Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Jaký je ojetý Jaguar S-Type?

Poradna
Blaháček Marek | 17.10.2014
foto: TipCars.com
Pan Aleš by rád koupil ojetý luxusní Jaguar S-Type. Může se spolehlivostí srovnávat s jinými vozy této kategorie?

DOTAZ:Dobrý den. Obracím se na vás s prosbou o radu. Mám rád luxusní vozy typu BMW řady 7, Audi A6 nebo Mercedes-Benz třídy S, ale tyto vozy pro mne nějak nemají tu správnou duši. Rozhodl jsem se tedy pro nějaký starší Jaguar S-Type s nějakým benzínovým motorem (raději jen šestiválec, kvůli spotřebě). Jsou tyto anglické koráby spolehlivé, nebo jsem si vybral špatně? Díky za odpověď.

Aleš H.


ODPOVĚĎ: Vážený Aleši, luxusním vozem Jaguar S-Type bezesporu je. Abyste s ním ale byl spokojen, musíte při jeho koupi znát pár věcí a především - vybírat z exemplářů po faceliftu v roce 2001. Možná se divíte, jakou roli ve spolehlivosti (pro Vás klíčovém parametru) hraje facelift, pod kterým si člověk alespoň trochu se zajímající o automobily představí spíše nějaké změny tvarů karoserie. Jenže u Jaguáru S-Type je tomu obráceně.

Do této doby totiž tento anglický kočár trápila řada nemocí, z nichž některé dokázaly i ten nejlepší motor pod kapotou zničit. To uměla hlavně praskající expanzní nádoba chladicího systému. Při každém ohřátí motoru vyteklo menší množství chladicí kapaliny, až jednou nemělo co vytékat a i díky absenci čidla, které by hladinu kapaliny hlídalo, jste motor během krátké chvíle uvařil. Čtyřlitrový osmiválec zase dokázal totálně zničit selhávající napínák rozvodového řetězu (toho spojujícího vačkové hřídele). Britové ale jakoby si uvědomili, že takhle to dál nejde a všechny tyto problémy při modernizaci odstranili. Přepracován byl podvozek, vylepšením prošly také převodovky.

Ve Vašem dotazu uvádíte, že máte zájem o některý ze šestiválců. V tom případě Vám mohu s klidem doporučit dvouapůllitr, který pochází od Fordu (respektive Porsche). V tomto voze sice stačí spíše pro klidnější jízdu, na druhou stranu ale ke svému životu potřebuje pouze pravidelné výměny oleje, filtrů a svíček, potom dokáže najet statisíce kilometrů. Větší třílitr nabídne lepší dynamiku, s životností už je to ale horší. Jeho rychlý konec dokáže způsobit kombinace nevhodně tvarované olejové vany a jiné než úzkostlivé hlídání hladiny motorového oleje. Pokud ji neudržujete nejlépe u značky MAX, dochází v zatáčkách k jeho odlévání, čerpadlo na malou chvíli nasaje vzduch a motor nemaže – konec pro ojniční ložiska. Tuto "vlastnost" třílitru neodstranila ani zmíněná modernizace, za zmínku proto stojí i některý z osmiválců (zejména ten vlastní konstrukce o objemu 4.2 V8 je excelentní). Spotřeba je oproti šestiválcům vyšší pouze o 1-2 litry. Tomuto agregátu výborně sekunduje šestistupňový automat ZF. Pokud v ní každých 80 tis. km vyměníte olejovou náplň a filtr (zde je netradičně součástí víka, které ale stojí příznivých cca 1.300 Kč), dokáže být spolehlivá.

Ze závad Vás může potkat nefunkční elektronická parkovací brzda, nefungující topení a často také zkroucené brzdové kotouče. S dostupností většiny dílů není problém, tím je spíše jejich vysoká cena (např. na originální přední brzdové kotouče si připravte cca 8 tis. Kč, jeden přední tlumič pérování stojí necelých 5 tisíc).

V inzerci TipCars můžete nejlevnější kusy najít již od 60 tis. Kč, modely po modernizaci, které doporučuji, začínají na 100 tis. Kč (osmiválec ale stojí téměř dvojnásobek) a v průměru mají najeto 140 tis. km. Vybírat můžete z více než desítky vozů.

Hodnocení článku
3.8 z 5 (76%)
Hodnoceno: 8x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
Reno, 11.10.2014 05:47


Netuším. Osobně bych ho nekoupil, na každém šprochu pravdy trochu
danecek82, 11.10.2014 13:29
eSka bych se nebál, jenom doporučuju přivést si z anglie ještě jedno na díly. Za cenu předního okna máš v UK celé auto... ( dají se koupit pod 1000 liber )
jan.baranek.12FB, 18.10.2014 09:48
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit. Kupoval jsem v Německu s jasnou historií a 81tis. km. Nyní najeto 120tis. km a během necelých tří let jsem měnil kotouče a destičky(pískaly při určité intenzitě brždění, ale nové orig. to nevyřešily), motor ruční brzdy(105tis. km), napínák a kladku řemene příslušenství(šelest a v mrazu si pískal), vodní pumpa(115tis. km, tekla). Jinak běžné věci jako oleje v dif., převodovce, svíčky atp. Dlouhodobá spotřeba 11,1 a to netrpím nemocí lehké nohy. Můj předchozí vůz byl Ford Scorpio 2.3, automat. Jaguar je pocitově tvrdší, není to takový měkoučký obyvák jako Scorpio. Je ale maximálně zábavný a zvuk V8 je jedinečný. A tak kočka na kapotě od Ardenu má též něco do sebe :).
Reno, 19.10.2014 11:28


To jsi toho měnil docela dost na auto, co mělo najeto 81 tkm. A najezdí za rok 12 tkm

jan.baranek.12FB, 19.10.2014 18:02
Nemyslím. Kotouče a desky byl můj pokus, jinak byly ok, kladka a napínák je mrtvá, resp. hlučná velmi často na starším a málo ježděném autě, el. brzda umírá kolem 100tis. docela běžně a vodní pumpa byla prostě smůla. Co mě potěšilo je podvozek. Očekával jsem postupné rozsypávání na těch našich cestách, ale 40tis. km a dle STK je to stále "beton".
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů