Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Koupit Škodu Octavii s motorem 1,6i?

Poradna
František Mašek | 21.10.2016
foto: Auto ESA
Základní motor pro jedničkovou Octavii najezdí spoustu kilometrů, musíte však počítat s charakteristickými závadami a připravit se na ně.

DOTAZ: Dobrý den, naskytla se mi možnost výhodně koupit první generaci Škody Octavie s motorem 1,6i. Auto má ale najeto přes 150 tis. km. Jak dlouho mi motor může vydržet? Děkuji Luboš


ODPOVĚĎ: Dobrý den Luboši, Vámi vybraná motorizace byla ve své době základním motorem v nabídce. Neuvádíte, jakého roku výroby auto je, ale udávané ujeté kilometry jsou vzhledem ke stáří auta naprosto v pořádku. Není neobvyklé, že patnáct až dvacet let staré exempláře mají najeto klidně i 300 tisíc kilometrů. Rekordmanem v inzerci je Octavia z roku 1997 s udávaným nájezdem 388 tis. km. Pro ostatní zájemce o tento motor dodávám, že jich v nabídce tuzemských autobazarů najdou asi stovku, ceny se pohybují od 20 do 100 tis. Kč. k ceně si ale nezapomeňte připočítat poplatek za ekologickou daň.

Motor 1,6 má v Octavii výkon 55 kW. Do auta se montoval od roku 1996 do roku 2001 kdy již nesplňoval emisní normu Euro 3. Jako nový nejel vůbec špatně a řada majitelů jej ráda předělávala na LPG. během let se ale začaly projevovat některé závady. Opravdu legendární je usazování vodního kondenzátu ve výfukovém potrubí, který odrovnal lambda sondu, což snížilo výkon a zvedlo spotřebu. Setkal se s tím téměř každý z majitelů a řešením bylo vyměnit jeden z dílů výfuku. Dnes už tato oprava nedává ekonomický smysl, protože by nezřídka svou cenou překonala hodnotu auta (všechny výfukové svody i s katalyzátorem dnes koupíte minimálně za 25 tisíc korun).

Před koupí si nezapomeňte zkontrolovat, kdy byly naposled měněny rozvody (mění se po 90 tis. km.), stejně tak pokud si nejste jisti poslední výměnou oleje, proveďte ji preventivně a dále po intervalech 15 tis. km. Budu rád, když se v diskusích podělíte o vaše vlastní dojmy a zkušenosti s tímto motorem.


Hodnocení článku
3.4 z 5 (68%)
Hodnoceno: 5x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
capslock, 19.10.2016 23:46


Nesmysly. Průběh výkonu je do 4000 prakticky shodný s 74 kW verzí. Jezdit se s tím dá vcelku uspokojivě i mimo město s přiměřenou spotřebou. Zas tak raritní není, I. gen s tímto motorem začínala a je jich více než třeba 1.4 mpi.
mykovec, 21.10.2016 07:52
zase je za ekonomické moudro? Vyměnit jeden z dílů výfuku je ekonomicky nerentabilní a nevyplatí se to. Poprosil bych autora o vysvětlení, děkuji
Pavlik, 22.10.2016 07:57


Asi máme jinou představu o "uspokojivé" dynamice motoru.
Verny_2013, 24.10.2016 22:13
určitě není špatná volba. Motor je spolehlivý, relativně úsporný, měli jsme ve firmě jak tento, tak TDi 66Kw a do 250 000km bez vážných problémů. Octa je s tímto motorem dost komfortně naladěna, myslím tím měkčí podvozek oproti TDi. Ale na dálnicích citelně chybí 6 kvalt. při 130 Km je na otáčkoměru více než 3600ot/min což znamená dost velký hluk. Pro běžné ježdění město okresky naprosto s přehledem stačí.
Kubais, 19.12.2016 12:32
Měl jsem modernější verzi 75kW a rád na ni vzpomínám. Přesně jak píše kolega nade mnou, při dálničním tempu velmi vysoké otáčky, ale na okresní ježdění dobré a jednoduché auto. S průměrnou spotřebou 6,7 l/100km podle mě celkem nedoceněný motor s přihlédnutím na nenáročný servis. Nutné je určitě pamatovat na pravidelnou kontrolu hladiny motorového oleje, který si tahle jednašetka vždy brala více, než jiné motory. Určitě se mi to jeví jako rozumnější volba, než koupit nějaké 15ti-leté TDI.
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů