Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

BMW 320i - test spotřeby

Testy
Petr Šikl | 11.10.2006
dalších 45 fotek
foto: Petr Šikl
Dalším vozem po Chevroletu Aveo, který podrobíme neuprostnému testu spotřeby na našem novém okruhu bude BMW trojkové řady ve verzi sedan s benzínovým motorem.

Trojková řada "bavoráků" je oblíbená i přesto, že patří ve své třídě k tomu dražšímu, co lze koupit. K testu spotřeby jsme vybrali rok starý sedan s zážehovým dvoulitrem poskytující výkon 110 kW. Tento benzínový agregát propůjčuje "trojce" slušné dynamické vlastnosti a slušně táhne od velmi nízkých otáček. Ani plnému vozu nedělají problémy rozjezdy na druhý převodový stupeň a naopak šestý rychlostní stupeň bez potíží snese jízdu šedesátkou. Vůz měl na svém kontě lehce přes čtyřicet tisíc najetých kilometrů. Díky již zmíněnému šestému rychlostnímu stupni lze dosáhnout zajímavé spotřeby. Ale to už bych předbíhal, vše se dočtete o pár řádek níže.

Základní technické údaje:

objem motoru (ccm)

1995

 
maximální výkon (kW / ot./min.)

110 / 6200

 
točivý moment (Nm. / ot./min.)

200 / 3600

 
délka (mm)

4520

 
šířka/celková (mm)

1739 / 2013

 
výška (mm)

1421

 
rozvor (mm)

2760

 
pohotovostní hmotnost (kg)

1435

 
zrychlení 0-100 (s)

9,0

 
maximální rychlost (km/h)

220

 
objem palivové nádrže (l)

63

 
objem zavazadlového prostoru (l)

440

 

Podmínky testu: Ve voze cestovali dva lidé, řidič a spolujezdec. Teplota vzduchu se pohybovala v rozmezí 15-16 °C a doprava v hlavním městě byla celkem plynulá. Mimo obec provoz ještě více řídl. Na dálnici panovala střední hustota provozu díky práci na silnici. Vůz měl v době testu najeto mírně přes 40 tisíc kilometrů a byl tankován Natural 95. Takování probíhalo u stejného stojanu na stejné čerpací stanice vždy až po samé hrdlo nádrže. Námi naměřené údaje srovnáne s údaji palubního počítače závěrem testu.

Popis trasy: naše trasa začíná u čerpací stanice na Plzeňské ulici směrem do centra. Po úplném dotankování palivové nádrže trasa pokračuje cca 500 metrů dále směrem do centra, kde na světelné křižovatce zahybáme doprava do Jinonické ulice. Následuje Klikatá, Karlštejnská, Řeporyjská. To se již dostáváme na Jeremiášovou ulici, ze které zanedlouho odbočujeme ulicí Smíchovská do městské části Řeporyje. Odtud jedeme Dalejskou pod železniční viadukt směrem na obec Zadní Kopanina před kterou se dáváme prudce doprava a směřujeme na obec Ořech. Následuje Chýnice, Kuchař, Vysoký Újezd, Lužce a konečně v Loděnicích najíždíme na dálnici D5 po které pokračujeme až na samý konec, kde sjíždíme Bucharovou ulicí zpět do Motola na Plzeňskou a posléze končíme na místě výjezdu.

Celý okruh měří 47,8 km. Podíl dálnice, obce a komunikace mimo obec je vždy zastoupen přibližně třetinovým podílem.

Okruh I. aneb klidná jízda na spotřebu - po dotankování nádrže po samé hrdlo vyrážíme od čerpací stanice do víru velkoměsta. Poklidnou jízdou se dostáváme na okraj Prahy, kde je provoz téměř nulový a obce projíždíme díky prázdninovým dnům s maximální opatrností a vždy za předpokladu dodržení povolených rychlostních limitů. Mimo obce plujeme po celkem dobrém povrchu silnice osmdesátkou na šestý rychlostní stupeň. Až po nájezdu na dálnici zrychlujeme na stodvacet, kdy aktuální spotřeba ukazuje hodnotu spotřeby 4 litry. Po dokončení trasy dotankujeme a palubní počítač se odvděčuje průměrnou spotřebou 6,6 litru benzínu na sto kilometrů.

BMW 320i

 

průměrná spotřeba na 100 km dle PP (l)

 

cena paliva na 100 km (Kč)

 
okruh I.

6,6

 

214,50

 
okruh II.

9,9

 

321,75

 
rozdíl:

-3,3

 

-107,25

 

Okruh II. svižně s dobrými výsledky - za pár minut po dotankování usedám opět za volant a vyrážím na druhé kolečko. Tentokrát s maximálním využíváním výkonostního potencionálu motoru. Na semaforech se rychle rozjíždím a mimo obec tlačím plynový pedál k podlaze. Motor vysoké otáčky doslova miluje. Navíc Vás ve vyšších otáčkách doprovází příjemnou zvukovou kulisou. Mimo obec a na dálnici o něco překračuji maximální povolenou rychlost. Před najetím na dálnicí ukazuje palubní počítač průměrnou spotřebu 12 litru. Po dotankování benzínu představuje průměrná spotřeba dle PP hodnotu 9.9 litru paliva.

A v další tabulce se podíváme na odchylku průměrné spotřeby naměřené palubním počítačem ve srovnání s námi naměřenou spotřebou pomocí dotankování do plné nádrže.

odchylka palubního počítače:

 

okruh I.

 

okruh II.

 
průměrná spotřeba dle PP (l/100 km)

6,6

 

9,9

 
průměrná spotřeba dle dotankování (l/ 100km)

6,70

 

9,84

 
rozdíl hodnot (l/100 km)

+0,10

 

-0,06

 

V předposlední tabulce porovnáme jednotlivé údaje průměrné spotřeby prezentované výrobcem s námi naměřenými hodnotami průměrné spotřeby. Průměrná spotřeba je zjišťována dle palubního počítače.

BMW 320i

 

hodnoty udávané výrobcem:

 

hodnoty naměřené dle PP:

 

rozdíl:

 

město: (l/100 km)

 

10,7

 

10,5

 

- 0,2

 

mimo město: (l/100 km)

 

5,6

 

6,2

 

+ 0,6

 

kombinace: (l/100km)

 

7,4

 

7,6

 

+ 0,2

 

Závěr: S tímto dvoulitrem lze dlouhodobě jezdit při rozumné jízdě mezi sedmi a osmi litry Naturalu na sto kilometrů, což je vzhledem k výkonu velmi slušný výsledek. Na druhou stranu dokáže při sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze průměrná spotřeba vystoupat k dvanácti litrům. Ani tato hodnota není vzhledem k poskytovanému výkonu špatná.

Vyzkoušené a prověřené vozy od společnosti AuTec Group

Hodnocení článku
3.9 z 5 (78%)
Hodnoceno: 15x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
petr, 06.01.2007 23:03
Ta spotřeba se mi fakt líbí, když to srovnám s naším passatem 1.8T se stejným výkonem, tak je to tak o litr až dva míň. Navíc se mi tenhle malej bavoráček na rozdíl od passata líbí... No, začnu šetřit akorát mi vadí, že vzadu nejsou pořádný výduchy klímy – kdy jim sakra dojde, že někdo vozí lidi i vzadu?
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů