Jaký vybrat motor pro Mazdu 5?

Čtenář má špatnou zkušenost s naftovým motorem u Renaultu Espace. Má se něčeho podobného obávat i u Mazdy 5 a raději zvolit zážehovou pohonnou jednotku?
hodnocení článku 4.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Renault Espace, Mazda 5

DOTAZ: Dobrý den,

velmi rád čtu Vaše přínosné recenze, a proto se na Vás obracím i nyní. Uvažujeme o koupi starší Mazdy 5 ( r.v. cca 2005-2007, najeto do 150.000km ) a protože jsme měli Renault Espace 2,2 dCi, nechceme o dieslovém motoru hodně dlouho slyšet. Proto naše volba padla na Mazda 5 benzíňák 1,8 i ( 85kW ). Nejčastěji nabízená motorizace ojetin je ale v dieslu s označením 2.0 MZR-CD. Tak jsme na vážkách, zejména proto, že benzín je pouze s 5-ti stupňovou převodovkou, kdežto diesel má stupňů 6. Na šestku jsme si totiž velmi rychle zvykli. Prosím můžete nám poradit, zda se absence 6.rychlostního stupně odmění vyšší spolehlivostí této verze nebo je mazďácký diesel osvědčený a nehrozí nám ani při 150-200.000 km žádný vážný /'vyhlášený/' problém?
Děkuji za názor Petr Nádvorník


ODPOVĚĎ:

Dobrý den pane Nádvorníku,
Mazda 5 je průměrné poměrně líbivé MPV v typicky japonském stylu. Výběr vozu je tedy dán, nemám výhrady a ani nehýřím nadšením. Zvažte prosím pouze dražší (originál) a hůře dostupné (druhovýroba) díly, ale to je u japonců klasika a pokud jste měli Espace, nerozhodí Vás v tomto směru už nic.
Pokud se týká podvozku, můžete být spokojen. Auto sedí na globální platformě Ford C-1, což znamená velmi solidní základ. Najdete zde mnoho shodných dílů s Mazdou 3 a Vámi vybrané auto je příbuzným Fordu Focus a dokonce i jistých modelů Volva. Snad jsem Vás moc nepřekvapil. Dnes je společný postup při vývoji a majetkové propojení automobilek už běžnou věcí. Hlavní je, že daný podvozek je opravdu dobrý. Jen je třeba vzít v úvahu přirozeně vyšší těžiště u karoserie MPV. "Pětku" lze sehnat i v sedmimístné verzi. Ceny těchto kusů jsou trošku vyšší, takže zvažte, jestli je to pro Vás zajímavé. No a dalším kriteriem při výběru by mohl být lehký facelift, které auto prodělalo v roce 2008 a u evropských vozů jsou to většinou vozy od uvedení do provozu 2009. Jedná se jen o drobné změny v interieru a dobře známou faceliftovou klasiku - modifikované nárazníky a pár detailů. Opravdu nic dramatického. A teď k těm motorizacím. Klasické dilema benzin-diesel. Musíte se rozhodnout podle počtu najetých kilometrů a počtu krátkých tras. Samozřejmě čím více najede, tím je pro Vás diesel zajímavější. Benzinové Mazdy jsou spolehlivé a totéž se dá říci o dieselech. U aut se 150 až 200tkm hrozí něco vždycky a chce to při koupi posuzovat spíše stav konkrétního kusu a hlavně se řídit obecně známými pravidly pro nákup ojetiny. Cena a rok výroby nejsou vše a nejlevnější auto se může šíleně prodražit. Hlavně se nenechat napálit.
Ještě k Vašim zkušenostem s dieselem. Prosím neposuzujte výtvor pana Rudolfa Diesela podle pekelného Espacu 2.2dCi. Kdyby existoval žebříček nejporuchovějších aut s naftovým motorem, tohle by byl jeden z medailistů. U dvoulitrových agregátů Mazdy se nemusíte něčeho podobného obávat, pokud nekoupíte vyloženě špatný kus, např. s brutálně stočeným tachometrem apod.
Abych Vám poradil zda diesel či benzin, musel bych mít info kolik zhruba s autem najedete a po jakých trasách. Pokud jezdíte málo a třeba většinou po městě, kupte si benzínovou 1.8 Pro benzín je plus i to, že bude mít asi méně najeto za stejný peníz. Pokud polykáte dálkové kilometry, kupte nafťák. To je obecné konstatování. Oba motory u Mazdy jsou solidní volbou a není důvod jeden nějak vyzdvihnout či na něco extra upozorňovat, ale prosím vybírejte pečlivě jako u každé ojetiny. Raději si nechte poradit někým, kdo autům rozumí přímo u daného kusu. Šestikvalt u benzíňáku není, neboť výrobce nejspíš usoudil, že by ho v tomto poměrně velkém autě ta osmnáctistovka stejně pořádně neutáhla. Diesel díky točivému momentu nemá v tomto ohledu problém.
Přeji šťastnou ruku při výběru





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora