0
zpět
 

diskuze k tématu: Vyplatí se koupit čtyřkolku?

kategorie zařazení tématu:
roth21cz
počet příspěvků12
datum registrace06.02.2010
Pátek 28.08.2015 19:31, konec?
Pořád jsem na konci hledal nějaký odkaz na stranu 2 chybí mi jakýkoliv závěr, co z toho plyne? vyplatí se 4x4, nebo je to zbytečné? Když pojedu jen na silnici přinese mi něco? nebo jen v terénu

chybí takové obecné zhodnocení pro všechny, u dvou aut něco málo, ale nic moc vypovídající

Vypadá to jako přepis článku z německého časopisu a nic víc, postrádám myšlenky autora, závěry, aplikaci na český poměry atp.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pátek 28.08.2015 19:39, Co to přinese,
poznáš v zimě. To ti říká majitel 3 vozů s náhonem 4x4 A nedávný majitel asi 20 vozů s FWD, či nějakým tím RWD.
Na normální silnici to je celkem zbytečné, ale zima ti to jednoznačně potvrdí.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 28.08.2015 20:33, čtyřkolka
Jak píše Zdeny, rozdíl poznáš až to budeš potřebovat. Můžu porovnávat multivan předokolku a s haldexem. I když je to jen haldex s elektronickou uzávěrkou rozdíl je opravdu velký. I na blbé louce když jedeš k vodě a ráno padne rosa. V zimě na horách ani nemluvě.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 28.08.2015 21:19, RE: čtyřkolka
PetrT napsal:
Jak píše Zdeny, rozdíl poznáš až to budeš potřebovat. Můžu porovnávat multivan předokolku a s haldexem. I když je to jen haldex s elektronickou uzávěrkou rozdíl je opravdu velký. I na blbé louce když jedeš k vodě a ráno padne rosa. V zimě na horách ani nemluvě.


Takže 99% reálných řidičů to nepotřebuje a pravděpodobně ani nepozná. Stačí se přizpůsobit situaci na silnici - tedy zpomalit a je po problému. Na horách je to super, ale kdo opravdu žije v horách, nebo tam alespoň pravidelně jezdí bez ohledu na povětrnostní podmínky ....Já se s předokolkou i z louky s mokrou trávou na 99% dostanu, stačí se otočit a s citlivým použitím plynu couvat....
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 28.08.2015 21:44, RE: čtyřkolka
Pavlik napsal:
PetrT napsal:
Jak píše Zdeny, rozdíl poznáš až to budeš potřebovat. Můžu porovnávat multivan předokolku a s haldexem. I když je to jen haldex s elektronickou uzávěrkou rozdíl je opravdu velký. I na blbé louce když jedeš k vodě a ráno padne rosa. V zimě na horách ani nemluvě.
Takže 99% reálných řidičů to nepotřebuje a pravděpodobně ani nepozná. Stačí se přizpůsobit situaci na silnici - tedy zpomalit a je po problému. Na horách je to super, ale kdo opravdu žije v horách, nebo tam alespoň pravidelně jezdí bez ohledu na povětrnostní podmínky ....Já se s předokolkou i z louky s mokrou trávou na 99% dostanu, stačí se otočit a s citlivým použitím plynu couvat....


Jasně, já se taky s předokolkou vyhrabal vždy. Jen ted stačí dát volič na déčko a přidat plyn. Víc se řešit nemusí.
U nás čtyřkolka nutná neni, ale je fajn.

reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Sobota 29.08.2015 19:23, nechápem
já nechápu českou malost...tu každý chce 4x4,prodeje dokonce jsou v procentuálním zastoupení daleko vyšší než v severských zemích (Norsko,Švédsko),kde je sním podstatně delší dobu v roce.

Čím to asi je? Tím,že Češi chtěj aby za ně auto vše řešilo a pak letí 140km/h po dálncí sníh nesníh...bouřka nebouřka..a pak se díví..až skončí v autě před sebou či ve smyku...dyt jsem měl 4x4,abs..atd

zatímco lidé na severu umí jezdit i s 2x2
reagovat
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Sobota 29.08.2015 19:54, RE: nechápem
stréc od piva napsal:
já nechápu českou malost...tu každý chce 4x4,prodeje dokonce jsou v procentuálním zastoupení daleko vyšší než v severských zemích (Norsko,Švédsko),kde je sním podstatně delší dobu v roce.Čím to asi je? Tím,že Češi chtěj aby za ně auto vše řešilo a pak letí 140km/h po dálncí sníh nesníh...bouřka nebouřka..a pak se díví..až skončí v autě před sebou či ve smyku...dyt jsem měl 4x4,abs..atdzatímco lidé na severu umí jezdit i s 2x2



Možná umí jezdit i s 1x1, jako Večerníček
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 29.08.2015 21:45, RE: nechápem
stréc od piva napsal:
já nechápu českou malost...tu každý chce 4x4,prodeje dokonce jsou v procentuálním zastoupení daleko vyšší než v severských zemích (Norsko,Švédsko),kde je sním podstatně delší dobu v roce.Čím to asi je? Tím,že Češi chtěj aby za ně auto vše řešilo a pak letí 140km/h po dálncí sníh nesníh...bouřka nebouřka..a pak se díví..až skončí v autě před sebou či ve smyku...dyt jsem měl 4x4,abs..atdzatímco lidé na severu umí jezdit i s 2x2


Aha, takže to že si člověk k autu objedná čtyřkolku je hned Česká malost a neschopnost jezdit.
No hlavně že v tom máš jasno strécu.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Neděle 30.08.2015 21:34, Čtyřkolky
Dle mého nepodstatného názoru je čtyřkolka vhodná pro dvě situace. Do hor v zimě (ale to lze částečně řešit pořádnými zimními gumami) nebo pro závodníky, kde má dvoukolka nedostatečnou trakci.
reagovat
Kohout Pavel
počet příspěvků65
datum registrace28.11.2013
Pondělí 31.08.2015 07:35, 4x4
Moje zkušenost se služebním autem 4x4, teda pokud lze Superb II s haldexem považovat za "čistokrevnou" čtyřkolku, jsou vesměs velmi pozitivní. Je to řešení pro lidi, co potřebují jezdit za každého počasí a neřešit, jestli zrovna napadlo 5 nebo 10 cm sněhu. Velmi dobře to člověk pozná i na mokré, resp. oslizlé silnici, pokud se potřebuje rychle rozjet, např. z křižovatky atd.
Pro soukromé použití bych to viděl spíš pro lidi žijící na horách nebo pokud někdo bydlí někde na samotě atd.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 31.08.2015 09:51, Trakce
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet...
Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Pondělí 31.08.2015 11:37, RE: Trakce
David V napsal:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.


když si vemete,že člověk co najede 30 000km ročně,tak každá 4x4 má více méně o 1l vyšší spotřebu,a 4x4 využije pár krát do roka..tak za rok jen na PHM vydáte + 10 000kč za to,že to 4X4 máte
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 31.08.2015 11:45, RE: Trakce
stréc od piva napsal:
David V napsal:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.
když si vemete,že člověk co najede 30 000km ročně,tak každá 4x4 má více méně o 1l vyšší spotřebu,a 4x4 využije pár krát do roka..tak za rok jen na PHM vydáte + 10 000kč za to,že to 4X4 máte


No, když půjdeme ke kořenům, tak mnoho lidí má auto i na cesty za zábavou, dovolenými, víkendy, za které zapaltí mnohonásobně více, než je roční poplatek za 4x4.
Je pak otázkou, jestli vůbec za tu zábavu platit, když to stojí tolika peněz...
reagovat
Kohout Pavel
počet příspěvků65
datum registrace28.11.2013
Pondělí 31.08.2015 12:04, Spotřeba
Ten litr spotřeby navíc jsem nepozoroval. Superb II s haldexem+DSG s motorem 2.0 TDI (cca 100 kW) měl průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. Pravda, že jezdil hlavně dálky.
S tím bržděním je to fakt a spousta majitelů čtyřkolek jezdí na sněhu jak prase a pak se diví, že fyzika platí pro všechny stejně.
Ale hlavní přínos toho haldexu jsem viděl v nezávislosti na počasí. Prostě neřešíš kdy a kam jedeš. Pro někoho, koho auto živí a musí jezdit pořád ať sněží nebo ne, je to k nezaplacení.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pondělí 31.08.2015 15:57, RE: Spotřeba
Kohout Pavel napsal:
Ten litr spotřeby navíc jsem nepozoroval. Superb II s haldexem+DSG s motorem 2.0 TDI (cca 100 kW) měl průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. Pravda, že jezdil hlavně dálky.S tím bržděním je to fakt a spousta majitelů čtyřkolek jezdí na sněhu jak prase a pak se diví, že fyzika platí pro všechny stejně. Ale hlavní přínos toho haldexu jsem viděl v nezávislosti na počasí. Prostě neřešíš kdy a kam jedeš. Pro někoho, koho auto živí a musí jezdit pořád ať sněží nebo ne, je to k nezaplacení.


Roztáčíš všechny hmoty stejně - od diferáku počínaje... proto jsi nic nepoznal.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pondělí 31.08.2015 16:37, RE: Trakce
David V napsal:
Pánové, často tady vidím příspěvek, že 4x4 má ten, kdo potřebuje jezdit za každého počasí, tak vězte, že 4x4 brzdí úplně stejně, jako každé jiné auto, takže ta výhoda je pouze, že se výše vyškrábete, aniž byste museli nasazovat řetězy. Ale na rovině si s tím rozbijete hubu skoro úplně stejně jako s FWD a možná i snáz, protože to dokážete víc rozjet... Nicméně musím přiznat, že mně by se taky líbilo nemusit v zimě řešit řetězy, já je sice na autě 12 let neměl, a to jezdíme celkem na hory. Nakonec jsem se vždycky vyhrabal, ale švagr má Forestera, a to je jiná liga. Já vyjedu, ale nesmím zastavit. On zastaví a znovu se rozjede.


Přesně tak. Já vím že mě haldex nezachrání, ale dost pomůže. A vzhledem k tomu že jsem měl uplně stejné auto jako předokolku tak můžu porovnávat, rozdíl tam je. Hlavně to že opravdu nemusíš přemýšlet jestli tam můžeš jet nebo ne. Taky mám lod a s dvoukolkou jsem se při vykládání v řece několikrát zahrabal, s haldexem ještě nikdy. A v celkové ceně vozu ten příplatek nebyl žádná hrůza, paradoxně na dvoukolku bych tenkrát čekal déle. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.

Strécu je sice hezké že se staráš o cizí peníze ale věř, že o té vyšší spotřebě většina ví a akceptuje jí. U haldexu to ale běžně ani ten litr neni. Multivan 2,5TDI byl rozdíl litr, ale dvoukolka byla 96kW a čtyřkolka 128kW, takže to nebylo jen tím haldexem. Čtyřkolka 2,0 TDI 132kW DSG žere +/- stejně jako ta 128kW. Navíc dle tvé logiky by si u nás skoro nikdo neměl kupovat Subaru protože ho vlastně nepotřebuje.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 31.08.2015 20:56, RE: Trakce
PetrT napsal:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.


Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.

reagovat
Petr S
počet příspěvků1247
datum registrace28.11.2008
Úterý 01.09.2015 12:24, RE: Trakce
bitner napsal:
PetrT napsal:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.


Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Úterý 01.09.2015 12:50, RE: Trakce
Petr S napsal:
bitner napsal:
PetrT napsal:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč


Protože do toho sedne chlap v zimě a jde se vyblbnout
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Úterý 01.09.2015 12:51, RE: Trakce
Petr S napsal:
bitner napsal:
PetrT napsal:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč


Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.