0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia, Mondeo nebo Focus?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.06.2006 00:14, zakazuji zvyšování výkonu
Velmi důrazně a hezky řečeno. Tak mi to pobavilo, že jsem nemohl nereagovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.06.2006 08:56, RE: zakazuji zvyšování výkonu
Vojtěch, TipCars.com napsal:
Velmi důrazně a hezky řečeno. Tak mi to pobavilo, že jsem nemohl nereagovat.
pan Vaculík si to může dovolit.už déle jeho příspěvky sleduji a natolik fundované názory v problematice dieselů od nikoho jiného neznám.Nyní také šéfuje časpoisu AutoDiesel,který je po stránce informovanosti nezatížené marketingem automobilek na trhu srovnatelný už jen s časpoisem Carauto,jakkoliv mají odlišné zaměření.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.06.2006 10:42, lopatky turba
Rád bych se zeptal p. Vaculíka, jaké mohou být příčiny zatuhnutí lopatek turba u motoru 1,9 TDI 81 kW a jestli se to stává často. A jaké přesně má tento motor vstřik. čerpadlo? Je spolehlivější než BOSCH VP44? Díky za odpovědi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.06.2006 11:06, RE: lopatky turba
A4 napsal:
Rád bych se zeptal p. Vaculíka, jaké mohou být příčiny zatuhnutí lopatek turba u motoru 1,9 TDI 81 kW a jestli se to stává často. A jaké přesně má tento motor vstřik. čerpadlo? Je spolehlivější než BOSCH VP44? Díky za odpovědi.
je normalni, ze 1,9 TDI ma velkou prodlevu v reakci na seslapnuti plynu? jel jsem s timto motorem ted poprve, v oktavce, kterou koupili rodice z druhe ruky. ve 120kmh jsem dal plny plyn, ale auto zacalo zrychlovat az tak po dvou sekundach a ani ten zatah se mi nezdal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.06.2006 12:56, RE: lopatky turba
gravedigger napsal:
je normalni, ze 1,9 TDI ma velkou prodlevu v reakci na seslapnuti plynu? jel jsem s timto motorem ted poprve, v oktavce, kterou koupili rodice z druhe ruky. ve 120kmh jsem dal plny plyn, ale auto zacalo zrychlovat az tak po dvou sekundach a ani ten zatah se mi nezdal.
Je to pravda. Mám sice 96kW verzi, ale pokud jedete stálou rychlostí a pak prudce sešlápnete, musíte si chvíli počkat. Zkuste to ale nejdříve mírně a pak teprve postupně přidávat (rychle ne však prudce). Pak to jde docela dobře "za plynem". Ale benzín to není a je třeba se naučit s ropákem jezdit.
Ohledně lopatek. Používejte na každou třetí nádrž aditivum na čištění a mazání trysek. Nafta v ČR je prý hodně "suchá".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.06.2006 23:46, RE: lopatky turba
A4 napsal:
Rád bych se zeptal p. Vaculíka, jaké mohou být příčiny zatuhnutí lopatek turba u motoru 1,9 TDI 81 kW a jestli se to stává často. A jaké přesně má tento motor vstřik. čerpadlo? Je spolehlivější než BOSCH VP44? Díky za odpovědi.
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla znamenají rovněž vysoký plnící tlak, který, který se musí uměle regulovat, ten je tady maximální kplem 2000 ot/min (ve vrcholu točivého momentu, který je u tohoto motoru 235 Nm v 1900 ot/min), pak již je tlak díky přestavování lopatek snižován (regulován). zatuhlé lopatky lze někdy rozhýbat, ale většinou to pomůže krátkodobě, takže je pak nutná výměna celého turbodmychadla, což je velmi drahé. jJinak VNT používá většina současných vznětových motorů (např PSA 2,2 HDI, FiatúAlfa Romeoú /Lancia 1,9 a 2,4 (no ta 1,9 tušim od roku 1998), a samozžejmě vozy VW.pro benzinové motory není tento typ regulace vhodný.(Ikdyž se v poslední době objevil benzinový motor s tímto turbem).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.06.2006 07:42, RE: lopatky turba
Tomáš napsal:
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla zna...
Ok, díky moc za odpověď. Můžete ještě popsat rozdíl mezi vstřik. čerpadlem 1,9 TDI 81 kw a 2,5 TDI 110 kw, kde je již zmiňované problémové VP44.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.06.2006 07:48, RE: lopatky turba
Tomáš napsal:
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla zna...
Pekne zapisana, je tam vsak este 1 faktor....a sice vytacanie staudenenho motoru, kedy turbrob nie je dostatocne mazane a vypinanie motoru po silnej zatazi bez casu na ochladenie. Teplota turba je vtedy velmi vysoka a jej vplyvom moze dost najma u turba s menitelnou geometriou lopatiek k ich pokruveniu. To ma za nasledok nevyvazenie a zbytok si uz asi domyslite...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.06.2006 07:51, RE: lopatky turba
Tomáš napsal:
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla zna...
Zajímavá informace. Já totiž patřím k těm postiženým, kteří turbo kvůli lopatkám (ale nevím, zda zatuhlým!) nechávali měnit.
P.S. Ke vstřikům na Focusu. Asi je to pravda, měl jsem od spřátelené firmy krátce zapůjčený výše uvedený focus. Měl problémy se vstřiky, oprava byla drahá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.06.2006 11:50, RE: lopatky turba, Tomáš má pravdu
Tomáš napsal:
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla zna...
Je pravda, že 1,9TDi 96kW umí tahat odspodu a právě proto poklidného řidiče láká spíše motor podtáčet a "zbytečně" nepodřazovat. Pokud jezdíte měsíc do práce po okreskách jako já, snadno si zvyknete jezdit velmi líně, protože když jedu jako prase, jsem ve městě o 6 minut dříve, což je zanedbatelný časový rozdíl. Takže čas od času se musím přinutit k tomu, abych ropáka trochu protáhnul a turbo si přišlo na své.
Ale stejně si myslím, že ten, kdo si koupí nafťáka, ho kupuje kvůli pohodlné a úsporné jízdě (popřípadě jako velmi využívané rodinné vozítko, které je často naložené až po střechu). Jestli chce akceleraci a aby šlo auto "za plynem", měl by si koupit benzín. Ale mám pocit, že se tento názor v poslední době nepřijme, kdy se do popředí tlačí nafťáci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.06.2006 19:45, RE: lopatky turba
A4 napsal:
Rád bych se zeptal p. Vaculíka, jaké mohou být příčiny zatuhnutí lopatek turba u motoru 1,9 TDI 81 kW a jestli se to stává často. A jaké přesně má tento motor vstřik. čerpadlo? Je spolehlivější než BOSCH VP44? Díky za odpovědi.
Jak správně říká Tomáš, lopatky zatuhnou především těm, kteří jezdí stále pomalu a v nízkých otáčkách. Občas je dobře zahřátý motor prohnat až do přeběhu (i když to již dnes není technicky správný termín), nebojte, diesel nepřetočíte, je limitován tepelnou prodlevou vznícení.
Klasické axiální rotačky Bosch s EDC regulací (octavia) jsou nejspolehlivějšími vstřikovacími zařízeními. Odolnější jsou možná jen řadovky, které z osobních vozů zmizely s v roce 1999 s koncem produkce M-B W210 E300 Turbodiesel (130 kW). Jakékoliv radiální čerpadlo (VP44, Lucas EPIC, některá vysokotlaká čerpadla CR - třeba Delphi) jsou ze svého technického pricnipu citlivější zejména na mazivost nafty. VP44 má své popsané technické chyby (jebnutí v ŘJ, ucpání nevyčistitelných kanálů), kterými dobře živí většinu Bosch Diesel Servisů. Znám však i lidi, co na něm mají 400 tisíc a žádný problém. Nemohu říci že je špatné, pouze když mu jebne, tak to fakt stojí zato.
AD Prodleva reakce motoru: Ano, být může, čím výkonnější motor a větší turbo má tím obecně větší, nicméně to bývá první věc, kterou negativně pociťují lidé, jejichž vozům byla později prokázána vadná váha vzduchu. Člověk pozolna klesající výkon (vada váhy vzduchu spočívá v tom, že dává stále nižší hodnoty, takže ŘJ má za to, že jedete někde vysoko v horách) nevnímá a zvyká si. Každý si může udělat laický test: Odpojte váhu a vyražte na projížďku. Pokud auto jede dokonce lépe než s ní, tak máte váhu sto let po smrti. Imlplicitní hodnota v ŘJ (po výpadku signálu) je asi 65 % maximální hltnosti. Divili byste se, kolik takových oktávek jezdí. Často si všímám, že zbržděno kamionem již se TDI v dálničním stoupání nerozjede na 130 km/h. To je nesmysl, to ta auta za mlada s dobrou váhou v pohodě zvládala, i ta 66 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 15.06.2006 23:24, RE: lopatky turba
Tomáš napsal:
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla zna...
naklapeni lopatek zatuhne i kdyz je auto delsi cas odstaveno. a je nesmysl to resit drahou vymenou turba. je to opravitelne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.06.2006 21:22, RE: lopatky turba
Tomáš napsal:
No nejsem sice pan Vaculík, ale rád Vám odpovím, Lopatky statoru turbíny, jak zní přesně název dané součásti obvykle zatuhnou , když někdo jezdí pořád v nízkých otáčkách, řekněme do nějakých 2500 až 3000 ot/min, Je proto dobré motor vybavený turbodmychadlem garrett VNT (VGT) čas od času lidově řečeno protáhnout do otáček, byt v nich už nemá téměř žádný zátah, navíc má značné vibrace a nepříjemný zvuk, ale regulaci turbíny to příznivě prospěje, vzhledem k tomu, že vysoké otáčky turbodmychadla zna...
co vlastne maze lopatky v turbu? olej nebo nafta? nekdo pise ze se tam nedostane olej kdyz neni kvalitni nekdo tvrdi ze je sucha nafta. kde je pravda?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 10.08.2006 01:35, Octavia, Mondeo nebo Focus?
Při volbě mezio těmito auty je dobré se zamyslet, na důvodem změny. Pokud někomu vyhovovalo Mondeo, tak bych doporučil zase Mondeo. Přece jen Focus je sice moderní, ale je to sestup o třídu níž. Klesnout z Mondea na Oktávku je ještě větší pokles než na Focus. Stačí porovnat rozvor těchto aut. Velký batoh za zadní nápravou ještě nedělá auto střední třídy. Rozvor Oktávky je blíže k Fiestě než k Focusu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 04.11.2006 20:09, RE: Octavia, Mondeo nebo Focus?
Jirka napsal:
Při volbě mezio těmito auty je dobré se zamyslet, na důvodem změny. Pokud někomu vyhovovalo Mondeo, tak bych doporučil zase Mondeo. Přece jen Focus je sice moderní, ale je to sestup o třídu níž. Klesnout z Mondea na Oktávku je ještě větší pokles než na Focus. Stačí porovnat rozvor těchto aut. Velký batoh za zadní nápravou ještě nedělá auto střední třídy. Rozvor Oktávky je blíže k Fiestě než k Focusu
Zdravim, Mondeo me prijde taky zdaleka nejlepsi volba, zvlast 2.0 TDCi z roku 2004, vykonne, tiche,rychle a skvele ovladatelne auto s vynikajici vybavou. Novy Opel Vectra je daleko za nim, a troufam si tvrdit ze i Passat (predposledni model) a Audi A6 (do roku 2004). Fokus je fajn, ale je mensi. Octavia je hlucna a nekomfortni. Za vybavu si priplatite. Po faceliftu je lepsi, ale nedosahuje podvozkem ani na Focus, natoz na Mondeo....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 25.02.2008 16:19, Bordel v čerpadlách BOSCH
Z textu o Forde Mondeo 2,0TDdi citujem: "Tento motor ještě nemá vstřikovací čerpadlo Bosch VP 44, jehož vrtochy a vlastnosti jsem naposledy popsal v diskuzi pod poradnou „TDDi vs. TDCi“. Doporučuji vyhledat"
Inde som našiel, citujem: "Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní označení TDDi. Je to odolný motor s rovzody poháněnými bezúdržbovým řetězem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého přímého vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44"
Takže aké čerpadlo používa Mondeo 2,0TDdi?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.