Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Jak vyřešit kolísání otáček u Fordu Mondeo?

Technická poradna
Milan Jirouš | 31.08.2010
foto: autor
Mám Ford Mondeo 1.8 16V z roku 1996. Pokud není motor zahřátý neudrží volnoběh. Po zahřátí někdy houpe. Můžete mi poradit?
Autor dotazu:Jaroslav Hlávka
Značka, model:Ford Mondeo 1.8 16V
Bližší označení: 
Rok výroby:1996
Palivo:BA 95 B
Výkon v kW:82
Kód motoru:RKB
Popis závady:Studený motor neudrží volnoběh, při zahřátí někdy houpe. Můžete mi poradit? Děkuji Hlávka z Poličky.
Kód chyby určené na diagnostice: 
Typ diagnostického přístroje: 
Kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: 

Odpověď: U podobných závad se vždy těžko radí, když nemáte vůz před sebou a nemůžete jej vyzkoušet na vlastní kůži. Důvodů, proč motor nedrží volnoběžné otáčky, může být řada. S hledáním problému začněte od toho nejjednoduššího.
Nezřídka takovéto potíže u starších fordů působí zanesený volnoběžný ventil. Ani Mondeo není výjimkou. Ventil někdy stačí vyčistit, jindy je nutné přistoupit k výměně. Zde rozhodně sáhněte po novém dílu, použitá součástka z vrakoviště může být jen krátkodobým řešením.
Příčinu ale lze hledat i v zanesené škrticí klapce, která pak nepracuje správně. Nejde o tak častý jev, ale u vozidel s vysokým kilometrovým proběhem jej rozhodně nelze vyloučit. U automobilu z roku 1996 by se tedy potíže tohoto rázu vyskytovat mohly. I tady někdy pomůže pouhé vyčištění. Případně je nutné díl vyměnit.
Popisované problémy s volnoběhem u starších fordů nejčastěji působí volnoběžný ventil. Pokud problém neodhalíte ani u něj, ani u škrticí klapky, nadešel čas jet s vozem na diagnostiku. Přitom není nutné volit značkový servis. Potřebné vybavení mají často i menší opravci.
Hodnocení článku
Hodnoceno: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
Riccardo, 31.08.2010 13:45
Mimoto, to může klidně volnoběžný ventil být. Název volnoběžný je trošku zavádějící, protože vyvolává představu, že se aktivuje jenom na volnoběh. Ve skutečnosti si řídící jednotka řídí jeho otevírání a zavírání podle mapy v paměti, a to nejenom při volnoběhu.
Protažením do vysokých otáček dostane ventil kopanec a pak se vzpamatuje a běží dobře. Po nějaké době v klidu zase zatuhne a potřebuje další kopanec. Tak bych to viděl já ...
mykovec, 31.08.2010 14:56
auto nissan serena 2.0 benzín, motor SR20de, když tam není ta prodleva, tak super motor, táhne jak bejk, to mu odpustím, že spapá těch 10-12l
mykovec, 31.08.2010 14:57
kably, svičky, filtry jsou nové a nic
fjodorvoda, 05.09.2010 11:03
nejprve zkontrolujte vedení hadiček, jestli si motor nepřisava vzduch jinde, hlavně odvetrani klikové hřídele.
Žilák, 22.09.2010 10:42
Já to řešil na escortu se stejným motorem 1.8 Zetec 16V 85 kW a mě zlobil regulátor volnoběhu..
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů