Golf IV s motorem TDI, nebo SDI?

Vybrali jsme z nabídky na TipCars.com dva modely k porovnání. Je lépe koupit VW Golf IV s rozšířenější pohonnou jednotkou TDI, nebo ušetřit a zvolit úspornější SDI?
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf

Oba vozy mají shodný rok výroby, oba mají třídveřovou karoserii a najeto kolem 100 000 Km. Dělí je od sebe 14 kW výkonu a 69 000 Kč. Která volba je lepší?

Varianta č.1: VW Golf IV 1,9 SDI

VW Golf IV 1.9 SDi  
VW Golf SDi 

Druh: Osobní
Vyrobeno: 2000
Tach: 130 000 km
Objem: 1 900 ccm
Druh Paliva: nafta
Stav: velmi dobrý
STK: 09/2008
Karoserie: hatchback/3
Výkon: 52 kW (71 PS)
Barva: šedá metalíza
Počet míst: 5
Cena: 150 000 Kč
Výbava:centrální zamykání, imobilizér, el. okna, el. zrcátka, vyhřívaná zrcátka, tónovaná skla, pevná střecha, zadní stěrač, klimatizace, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant, airbag řidiče, 4 x airbag, senzor opotřebení brzdových destiček, ABS, posilovač řízení, manuální převodovka

 

Motor SDI o objemu 1,9L je dodnes vůbec nejúspornější pohonnou jednotkou, jakou můžete v Golfu najít. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouze 4,8 L nafty na 100 km. Díky příznivému průběhu točivého momentu (125 Nm v rozmezí 1600 - 2800 ot/min) umožňuje velmi plynulou jízdu bez častého řazení. Tu rovněž podporují už samotné převody, které jsou poměrně dlouhé, takže ani při vysokých rychlostech na dálnici motor netočí přehnaně vysoké otáčky a trochu překvapivě i táhlá stoupání zdolá bez ztráty rychlosti. S výkonem 64 koní však na nějaké divoké předjíždění na okreskách zapomeňte. Zatímco TDI pro Golf od počátku mělo některými přeceňovaný a jinými hanobený systém čerpadlo-vedení-tryska, tak SDI se muselo spokojit se starším vstřikováním s rotačním čerpadlem s rozdělovačem. Díky tomuto řešení je spolehlivost motorů SDI téměř vzorná. Slabina motorů TDI - turbodmychadlo, zde není. Přímé vstřikování má nespornou výhodu v mnohem nižším tepelném namáhání hlavy válců, která zde nepraskne ani při dlouhodobé jízdě na plný plyn. Na to u starých komůrkových dieselů zapomeňte.

Varianta č.2: VW Golf IV 1,9 TDI

VW Golf IV 1.9 TDi  
VW Golf TDi 

Druh: Osobní
Vyrobeno: 2000
Tach: 86 500 km
Objem: 1 896 ccm
Druh Paliva: nafta
Stav: dobrý
STK: 11/2008
Karoserie: hatchback/3
Výkon: 66 kW (90 PS)
Barva: modrá
Počet míst: 5
Cena: 219 000 Kč
Výbava: klimatizace, 2 x airbag, protiprokluzový systém kol (ASR), ABS, imobilizér, el. přední okna, posilovač řízení, palubní počítač, hliníková kola, nastavitelný volant, centrál dálkový, otáčkoměr, el. zrcátka, venkovní teploměr, dělená zadní sedadla, manuální převodovka, zadní stěrač

 

Problémem u TDI jsou měřiče hmotnosti nasávaného vzduchu (pracující na principu plošně žhaveného čidla). Součástka, která stojí 1500-3000 Kč (viz. diskuse pod článkem), je-li vadná způsobuje pokles výkonu, nadměrnou kouřivost a značnou vyšší spotřebu motoru. Zhoršuje se přitom pozvolna, takže řidič si na slábnutí výkonu stíhá zvykat a často ani neví, jak by jeho vůz mohl jet, kdyby měl tuto součást v pořádku. U klasických motorů SDI a TDI bývá "váha vzduchu" špatná tak po sto tisících, u silných variant TDI-PD často již po třiceti tisících najetých km. Podobné projevy může mít i zatuhlá regulace turbodmychadla, což většinou vyústí dokonce v jeho velmi drahou výměnu. Tento problém postihuje většinou velmi zachovalé vozy, které byly provozovány "nedělňáckým" způsobem jízdy - tj. stále v nízkých otáčkách. Jinak se ale motory TDI vyznačují svoji úsporností paliva.





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora