0
zpět
 

diskuze k tématu: Dovoz ojetiny z Německa

kategorie zařazení tématu: poradna, dovoz vozidel, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 00:53, odebrání
Musím oponovat, ale úřady doklady neodebírají. Odebírají jen např. doklady z celnice a velký techničák z původní země Vám normálně zůstává.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 10:07, Zmatek...
Vážení tak po přečtení tohoto článku v tom moc jasno nemám. CO SE TEDY OD 1.7.2006 ZMĚNILO ????
Na vozidla s ES homologací neplatil limit 8 let ani předtím, před dvěma měsíci si známý dovezl z D Audi A4 rok 96 a měl normálně podanou žádost a přihlášení proběhlo bez problémů
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 10:24, RE: Zmatek...
Ivoss napsal:
Vážení tak po přečtení tohoto článku v tom moc jasno nemám. CO SE TEDY OD 1.7.2006 ZMĚNILO ????
Na vozidla s ES homologací neplatil limit 8 let ani předtím, před dvěma měsíci si známý dovezl z D Audi A4 rok 96 a měl normálně podanou žádost a přihlášení proběhlo bez problémů
Informace o dovozu ojetých vozidel máme od MDČR.

Před 1.červencem nešlo dovést žádné osobní auto starší 8 let, což nyní novela umožňuje. Celý proces by měl být jednoduší. Česko se tímto omezením údajně bránilo přívalu "vraků", o čemž si každý rozumný člověk udělá svůj obrázek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 11:20, podobné
Mate to teraz dosť podobné ako je to u nás na SK. My však musím to typové schválenie ES (auto musí mať malé "e" na výrobnom šítku) dokázať aj certifikátom konformity tzv COC listom. Vy nie??
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 11:36, Co je typové schválení
Co je typové schválení některého členského státu a jak ho mám prokázat?Co je celoevropská typová homologace platná v EU?Zajímá mně pouze znění zákona nebo vyhlášky MD,ne názory co to asi jako tak nějak znemená. Ví to někdo?Děkuji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 12:13, Dovoz - KROKY
Podle článku, jestli jsem spržvně pochopil jsou kroky následující:
1. Dojedu si pro auto, třeba r.v. 1996. Koupím převozní značky + zaplatím dočasné pojištění
2. Dostanu originál technický průkaz od auta a dojedu k nám.
3. Udělám dovozní STK, emise a evidenčku.
4. Zažádám si o individuální dovoz
5. Zaregistruji auto na úřadě + dostanu české značky

Je to tedy takhle?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 14:47, RE: Dovoz - KROKY
Jakub napsal:
Podle článku, jestli jsem spržvně pochopil jsou kroky následující:
1. Dojedu si pro auto, třeba r.v. 1996. Koupím převozní značky + zaplatím dočasné pojištění
2. Dostanu originál technický průkaz od auta a dojedu k nám.
3. Udělám dovozní STK, emise a evidenčku.
4. Zažádám si o individuální dovoz
5. Zaregistruji auto na úřadě + dostanu české značky

Je to tedy takhle?
A jak je to z DPH.
1. Koupim auto od oficialniho prodejce, cena bude vcetne Mwst / dph.
2. Koupim od turka / dealera ktery ma auta urcena jen pro dealery nebo pro export, cena bude bez dph.
3. Koupim aut z privatu a opet bez DPH.

Kdy a jak to DPH platit ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 15:20,
Pokud nadále platí nutnost globální homologace, tak potom nechápu co se změnilo. Auto které touto homologací disponovalo bylo přihlásitelné i doposud.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 18:01,
Chtěl bych se zeptat jek to teda v praxi přesně funguje? Když si koupím auto v Německu, tak oni ho tam přece vyřadí z evidence a já vezu auto, které má sice techničák, ale v té chvíli už v Německu odhlášené. To se teda považuje i tak, že auto má platné doklady a tady ho teda přihlásí, když má vyznačené to typové schválení? A skutečně nemusí mít ani platnou technickou v zahraničí? To je zvláštní ne? JInak jsem četl i ten zákon, ale je to napsané tak, že je to strašně obecně a málo srozumitelné. Někde taky byla zmínka o tom, že musíte mít nějaké potvrzení o registraci v daném státě. To je nějaké speciální potvrzení, které vám tam vydají na úřadě, nebo se tím myslí normálně ten techničák?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 21:06, RE: Dovoz z EU
anonym napsal:
Chtěl bych se zeptat jek to teda v praxi přesně funguje? Když si koupím auto v Německu, tak oni ho tam přece vyřadí z evidence a já vezu auto, které má sice techničák, ale v té chvíli už v Německu odhlášené. To se teda považuje i tak, že auto má platné doklady a tady ho teda přihlásí, když má vyznačené to typové schválení? A skutečně nemusí mít ani platnou technickou v zahraničí? To je zvláštní ne? JInak jsem četl i ten zákon, ale je to napsané tak, že je to strašně obecně a málo srozumitelné. ...
Takže tak trošku z praxe. Bez jakýchkoliv problémů lze přihlásit auto s globální homologací (na štítku auta např. e1*93/81*0031*01). Většinou to mají všechny nové modely od roku 1995 (některé vozy to mají již od roku 1994- Fiat Coupe, Toyota Celica....). Pokud to globálku nemá tak to lze přivést pouze pokud to mají na STK v jejich ZTP. TAkže u všech aut bez globálky bych se nejprve informoval na STKačku, jestli to mají v jejich seznamu (mají většinu aut od roku 1993). U aut z 80-tých let bych byl obvzlášť opatrný. Jinak co se týče DPH tak tu platím v německu. Pokud to bylo v německu firemní auto (musí tam být napsáno " Mwst ausweisbar ") a já ho kupuji na firmu, tak ho můžu koupit bez DPH(Mwst). Většinou jim stačí živnostňák a DIČ . Ohledně převozních značek - auto musí mít platnej Tüv a AU (německá technická a emise) a nesmí být nějak poškozený. S papíry a s autem si zajdete na tamní "Zulassungstelle", auto si pojistíte (lze pojistit až na 14 dní), vyřídíte si krátkodobé převozní značky a můžete frčet domů. Tady zajdete na STK a emise a potom na úřad, kde Vám vydají český značky. Někde je dělají do druhého dne, ale většinou to trvá tak týden. No a to je snad všechno co byste měli vědět
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.07.2006 23:07, RE: Dovoz z EU
javor napsal:
Takže tak trošku z praxe. Bez jakýchkoliv problémů lze přihlásit auto s globální homologací (na štítku auta např. e1*93/81*0031*01). Většinou to mají všechny nové modely od roku 1995 (některé vozy to mají již od roku 1994- Fiat Coupe, Toyota Celica....). Pokud to globálku nemá tak to lze přivést pouze pokud to mají na STK v jejich ZTP. TAkže u všech aut bez globálky bych se nejprve informoval na STKačku, jestli to mají v jejich seznamu (mají většinu aut od roku 1993). U aut z 80-tých let bych by...
Důležitá informace k DPH je,že pouze plátce dph /podnikatel/nakoupí vůz v EU za cenu netto/bez Mwst/,ale odvede DPH 19% po dovozu v ČR.To znamená Netto cena plus 19% dph.Pokud nejste plátce ,platíte v EU plnou cenu včetně Mwst.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.07.2006 07:32, tipcars
článek úplně na prd zase se nic podstatného jsem se nedozvěděl.toto je známo od1.7.myslel jsem že to rozepíšou a nic,že by dorazila okurková sezona?!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 16.07.2006 10:01, RE: Dovoz z EU
javor napsal:
Takže tak trošku z praxe. Bez jakýchkoliv problémů lze přihlásit auto s globální homologací (na štítku auta např. e1*93/81*0031*01). Většinou to mají všechny nové modely od roku 1995 (některé vozy to mají již od roku 1994- Fiat Coupe, Toyota Celica....). Pokud to globálku nemá tak to lze přivést pouze pokud to mají na STK v jejich ZTP. TAkže u všech aut bez globálky bych se nejprve informoval na STKačku, jestli to mají v jejich seznamu (mají většinu aut od roku 1993). U aut z 80-tých let bych by...
Na vypsání údajů do nového českého TP nemusí být ZTP, stačí originál starý německý TP a návod k obsluze. Tak že když píšu podklady pro nový český TP, stačí mi origináll německý techničák ve kterým je vše, kromě spotřeby, a tu si najdu v návodu k obsluze. V Rakouském TP je všechno, v ostatních Belgie, Itálie, Francie, Holandsko je toho hodně málo. Ale bez ZTP se dá taky obejít. Jde o to dohledat důvěryhodná, akceptovatelná data ( štítek na vozidle, návod k obsluze, data od výrobce pro podklad na vyplnění nového českého TP.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 16.07.2006 10:07, RE: Dovoz z EU
Čech napsal:
Na vypsání údajů do nového českého TP nemusí být ZTP, stačí originál starý německý TP a návod k obsluze. Tak že když píšu podklady pro nový český TP, stačí mi origináll německý techničák ve kterým je vše, kromě spotřeby, a tu si najdu v návodu k obsluze. V Rakouském TP je všechno, v ostatních Belgie, Itálie, Francie, Holandsko je toho hodně málo. Ale bez ZTP se dá taky obejít. Jde o to dohledat důvěryhodná, akceptovatelná data ( štítek na vozidle, návod k obsluze, data od výrobce pro podklad na...
http://sweb.cz/autoeco/
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 20.07.2006 09:55, RE: Zmatek...
Petr - TipCars.com napsal:
Informace o dovozu ojetých vozidel máme od MDČR.

Před 1.červencem nešlo dovést žádné osobní auto starší 8 let, což nyní novela umožňuje. Celý proces by měl být jednoduší. Česko se tímto omezením údajně bránilo přívalu "vraků", o čemž si každý rozumný člověk udělá svůj obrázek.
Ale šlo to, dovézt auto starší 8let i před 1.7.2006, poédmínka byla ES homologace, jen si přečtěte starý zákon (resp. směrnici, kterou se měly úřady řídit). Už to teď vím, co se změnilo - není potřeba ES homologace, stačí Typové schválení pro provoz v cizí zemi a také se dost zjednodušil postup při přihlašování aut nad 8let stáří. Bohužel tedy musím konstatovat že informace v tomto článku jsou dost zavádějící a pokud je máte přímo od MDČR, mají v tom na ministerstvu bohužel sami nepořádek. Což není nic neobvyklého, ono vůbec na MDČR dělá hodně blbců, viz. Šimonovský, který nedokázal slovně vyjádřit princip kladné odchylky rychloměru.
To že šlo přihlásit auto starší 8let už před 1.7.2006 Vám jistě rád potvrdí někdo kdo takové auto dovezl a přihlásil. Osobně vím o dvou takových autech, jedno rv. 1994 dovezeno 2004 - Civic coupe, druhé rv. 1996, dovezeno březen 2006 - Audi A4.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 21.12.2006 07:47, RE: Dovoz z EU
javor napsal:
Takže tak trošku z praxe. Bez jakýchkoliv problémů lze přihlásit auto s globální homologací (na štítku auta např. e1*93/81*0031*01). Většinou to mají všechny nové modely od roku 1995 (některé vozy to mají již od roku 1994- Fiat Coupe, Toyota Celica....). Pokud to globálku nemá tak to lze přivést pouze pokud to mají na STK v jejich ZTP. TAkže u všech aut bez globálky bych se nejprve informoval na STKačku, jestli to mají v jejich seznamu (mají většinu aut od roku 1993). U aut z 80-tých let bych by...
A co stoji pojisteni + prevozni znacky?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.