0
zpět
 

diskuze k tématu: Co pro majitele znamená provozování auta s AdBlue?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
Peta
počet příspěvků1
datum registrace18.11.2016
Pátek 18.11.2016 08:58, Doplňování AdBlue v Yetim
Vychytávku AdBlue (močovinu) mám v Yetim.
V manuálu uvádí spotřebu kolem cca 1,2 litru na 1000 km (reálně to celkem sedí, možná spíše o chloupek méně). Nádržka má tuším objem kolem 8 litrů. Od novoty při plné nádržce ukazoval PC dojezd 7500 km. Jako plus vidím to, že na PC zjistím na kolik km ještě AdBlue mám. Nejdřív ubývá po 500 km a později (tuším od 3000km) už snižuje dojezd po 100km. Současně s tím ukazuje kolik litrů (rozmezí od-do) lze doplnit.
Teď ty horší věci. Nádržka AdBlue je pod kufrem a nalívací otvor pod podlážkou kufru, vedle rezervy - takže při doplňování musí jít z auta ven vše z kufru, podlážka a navíc ještě i polystyrenová schránka (dále "jištěna" páskem) s tažným, trojúhelníkem, atd.. Super. Vedle tankovacího hrdla by to bylo lepší, ale asi by to příliš zvedlo výrobní náklady....A snad i proto, ať mají servisy práci.... Nevím jak to má nový Superb, ale předpokládám, že má plnící otvor vedle tankovacího....
Vlastní doplňování AdBlue lze několika způsoby:
1) Pokud jezdíte pravidelně po dálnici nebo kamioňáky využívaných trasách, můžete tankovat přímo ze stojanu na pumpě, kde AdBlue je přímo na stojanu (i cena je zde nejnižší). Ovšem pro dolívání "do kufru" to moc vhodné řešení není (močovina smrdí ).
2) U některých pump můžete koupit kanystry s AdBlue (1l kolem 70, 5l za 250-300 a 10l 400-500, jak kde) a pak si ji doma či v práci v klidu dolít.
3) A nebo se můžete objednat na dolití do značkového servisu Škoda. Cenově to vychází i s prací jako u var.2) nebo drobátko dráž. No. Varianta 2) ale přesto je asi nejlepší. Má zkušenost je taková, že značkový servis má pouze 5l balení a přece nebude rozdělávat další, aby vám dolil třeba 6 litrů . Nevím, kolik najezdíte a jak dalece máte či nemáte servis dostupný, ale objednávat se, přizpůsobit diář a následně jezdit každý druhý měsíc na dolití močoviny do servisu není příliš komfortní.

reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pátek 18.11.2016 13:09, Kanystr
Pokud jezdíte tak často, že dolíváte každé 2 měsíce tak není lepší koupit kanystr na 20l napnit ho u pumpy do plna a mít zásobu na půl roku? Pak si to můžete dolít ve volném čase doma...
reagovat
JARDA3
počet příspěvků89
datum registrace15.01.2010
Sobota 19.11.2016 07:37, znamená to problémy
a drahý. protože když se to podělá tak budete koukat.
reagovat
bobus
počet příspěvků4
datum registrace10.03.2012
Sobota 19.11.2016 18:52, Superb + močovina
Mám Superba 140 kW dvoukolku, manuál, za 10 měsíců najeto 41 000 km a močovinu jsem tankoval 2x po cca 15 000 km. Ze stojanu na benzince je to úplně jednoduchá akce na 3 minuty Záleží jen na spolehlivosti, pokud bude vstřikování močoviny fungovat, tak "no problém"
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Sobota 19.11.2016 22:08, áaaaaaaa bbbbbbbb ccccccccccc
Znamena to zvysene naklady. Alebo sa pytate na to, aky bude clovek zeleny, ked to bude mat v aute? Najzelensi budete na bicykli. Toto ma podla mna hlavne financne hladisko. Obchodnici totiz uz nevedeli, ako na ludoch zarobit, a tak raz na zraze velkych mozgov niekto zakrical: preco nam vlastne ovecky neplatia aj za to, ze im stime na hlavy? No a inzinieri museli nieco vymysliet. A tak prisli s tymto. Do auta sa budu davat stanky, sefovia sa vymocia do bandasky a bude sa to predavat za nejakych par stovak, nech to nie je zbytocne predrazene. Samozrejme, ked sa to minie, auto musi padnut do nudzoveho rezimu, inak to nema zmysel..Pocul som tiez od neoverenych zdrojov, ze coskoro sa do vyfukov bude davat aj tzv. vykalovy katalizator, po ktorom bude z vyfuku vychadzat len o2 a mensi zapach. Tablety hnedej farby sa budu doplnat a budu sa dat kupit na pumpe v sackoch s roznymi farbami a skupenstvom. Cena bude okolo 1000 korun kilo.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 21.11.2016 22:01, ha ha
Citroenak pobavil

moderní přetechnizované diesely se už opravdu nevyplatí, možná firmě ale rozhodně ne soukromému majiteli, až dojezdím svůj 15 let starý diesel tak půjdu do atmosférického benzínu japonské provenience
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 22.11.2016 11:50, Kam to vede
Na idnesu je článek o možnosti rakouských policistů ukončit provoz vozidla bez DPF, což sice s AdBlue souvisí jen skrze čištění spalin, ale já tomu docela fandím.
Zajímavé jsou komentáře lidí, kteří říkají, "když na to nemám, tak si nekupuji ojetý diesel", což je parafráze toho, co tvrdím celou dobu já:
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit ojetý diesel, ale nejsem tak chudý, abych si nemohl koupit ojetý benzín.
A ještě jednou zopakuju, že posledním motorem s opravdu vyváženým poměrem škodlivin, výkonových ukazatelů, jednoduchosti a spolehlivosti je atmo benzínový motor s nepřímým vstřikem plnící EURO IV. Vše ostatní byly už jen kroky zpět. A o naftě se nemá vůbec smysl bavit, ta 10% úspora CO2 je v porovnání s tím bordelem, co produkuje, neprosto směšná.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 23.11.2016 16:51, Opel Insignia
Je to vynález na dvě věci, bohužel nešel koupit tento diesel bez AdBlue. Spotřeba naštěstí malá, asi 0,5l/1000km. Kupuji asi 4litrový kanistr na benzince, nejdřív byl problém ho sehnat, nikde neměli, potom konečně u OMV, kam normálně nejezdím, protože jsou v naší oblasti nejdražší. Nalévací hrdlo hned vedle hrdla na naftu, což je asi nejlepší řešení zcela bez problémů. Na rozdíl o VW.
Vtipná je signalizace zůstatku. Nikde nic, potom se objeví na displeji "dojezd na AdBlue 2000km". Postupně to klesá, člověk je v klidu, však je čas. Až se objeví nápis (něco ve stylu) "dojezd na AdBlue 700km, po vypnutí motoru již nelze nastartovat bez doplnění AdBlue". A poplach.
A smrdí to, když se to vylije v autě.
reagovat
bobo58
počet příspěvků2
datum registrace11.10.2010
Sobota 26.11.2016 21:32, Superb combi 4X4 DSG
Moje zkušenosti se Superbem 140kW 4x4 po ujetí 15 000km jsou asi takové, že nádrž na ADBlue je sice na 13 litrů, teoretický dojezd počítač ukazuje 14tis km, nicméně v praxi byla výdrž vždy max.6tis km,pak počítač hlásil nutnost doplnění ( stav ADBlue klesl na minimum - ukazoval dojezd max.2400km)tudíž apetit celkem slušný......doplnění nicméně v poho nejlépe na benzince,- je jich sice málo, které mají stojan, ale přibývají a člověk si to může naplánovat...nalévání z kanystrů je vzhledem k balení trošku komplikovanější,ale jako nouzové řešení proč ne.Jinak za mě další ptákovina,která nemusela vůbec být........
reagovat
pekos
počet příspěvků2
datum registrace28.11.2016
Pondělí 28.11.2016 10:17, Superb 140kw
Dobrý den,v praxi to neznamená téměř nic.
Velké benzinky maji už i stojan s tímto s.......
Takže zdržení znamená jednou za 10 000 km přejet od nafty k ad blue stojanu...
Kontrolka vydrží otravovat dokud nedolejete.
Mám Superba se 140kw a 2 jsem tankoval.Nyní mám najeto 21000Km.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 29.11.2016 18:34, RE: znamená to problémy
JARDA3 napsal:
a drahý. protože když se to podělá tak budete koukat.


Je to jenom plácnutí do vody, nebo nějaká zkušenost, která by se dala popsat?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.