Jaký vůz pro rodiče na důchod?

Dnešní dotaz směruje po automobilu vhodném pro stařšího řidiče a spolucestující s důrazem na vyšší posez a pohodlné nastupování. Čtenář se rozhoduje mezi Fiestou a Yarisem. Jaký vůz poradíme?
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Facel Vega, Toyota Yaris, Ford Fiesta

Dotaz: Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu. Rodiče by si chtěli na důchod koupit malé auto. Vybírají mezi novým Fordem Fiesta 1,25 Duratec a novou Toyotou Yaris 1,0 l VVT-i. Auto by mělo být třídvéřové a mělo by mít vyšší posaz kvůli snadnému nástupu a výstupu. Ročně najedou do 10 tisíc kilometrů. Jaké z těchto dvou vozů by jste jim doporučili? Děkuji Radek


Ford Fiesta 1.4 TDCiOdpověď: Nejprve tedy začneme u Fiesty. Zřejmě nemáte na mysli zbrusu novou Fiestu páté generace, která se orientuje spíše na mladší zákazníky (zejména svým designem). Čtvrtá (právě doprodávaná) generace byla velmi úspěšným vozem napříč všemi věkovými skupinami. Fiesta v pětidveřové verzi často v Česku supluje roli rodinného vozu. Jejími hlavními přednostmi je tuhá karoserie s tuhým podvozkem, který zaručuje doslova brilantní jízdní vlastnosti, které by zřejmě nebyly to pravé ořechové pro Vaše rodiče. Fiesta nevyniká ani snadným nástupem do interiéru a sedadla nejsou dostatečně vysoko. Proto bych se raději zaměřil na komfortněji laděný Yaris, popř. se poohlédl po vyšší stavbě Fordu Fusion u kterého bych doporučil benzínovou čtrnáctistovku s výkonem 59 kW. Pro model Fusion mluví výše položená sedadla a celkově vyšší stavba karoserie, což vede k pohodlnému nastupování i u hůře pohyblivým jedincům.

Toyota YarisToyotě Yaris jsme se věnovali v několika poradnách, a proto se dnes zaměříme jen na výběr správné pohonné jednotky. Vámi zmiňovaný litrový agregát patří po stránce spolehlivosti k tomu nejlepšímu. Šestnáctiventilový čtyřválec poskytuje příkladnou kultivovanost, dostatek výkonu a solidní pružnost. Svým zdvihovým objemem spadá navíc do nejnižší sazby povinného ručení (u některých pojišťoven) a po stránce spotřeby patří k nenáročným motorům (běžně 5,5 l/100 km).



"výkonu není nikdy dost..."


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora