0
zpět
 

diskuze k tématu: Švihák Golf GTI

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.11.2009 13:47, něco nesedí
" Čísla mluví za vše - původní verze byla dlouhá 3,75 metru, vážila pouhých 810 kg a měla zážehový čtyřválec 1588 cm3 s výkonem 155 koní. Z nuly na stovku jí to trvalo 9,2 vteřiny a na 13" kolech jela nejvyšší rychlostí 182 km/h."

To není možné: buď je omyl v koních, nebo váze. S takovým poměrem váhy/výkonu/maximální rychlosti jak je udáno, by zrychlil tehdejší golf GTI na stovku tak za 5-6 vteřin (za 9,2 vteřiny tak se zataženou ručkou)
(nápověda GTI 6 generace 1318kg/211ps = 1ps na 6kg, GTI původní 810kg/155ps = 1ps na 5,2 kg. Kofeficient odporu vzduchu lze zanedbat 80% času zrychlení nemá prakticky vliv, stejně tak zanedbávám převodovku, protože dosahovaná rychlost byla nižší, než u 6 gen)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.11.2009 14:44, RE: něco nesedí
typek napsal:
" Čísla mluví za vše - původní verze byla dlouhá 3,75 metru, vážila pouhých 810 kg a měla zážehový čtyřválec 1588 cm3 s výkonem 155 koní. Z nuly na stovku jí to trvalo 9,2 vteřiny a na 13" kolech jela nejvyšší rychlostí 182 km/h."

To není možné: buď je omyl v koních, nebo váze. S takovým poměrem váhy/výkonu/maximální rychlosti jak je udáno, by zrychlil tehdejší golf GTI na stovku tak za 5-6 vteřin (za 9,2 vteřiny tak se zataženou ručkou)
(nápověda GTI 6 generace 1318kg/211ps = 1ps na 6kg,...
S těmi čísly je to možná způsobeno tím, že ta 1,6-ka byla atmosférická (o turbu se tam nepíše, i když ten výkon tomu napovídá s větší pravděpodobností), což u tohoto obsahu asi bude znamenat, že hódně dlouho bude mít motor spíše podprůměrné výkonové charakteristiky, aby pak v úzkém rozsahu táhl jako kráva. No a běžné vozy se zážehovými motory jsou schopny dosáhnout 100 km/h na 2. převodový stupeň. To by znamenalo, že po nějakou dobu poběží motor v mrtvé zóně a bude ztácet a dohánět to kolem maxima. Nebo zase na druhou stranu tady bude almara krátká, ale nebudou to kompenzovat otáčky motoru, což by znamenalo řadit 3-ku, a tím dojde ke ztrátě na čase. Pokud to ovšem byla přeplňovaná šestnáctistovka, tak je ten údaj o zrychlení opravdu pesimistický a bude se to blížit odhadům, jak jsi uvedl. Moje 170-ti koňové 1,5 tuny těžké Mondeo má 0-100 za podobný čas, jenže já mám ten výkon s téměř lineárním průběhem - což může být to vysvětlení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.11.2009 14:57, RE: něco nesedí
David V napsal:
S těmi čísly je to možná způsobeno tím, že ta 1,6-ka byla atmosférická (o turbu se tam nepíše, i když ten výkon tomu napovídá s větší pravděpodobností), což u tohoto obsahu asi bude znamenat, že hódně dlouho bude mít motor spíše podprůměrné výkonové charakteristiky, aby pak v úzkém rozsahu táhl jako kráva. No a běžné vozy se zážehovými motory jsou schopny dosáhnout 100 km/h na 2. převodový stupeň. To by znamenalo, že po nějakou dobu poběží motor v mrtvé zóně a bude ztácet a dohánět to kolem maxi...
Nejsem si úplně jistý, ale myslím že první generace Golfu GTi měla výkon kolem 115PS
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.11.2009 15:25, RE: něco nesedí
zigi napsal:
Nejsem si úplně jistý, ale myslím že první generace Golfu GTi měla výkon kolem 115PS
No, 115 koní z 1,6-ky je uvěřitelnější a zrychlení by tomu pak odpovídalo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.11.2009 18:00, RE: něco nesedí
David V napsal:
No, 115 koní z 1,6-ky je uvěřitelnější a zrychlení by tomu pak odpovídalo.
Golf GTi MK1 měl 1,6ku - 81kW, 110 PS, 108 hp
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.11.2009 22:08, RE: něco nesedí
wimmer_day napsal:
Golf GTi MK1 měl 1,6ku - 81kW, 110 PS, 108 hp
Tak to je přesný, nebyl jsem daleko od pravdy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 30.11.2009 10:01, koně a kilowaty
Ten původní Golf GTI měl 112 koní při 5500 ot/min a 155 Nm.
Těch 155 koníků by měl, kdyby u čísla 112 byly kilowaty. A stáří GTI není 1/4, ale 1/3 století = 33 let.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.