ockávka rs common-railový turbodiesel 125 kW? A do faceliftované octavie II se taky montuje cr se 103 (nebo je to 105?) kW. Takže esi se nepletu, jedná se již o třetí, nikoliv první, commonrail ve škodovce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 14:06, RE: Zase chrochta
David V napsal:
Výborně. Rozbor se mi líbí. Ještě přidám další. Při současných cenách paliva (32 Kč), rozdílu spotřeb 2 litry (abych nebyl osočen s podjatosti proti chrochtám, ale moje názory stejně znáte) a rozdílu pořizovacích cen dle článku 80 tisíc Kč dojde k vyrovnání nákladů na palivo po ujetí 125 tisíc kilometrů. Nechť si každý soudruh zváží, jestli je to moc nebo málo.
A abys byl úplný, tak ještě přidej rychlejší sjíždění pneumatik, rychleji odcházející podvozek (100 kg na přední nápravě se někde projevit musí), do těch 125 tisíc km se ještě i nějaká ta závada na dieslu najde, vyšší povinné ručení a určitě i pojištění.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 15:06, RE: Zase chrochta
Koloss napsal:
A abys byl úplný, tak ještě přidej rychlejší sjíždění pneumatik, rychleji odcházející podvozek (100 kg na přední nápravě se někde projevit musí), do těch 125 tisíc km se ještě i nějaká ta závada na dieslu najde, vyšší povinné ručení a určitě i pojištění.
Ještě přidejte povídání o rakovinotvorných sazích a opět jste ukřižovali dieslový motor téměř dokonale...jak tu bývá dobrým zvykem...:)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 15:15, RE: Zase chrochta
Joska napsal:
Ještě přidejte povídání o rakovinotvorných sazích a opět jste ukřižovali dieslový motor téměř dokonale...jak tu bývá dobrým zvykem...:)
Nikoho jsme nekřižovali, jen jsme počítali, jak je ekonomicky výhodné si připlatit 80 litrů za "úsporný" diesel do malého auta. Ty saze a smrad jsou jen bonusem pro závidějící okolí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 16:02, RE: Zase chrochta
Joska napsal:
Ještě přidejte povídání o rakovinotvorných sazích a opět jste ukřižovali dieslový motor téměř dokonale...jak tu bývá dobrým zvykem...:)
O čem to mluvíš?? Má to přeci EURO V a DPF . Já teď mluvil čistě o prachách, a to jen za palivo, kde je to naprosto průkazné. Žádné spekulace o zvýšených nákladech na poruchách choulostivých chrochtech a jejich vlivu na ŽP. Útočím těmi nejúčinnějšími zbraněmi hned od začátku, a to jsou prachy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 16:46, RE: první cr-diesel pod škodováckou kapotou?
pargi napsal:
Nemá náhodou dieslová ockávka rs common-railový turbodiesel 125 kW? A do faceliftované octavie II se taky montuje cr se 103 (nebo je to 105?) kW. Takže esi se nepletu, jedná se již o třetí, nikoliv první, commonrail ve škodovce.
Ahh... jistě, omlouvám se, myslel jsem tím samozřejmě první CR ve fabii. Ostatně CR se dnes montuje už do všech řad. Tu s větším, tu s menším úspěchem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 19:18, RE: Zase chrochta
David V napsal:
O čem to mluvíš?? Má to přeci EURO V a DPF . Já teď mluvil čistě o prachách, a to jen za palivo, kde je to naprosto průkazné. Žádné spekulace o zvýšených nákladech na poruchách choulostivých chrochtech a jejich vlivu na ŽP. Útočím těmi nejúčinnějšími zbraněmi hned od začátku, a to jsou prachy.
Uvážím-li, že jde o firemní vůz, koupený s odpočtem DPH, pak je rozdíl samozřejmě jiný (menší). Takže se jedná o nájezd cca 100tkm, což mnozí obchoďáci zvládnou dříve, než za 2 roky. A s FAPem bych nestrašil, komu je ekologie logr, ten ho nechá vykuchat. Spolu s novým SW to např u P406 2,2HDI vyjde na 4500. A navždy. Jo, a taky to samožřejmě líp jede...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 20:08, RE: Zase chrochta
Pepe napsal:
Uvážím-li, že jde o firemní vůz, koupený s odpočtem DPH, pak je rozdíl samozřejmě jiný (menší). Takže se jedná o nájezd cca 100tkm, což mnozí obchoďáci zvládnou dříve, než za 2 roky. A s FAPem bych nestrašil, komu je ekologie logr, ten ho nechá vykuchat. Spolu s novým SW to např u P406 2,2HDI vyjde na 4500. A navždy. Jo, a taky to samožřejmě líp jede...
Na STK a emisich se to pak resi jak? Uplatkem? Nebo to na emisich nejde poznat?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.11.2010 20:48, RE: Zase chrochta
David V napsal:
O čem to mluvíš?? Má to přeci EURO V a DPF . Já teď mluvil čistě o prachách, a to jen za palivo, kde je to naprosto průkazné. Žádné spekulace o zvýšených nákladech na poruchách choulostivých chrochtech a jejich vlivu na ŽP. Útočím těmi nejúčinnějšími zbraněmi hned od začátku, a to jsou prachy.
DPF zachytí nanejvýš prašný úlet, ale už ne další jedovatý sajrajt...kéž by byly v Evropě stejné emisní normy pro benzín a naftu, jak je to v Japonsku a Americe (to proto tam žádné chrochtadla taky nejezdí, protože jednotné emisní normy tydle krámy skrátka nemůžou splnit) ...panečku tam je ve městech svěží luft!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.11.2010 06:56, RE: Zase chrochta
Petr S napsal:
Na STK a emisich se to pak resi jak? Uplatkem? Nebo to na emisich nejde poznat?
Na STK to nikdo neřešil, emise v pohodě (bez čipu, samosebou)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.11.2010 08:46, RE: Zase chrochta
Pepe napsal:
Uvážím-li, že jde o firemní vůz, koupený s odpočtem DPH, pak je rozdíl samozřejmě jiný (menší). Takže se jedná o nájezd cca 100tkm, což mnozí obchoďáci zvládnou dříve, než za 2 roky. A s FAPem bych nestrašil, komu je ekologie logr, ten ho nechá vykuchat. Spolu s novým SW to např u P406 2,2HDI vyjde na 4500. A navždy. Jo, a taky to samožřejmě líp jede...
Hm, netoužím po ničem jiném, než absolvovat 50 tisíc za rok ve Fábii, co ve Fábii, v chrochtofábii. A co když jsem ten rozdíl spotřeb skutečně přehnal, a bude činit kolem toho litru, to se nám najednou vyrovnání posouvá k 200 tisícům...
V tomto případě se dle mého názoru jedná o úsporu za každou cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.11.2010 09:19, RE: Zase chrochta
pargi napsal:
DPF zachytí nanejvýš prašný úlet, ale už ne další jedovatý sajrajt...kéž by byly v Evropě stejné emisní normy pro benzín a naftu, jak je to v Japonsku a Americe (to proto tam žádné chrochtadla taky nejezdí, protože jednotné emisní normy tydle krámy skrátka nemůžou splnit) ...panečku tam je ve městech svěží luft!
Já jsem na rozdíl od Vás v Japonsku byl. Svěží vzduch tam skutečně mají - v horách. V Tokiu i Yokohamě byl smog s viditelností cca 200 metrů - i Ostrava by mohla závidět.
Jsem opravdu rád, že tady můžu číst rady, zkušenosti a moudra z doslechu, televize a hospody.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.11.2010 10:22, RE: první cr-diesel pod škodováckou kapotou?
Ladislav Los napsal:
Ahh... jistě, omlouvám se, myslel jsem tím samozřejmě první CR ve fabii. Ostatně CR se dnes montuje už do všech řad. Tu s větším, tu s menším úspěchem
Nepředstavil se pro faceliftovanou Fabii v Ženevě společně s 1,6 TDI CR DPF taky tříválec 1,2 TDI CR DPF (nabízený mj. pro GL)?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 24.11.2010 10:36, RE: Zase chrochta
Pavlik napsal:
Já jsem na rozdíl od Vás v Japonsku byl. Svěží vzduch tam skutečně mají - v horách. V Tokiu i Yokohamě byl smog s viditelností cca 200 metrů - i Ostrava by mohla závidět.
Jsem opravdu rád, že tady můžu číst rady, zkušenosti a moudra z doslechu, televize a hospody.
V Japonsku jsem nebyl, ovšem byl jsem v Austrálii, v Jižní Koreji, Malajsii a smog tam byl, to je fakt, ovšem to byly všechno mnohamilionová města často s průmyslem a zácpa je jejich denním chlebem. Nicméně naftové osobní auto tam prostě neexistuje. Možná proto, že by v těch zácpách prostě chcípli. Tam se spotřeba neřeší, protože to nemá smysl, jedině tak spotřeba v litrech za hodinu než na ujetý km. To jen tady v Evropě lidi blbnou. Staví extrémně složité citlivé naftové motory se stále sofistikovanějším systémem čištění spalin, místo aby použili dávno fungující osvědčenou koncepci a proč? Protože ušetří 50 hal na km nebo jen 30. Mnohdy jsou ochotni za tuto úsporu více zaplatit a snášet nepohodlí a ještě se snaží tvrdit, že to tak není. A k tomu všemu ten chrochták stejně i přes všechny úpravy čistoty spalin benzínového motoru nedosahuje. Dřív člověku smrděly Trabanty a Wartburgy, ale dneska smrdí 60% aut.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.