Jak prodává Škoda v Evropě?

Aktuální data o prodejích ukazují pokles dodávek o 8,3% ve srovnání s předchozím rokem. Tržní podíl ale Škodě roste.
hodnocení článku 1.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia

Na celkově klesajícím západoevropském trhu se ŠKODA v březnu a prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. V březnu dodala značka zákazníkům zhruba 38 300 vozů (březen 2012: 41 500; -7,7 %), v prvním čtvrtletí činily dodávky 90 400 vozů (2012: 98 500; -8,3 %). Tržní podíl v západní Evropě vzrostl k 31. březnu na téměř 3,1 procenta. V Německu – na druhém největším trhu značky ŠKODA – posílila značka svou pozici největšího importéra i přes meziroční pokles dodávek o 9,8 procent na 13 100 vozů (březen 2012: 14 500). Ve Velké Británii vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 21,4 procenta na více než 10 000 vozů (březen 2012: 8 300). V Dánsku vzrostly v březnu dodávky dokonce o 155,4 procenta na více než 1 200 vozů.

Ve východní Evropě prodala značka ŠKODA v březnu více než 10 300 vozů (březen 2012: 11 600; -11,3 %). V prvním čtvrtletí dosáhl počet dodávek zhruba 25 200 vozů (leden až březen 2012: 28 300; -10,9 %). V Rusku dodala ŠKODA v březnu svým zákazníkům 7 700 vozů (březen 2012: 8 100; -5,4 %). Od ledna do března bylo ruským zákazníkům dodáno cca 18 600 vozů (první čtvrtletí 2012: 19 200; -2,9 %).

Ve střední Evropě dosahovala ŠKODA v březnu lepších výsledků než celkově slabý trh. Automobilka zákazníkům dodala 10 400 vozů (březen 2012: 11 500; -9,4 %). Tržní podíl v březnu vzrostl na 18,04 procenta (březen 2012: 17,07 %). V prvním čtvrtletí 2013 představovaly prodeje společnosti ŠKODA ve střední Evropě 28 800 vozů, o 11,9 procenta méně než ve stejném období minulého roku, kdy dodávky činily 32 700 vozů.

V České republice dodala ŠKODA zákazníkům přes 4 600 vozů (březen 2012: 5 300; -12,6 %). Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 vozů (2012: 14 200; -11,5 %), tržní podíl v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta (2012: 32,5 %).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2013 (v kusech, zaokrouhleno, členěno dle jednotlivých modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (30 500; -25,2 %)
ŠKODA Fabia (21 300; -23,8 %)
ŠKODA Superb (9 000; -15,1 %)
ŠKODA Yeti (7 600; -14,7 %)
ŠKODA Roomster (3 300; -15,5 %)
ŠKODA Rapid (6 800; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 5 300; nový model)

Propad výroby aut v Česku nabírá na tempu. V tuzemských automobilkách se za první čtvrtletí vyrobilo o 18 procent méně aut než ve stejném období roku 2012.

Nejvíce klesá výroba v kolínském závodě TPCA (o 24 procent). Snížení výroby se nevyhnulo ani nošovickému závodu Hyundai. Za čtvrtletí tam klesla výroba o devět procent. Hyundai už dokonce začal vozy z Česka dodávat i na mimoevropské trhy, zejména tam, kde nestačí kapacita korejských závodů.

Téměř stejným tempem, jako klesá tuzemská výroba, klesají i prodeje nových aut na českém trhu. O 40 procent klesly prodeje Fordu, který byl ještě před dvěma lety nejprodávanější dováženou značkou na českém trhu. O polovinu pak klesly prodeje Renaultu, částečně kvůli konci ultralevných Thalií a zdražení některých modelů.

Z první desítky nejprodávanějších aut se daří Volkswagenu, i když částečně díky následnému exportu prodávaných aut. Nové akční nabídky pomohly k růstu značce Citroën.



"na prvním místě je spokojený čtenář"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora