Hyundai Accent 1.5 CRDi - šetřílek se sportovním duchem - test spotřeby

Je možné koupit levný vůz s následným levným provozem? Nechcete cpát do nového auta peníze za palivo? Během dnešního testu spotřeby se dozvíte zaručenou odpověď.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Hyundai Accent

Testem spotřeby prošel v uplnulých dnech zástupce vozů z kategorie "levných" sedanů - nový Hyundai Accent vybavený naftovou patnáctistovkou. Dozvíte se jak úsporný je tento motor v různých jízdních režimech a jak si vede v porovnání s konkurencí na našem tradičním pražském okruhu. A zároveň si porovnáme naměřené hodnoty průměrné spotřeby s hodnotami udávanými výrobcem.

Hyundai Accent 1.5 CRDiPro test spotřeby jsme zvolili okruh známý z testu spotřeby Toyoty Yaris, Hyundai Getz a Hondy City. Trasa začínala ve vesničce na Praze-východ, následovaly komunikace třetí a druhé třídy. Poté část dálnice D8, resp. R8, ulice v Holešovičkách, most Barikádníků, kolem Stromovky na Letnou, přes Vypich až k nemocnici Motol a zpět přes Smíchov, uličkami Malostranské náměstí, dále po nábřeží do Holešovic, Kobylis, obce Zdiby a okruh končil na místě výjezdu. Celé testovací kolečko měřilo rovných 56km.

Hyundai Accent absolvoval pro objektivnost tuto trasu v obou testovacích dnech pokaždé dvakrát, tzn. 112 km každý den. V obou testovacích dnech panovaly tropické teploty dosahující bezmála třiceti stupňů Celsia. Automobil byl obsazen řidičem a spolujezdkyní bez nutnosti použití klimatizace.

Okruh I.
První testovací okruh znamenal jízdu na spotřebu. Ekonomická jízda na příměstských a městských komunikacích nelze praktikovat jinak než dodržovat rozjezdy bez agresivního vytáčení motoru a vyvarovat se zbytečného brzdění, kterému se stejně často v popojíždějících kolonách nevyhnete. Navíc každé delší stání v koloně negativně zvedá průměrnou spotřebu.

Okruh II.
Druhý testovací okruh znamenal značné přišlápnutí plynového pedálu, díky čemuž jsme se v několika případech nevyhnuli zbytečnému brzdění a nechtěnému předjíždění. Samozřejmostí ovšem bylo dodržování rychlostních limitů, ovšem za předpokladu plného využívání potencionálu motoru.

Hyundai Accent 1.5 CRDi

 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba paliva (l/100km/h)

5.30

 

7.50

 
cena nafty (31,- Kč/l)

164,30

 

232,50

 
ušetřené peníze (Kč) 

+68,20

 

Hyundai Accent 1.5 CRDi - motorPo dvojím zajetí 56 km dlouhého okruhu, který byl pro přesnost pokaždé zajet dvakrát, vedoucí po příměstských částích hlavního města i samotného centra, lze ušetřit při neagresivním způsobu jízdy téměř sedmdesát korun na každých sto kilometrů cesty. Například při denním dojížděním za prací z okrajových částí Prahy (50 km tam i zpět jen v pracovní dny) lze za měsíc ušetřit nemalé finanční prostředy - cca 700 Kč. Za rok se tato suma vyšplhá na něco přes osm tisíc korun za což máte kompletní pojištění vozu, a to se vyplatí.

TIP: TEST SPOTŘEBY: KIA RIO 1.5 CRDi

V další tabulce porovnáme Accenta s již testovanými vozy na stejném okruhu. Pro naše srovnání bude adekvátní srovnání se stejně velkou Hondou City, která je však benzínovým motorem, který automobilu nepropůjčuje takovou dynamiku jako patnáctistovka v Accentu.

Porovnání s konkurencí:

 

okruh I.

 

okruh II.

 
Hyundai Accent 1.5 CRDi

5,3

 

7,5

 

Honda City 1.4 Cool

 

4,3

 

7,5

 

Hyundai Getz 1.4i

 

4,8

 

8,1

 

Toyota Yaris 3D 1.0 VVT-i

 

4,8

 

6,2

 

Hyundai Accent 1.5 CRDiPro úplnost testu jsme dle palubního počítače měřili spotřebu v různém terénu. Pro objektivnost jsme v každém druhu terénu najeli min. 100 km běžným způsobem za dodržování rychlostních limitů. Z níže uvedené tabulky vyplývá vyšší průměrná spotřeba ve všech sledovaných druzích měrených typů komunikací. Na závěr uvádíme, že během celého redakčního testu činila průměrná spotřeba 5,2 litru, což považujeme za výsledek velmi dobrý (jízdy po městě, výkonnostní zkoušky atd.).

Hyundai Accent 1.5 CRDi

 

udávaná spotřeba výrobcem

 

naměřená spotřeba dle PP

 

rozdíl hodnot spotřeb

 

město

 

5.6

 

6.0

 

+ 0,4

 

mimo město

 

4.0

 

4.5

 

+ 0,5

 

kombinová

 

4.6

 

5.2

 

+ 0,6

 

technický popis
karoserie
typsedan
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4280
šířka (mm)1695
výška (mm)1470
rozvor (mm)2500
rozchod kol vpředu (mm)1470
rozchod kol vzadu (mm)1460
provozní hmotnost (kg)1205-1313
maximální hmotnost (kg)1650
počet míst (os.)5
objem zavazadlového prostoru (l)390
motor
typvžnětový řádový DOHC 16V
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1493
kompresní poměr17,8:1
max. výkon kw (k)/ot./min.81 (110) / 4000
max. kroutící moment nm/ot./min.235 / 1900 - 2750
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s11,5
max. rychlost (km/h)176
spotřeba
město5,6
mimo město4,0
kombinovaná4,6
co2 (g/km)146 / 105 / 120
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů5
palivová soustava
palivonafta
objem nádrže (l)45
přenos hnací síly
pohonpřední kola
zavěšení kol
vpředunezávislé McPherson se stabilizátorem
vzaduvíceprvkové s torzní tyčí
brzdy
vpředukotoučové s vnitřním chlazením
vzadukotoučové
pneumatiky a ráfky
pneumatiky185/65 R14
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)264.900,-
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)339.900,-
celková cena testovaného vozu (kč)339.900,-


"výkonu není nikdy dost..."
1/172/173/174/175/176/177/178/179/1710/1711/1712/1713/1714/1715/1716/1717/17


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora