0
zpět
 

diskuze k tématu: Vše o palivech - Chemie paliv (2. díl)

kategorie zařazení tématu:
finding
počet příspěvků114
datum registrace09.12.2012
Čtvrtek 24.07.2014 08:18, čr/říše
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 24.07.2014 10:11, RE: čr/říše
finding napsal:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...


Změny jsou hlavně v aditivech. Základ jako takový bývá většinou stejný, ale rozdíl je v přidaných složkách, které ovlivňují klepání motoru, mazivost, odlučování usazenin apod. Ale o tom až v dalších dílech.
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Čtvrtek 24.07.2014 13:09, RE: čr/říše
finding napsal:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...


jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě?

jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný.
aspoň před cca 5-8 lety

doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
reagovat
tipcarsweb
počet příspěvků12
datum registrace31.03.2014
Čtvrtek 24.07.2014 15:48, ekonomika
Uz se tesim na dalsi clanky. Jeste by me zajimal ekonomicky pohled - je levnejsi vyroba benzinu nebo nafty? Nekde jsem cetl nazor ze nafta se vyrabi z latky, ktera zbude z vyroby benzinu? Jak se potom rafinerie vyporada s vetsi poptavkou nafty v EU a zase opacne v USA?
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 24.07.2014 21:59, Paliva
Při posledním testu benzínů zjistili ,že např. Shell 95 má stejné parametry,jako například ONO,akorát cena je někde jinde.
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Pátek 25.07.2014 09:38, RE: Paliva
Fanda napsal:
Při posledním testu benzínů zjistili ,že např. Shell 95 má stejné parametry,jako například ONO,akorát cena je někde jinde.


Pri tom testu zjistili, ze nejlepsi benzin je obycejny Natural 95 co ma Benzina.....Jednalo se ale o jenom jeden vzorek a z toho se nedaji delat velke zavery.
Jinak z vlastni zkusenosti - je neskutecny rozdil mezi Shell V-Power Nitro + natankovany v Praze a pak treba v jiznich Cechach nebo Chrudime - v Praze je obvykle horsi, protoze tam nedavaji aditiva a setri.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pátek 25.07.2014 10:22, RE: čr/říše
xtrox napsal:
finding napsal:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump


Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 25.07.2014 13:04, RE: čr/říše
xtrox napsal:
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.


A kolik to mělo maximálku v techničáku? 145?

reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pátek 25.07.2014 14:44, RE: čr/říše
Reno napsal:
xtrox napsal:
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
A kolik to mělo maximálku v techničáku? 145?


To si po těch letech nepamatuju. Mělo to třírychlostní automat a více to prostě nejelo. Rok výroby toho stroje sahal někdy do druhé poloviny osmdesátých let.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 25.07.2014 17:32, RE: čr/říše
free78 napsal:
xtrox napsal:
finding napsal:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.


V kvalitě paliva prodávaného v ČR a v zahraničí je skutečně rozdíl. Hlavním rozdílem je, že náš petrochemický průmysl zpracovává téměř výlučně ruskou ropu a ta bohužel není příliš kvalitní / vhodná pro výrobu automobilových paliv - obsahuje velké množství síry. Západní státy naopak z velké části pro výrobu aut. paliv používají severomořskou ropu (ať už pocházející z Norska, Británie, Dánska, Grónska,...), která tolik síry zdaleka neobsahuje.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 25.07.2014 22:25, RE: čr/říše
Pavlik napsal:
free78 napsal:
xtrox napsal:
finding napsal:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
V kvalitě paliva prodávaného v ČR a v zahraničí je skutečně rozdíl. Hlavním rozdílem je, že náš petrochemický průmysl zpracovává téměř výlučně ruskou ropu a ta bohužel není příliš kvalitní / vhodná pro výrobu automobilových paliv - obsahuje velké množství síry. Západní státy naopak z velké části pro výrobu aut. paliv používají severomořskou ropu (ať už pocházející z Norska, Británie, Dánska, Grónska,...), která tolik síry zdaleka neobsahuje.


Těžko říct,jak to je,jedno z nejkvalitnějších phm u nás prodává benzina,tudíž ruská ropa.Např. takový Shell jim nemůže kvalitou konkurovat.Nedavno odebrali a otestovali vzorky u Shellu u nás a na západ našich hranic a byly naprosto schodné.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 25.07.2014 22:57, RE: čr/říše
Fanda napsal:
Pavlik napsal:
free78 napsal:
xtrox napsal:
finding napsal:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
V kvalitě paliva prodávaného v ČR a v zahraničí je skutečně rozdíl. Hlavním rozdílem je, že náš petrochemický průmysl zpracovává téměř výlučně ruskou ropu a ta bohužel není příliš kvalitní / vhodná pro výrobu automobilových paliv - obsahuje velké množství síry. Západní státy naopak z velké části pro výrobu aut. paliv používají severomořskou ropu (ať už pocházející z Norska, Británie, Dánska, Grónska,...), která tolik síry zdaleka neobsahuje.
Těžko říct,jak to je,jedno z nejkvalitnějších phm u nás prodává benzina,tudíž ruská ropa.Např. takový Shell jim nemůže kvalitou konkurovat.Nedavno odebrali a otestovali vzorky u Shellu u nás a na západ našich hranic a byly naprosto schodné.


Ten test světa motorů jsem četl. Vzorky u Shellu byly shodné v testovaných parametrech jako je cetanové číslo nebo mazivost - ani jedno nevypovídá o skutečné kvalitě paliva (nebo spíše jeho škodlivosti/neškodnosti pro motor), obojí akcentuje míru aditivace. Ano, nafta s vyšší mazivostí je bezesporu lepší. Bohužel právě přítomnost relativně vysokého procenta síry v "české" naftě i benzinu motoru výrazně škodí bez ohledu na aditivaci.
PS: Shell netankuji - za průměrnou kvalitu nehodlám platit nadprůměrné peníze, stejně jako v případě koncernových aut.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Sobota 26.07.2014 11:56, RE: ekonomika
tipcarsweb napsal:
Uz se tesim na dalsi clanky. Jeste by me zajimal ekonomicky pohled - je levnejsi vyroba benzinu nebo nafty? Nekde jsem cetl nazor ze nafta se vyrabi z latky, ktera zbude z vyroby benzinu? Jak se potom rafinerie vyporada s vetsi poptavkou nafty v EU a zase opacne v USA?


Je to přesně obráceně.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 28.07.2014 07:51, síra v palivech
Z hlediska ochrany životního prostředí se v západní Evropě i u nás koncem 70. let dostala do popředí otázka obsahu síry v motorové naftě. Obsah síry v motorové naftě vyráběné v československých rafinériích se začal razantně snižovat z původních hodnot 0,5 % přes 0,25 % až na hodnotu 0,15 % m/m v roce 1987. Zde je třeba podtrhnout, že Československo se tak z hlediska obsahu síry v motorové naftě zařadilo mezi přední evropské státy. Před námi byla snad pouze SRN a některé skandinávské země, za námi takové hospodářské velmoci jako Francie, Itálie a další. Od roku 1995 byla v ČR zavedena hodnota obsahu síry v motorové naftě max. 0,05 %, což bylo s více než ročním předstihem oproti EU. Obsah síry se snižuje i nadále a v současné době se vyrábí motorová nafta s obsahem síry max. 10 mg/kg.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/kvalita-nafty-se-zvysenou-koncentraci-siry-nezhorsi-skodi-ale-prirode-1my-/automoto.aspx?c=A120503_161313_automoto_fdv
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.