Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Honda Civic Hybrid - test spotřeby

Testy
Petr Šikl | 09.05.2007
dalších 34 fotek
foto: Petr Šikl
Hybridní vozy se po našich silnicích již nějakou dobu prohánějí a většinou je považujeme za velmi úsporné. Ale jak to je ve skutečnosti? Do testu spotřeby jsme proto zařadili Hondu Civic Hybrid. A vy se teď můžete dočíst jak dopadla.

#foto11094Hondu Civic v provedení sedan i hatchback jsme již testovali. Dnes se v testu vrátíme k sedanu u kterého se pod kapotou schovává hybridní pohon v podobě zážehové třináctistovky doplněné o elektromotor. Honda tento model nabízí za cenu 649.000 Kč, což je ještě o 20.000 Kč více než nejvybavenější verze s osmnáctistovkou. Zajímalo nás, zda vyšší pořizovací cena odpovídá úspoře paliva a jak tato jedna z prvních ekologických vlaštovek jezdí? Závěrem testu navíc porovnáme hybridní verzi s dříve testovanou zážehovou osmnáctistovkou.

objem motoru (ccm)

1339

maximální výkon zážeh. motoru (kW (k) / ot./min.)

70 (95*) / 6000*

točivý moment zážeh. motoru (Nm. / ot./min.)

123  / 4600

maximální výkon el. motoru (kW (k) / ot./min.)

15 (20) / 2000

točivý moment el. motoru (Nm. / ot./min.)

103 / 0-1160

délka, šířka, výška (mm)

4545/2013/1430

rozvor (mm)

2700

provozní / celková hmotnost (kg)

1368 / 1720

zrychlení 0-100 (s)

12,1

maximální rychlost (km/h)

185

objem zavazadlového prostoru (l)

350

objem palivové nádrže (l)

50

* hodnoty bez el. motoru 

#foto11093Podmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič. Teplota vzduchu se pohybovala v rozmezí 2-3°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto mírně přes dvacetsedm-tisíc kilometrů a tankovaným palivem se stal Natural s oktanovým číslem 95. Tankování probíhalo u stejného stojanu na stejné čerpací stanice, vždy až po okraj nádrže. (Naměřené údaje porovnám závěrem testu s údaji palubního počítače).

TIP: TEST SPOTŘEBY: Honda Civic sedan 1.8 i-VTEC

#foto10720Popis trasy: trasa začíná u čerpací stanice na Plzeňské ulici směrem do centra. Po úplném dotankování palivové nádrže trasa pokračuje cca 500 metrů dále směrem do centra, kde na světelné křižovatce odbočuji doprava do Jinonické ulice. Následuje Klikatá, Karlštejnská, Řeporyjská. To se již dostávám na Jeremiášovou ulici, ze které zanedlouho odbočuji ulicí Smíchovská do městské části Řeporyje. Odtud "frčím" Dalejskou pod železniční viadukt směrem na obec Zadní Kopanina před kterou se odbočuji prudce doprava a směřuji na Ořech. Následuje Chýnice, Kuchař, Vysoký Újezd, Lužce a konečně v Loděnicích najíždím na dálnici D5 po které pokračuji až na samý konec, kde sjíždím Bucharovou ulicí zpět do Motola na Plzeňskou a posléze končím na místě výjezdu.

Celý okruh měří 47-48,2 km. Podíl dálnice, obce a komunikace mimo obec je vždy zastoupen přibližně třetinovým podílem.

 

#foto10719Okruh I. aneb ekonomicky a komfortně - po dotankování nádrže po samé hrdlo vyrážím od čerpací stanice směrem do centra. Než se dostanu na druhou světelnou křižovatku popojíždním v koloně. Přesto zanedlouho na třetí světelné křižovatce odbočuji doprava. Poklidnou a plynulou jízdou se dostávám na okraj Prahy, kde provoz ještě více řídne. V obcích i mimo ně dodržuji předepsané rychlostní limity a ani na dálnici je nepřekračuji. Mimo obec pluji s lehkou nohou, čímž se motor odvděčí minimálním hlukem. Ručička tachometru se dostává výše až po nájezdu na dálnici, kdy zrychluji na stovku. Na okruhy však přibyl další přenosný semafor, tudíž se dojezdové časy zvedly minimálně o 2 minuty. Po dokončení trasy dotankuji opět do plné a displej palubního počítače ukazuje průměrnou spotřebou 5,8 litru spotřebovaného paliva na sto kilometrů. 

  

Honda Civic Hybrid

průměrná spotřeba na 100 km dle PP (l)

cena paliva na 100 km (Kč)

okruh I.

5,80

161,82

okruh II.

7,80

217,62

rozdíl:

- 3,58

-55,80

 

#foto10724Okruh II. aneb podruhé o dost svižněji - po dotankování usedám opět za volant a vyrážím na druhé kolečko. Tentokrát s maximálním využíváním veškerého výkonu motoru. Na semaforech se rychle rozjíždím na předepsanou rychlost. Při akceleraci zážehovému motoru vydatně vypomáhá elektromotor. Jeho činnost je zobrazována na displeji hned vedle otáčkoměru. Benzínový agregát je však při razantním sešlápnutí plynového pedálu dosti hlučný a výsledek zrychlení se dostavuje pouze do rychlostí kolem devadesátky. Na dálnici v mírném kopci vůz přestal zrychlovat na hodnotě 145 km/h. Celou trasu dokončuji za 45 minut s průměrnou spotřebou 7,8 l/100km.

 

TIP: TEST SPOTŘEBY: Ford Galaxy 2.0 TDCi

 

A v další tabulce se podíváme na odchylku průměrné spotřeby naměřené palubním počítačem ve srovnání s námi naměřenou spotřebou pomocí dotankování do úplně plné nádrže.

 

odchylka palubního počítače:

okruh I.

okruh II.

průměrná spotřeba dle PP (l/100 km)

5,80

7,80

průměrná spotřeba dle dotankování (l/ 100km)

6,20

7,95

rozdíl hodnot (l/100 km)

+ 0,40

+ 0,15

 

Z tabulky je patrný zanedbatelný rozdíl naměřených výsledných hodnot v prvním i druhém případě. Palubní počítač v prvním případě naměřil o 0,40 litru menší spotřebu, resp. o 0,15 litru v druhém případě než my formou dotankování.

 

dosažené jízdní výkony

okruh I.

okruh II.

čas (min.)

51

45

délka trasy dle PP (km)

48,2

48,2

 

#foto10718V předposlední tabulce porovnáme jednotlivé údaje průměrné spotřeby prezentované výrobcem s námi naměřenými hodnotami průměrné spotřeby dle palubního počítače. Ve městě jsem jezdil s Hybridem v průměru za 7,5 litrů což je více než prezentuje výrobce. Mimo město lze při běžných cestovních rychlostech dosáhnout hranice pěti a půl litrů. Za celý test si v průměru Honda Civic Hybrid řekla o 7,2 litrů Naturalu, což se nám zdá hodně. Tato hodnota by byla normálně sice příznivá, ale slibované hodnoty 4,6 litru se dosáhnout prostě nedá. A to je škoda.

 

Honda Civic Hybrid

hodnoty udávané výrobcem:

hodnoty naměřené dle PP:

rozdíl:

město: (l/100 km)

5,2

7,5

+ 2,3

mimo město: (l/100 km)

4,3

5,5

+ 1,2

kombinace: (l/100km)

4,6

6,7

+ 2,1

  

Honda Civic 1.8 i-VTEC vs Hybrid

V další tabulce si porovnáme dříve testovanou benzínovou osmnáctistovku s aktuálně testovaným Hybridem na stejném okruhu za téměř stejných podmínek. Osmnáctistovka dosáhla na prvním (pomalém) okruhu pouze o 0,6 litru horšího výsledku než verze s hybridním pohonem. Při ostřejší jízdě se ukázal ekonomičtější hybrid o celé dva litry a to už je znát. Bohužel také na dynamice.

 

Srovnání:

okruh I.

okruh II.

Civic 1.8 i-VTEC (l/100km dle PP)

6,4

9,8

Civic Hybrid (l/100km dle PP)

5,8

7,8

 

#foto11096Závěr:

Honda Civic Hybrid je při běžných cestovních rychlostech a jízdách je pouze nepatrně (až zanedbatelně) úspornější než nabízená benzínová osmnáctistovka. Ta je navíc výkonnější. Ve městě se výkony smazávají, ale mimo město můžete u hybridní verze často narazit na nedostatek výkonu. Ten při snaze o rychlejší jízdu chybí zejména na dálnici. Dlouhodobá průměrná spotřeba je o litr nižší. Vzhledem k výkonu a projevu osmnáctistovku nepovažuji za rozdíl za dostatečný. Pokud nejste ekologičtí fandové, zdravým rozumem sáhnete po verzi s benzínovým motorem.

Hodnocení článku
Hodnoceno: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
anonym, 10.05.2007 13:06
Akorát že je poloviční než Hybrid.
anonym, 10.05.2007 13:28
Každý hybridní automobil má převodovku CVT, ta je totiž základním kamenem logiky celé věci. Schéma: motor poskytuje plynulý výkon->převodovka odebírá přesně tolik výkonu, kolik je žádáno->momentálně nepotřebný výkon se ukláda do akupacku, nebo momentálně potřebný výkon se odebírá z akupacku. Pokud chcete tento proces řídít, nesmíte dovolit do něj zasahovat(ruční řazení) . V tom je ten vtip.
anonym, 10.05.2007 13:37
Proč dělat přesné závěry na podkladu nepřesných čísel. Měřená vzdálenost 45km, porovnávání výsledků podle PP, nejasně definované podmínky testu(v jakém režimu (D nebo S) se pohyboval Hybrid ve městě nebo měli oba vozyshodně nastaveenou klimatizaci? etc.
gld, 11.05.2007 15:42
Ako hračičku pre zbohatlíkov ktorí chcú ukázať že NA TO PROSTE MAJÚ je to pekné ale tú spotrebu kol 6,5 v reále s takým autom dosiahne aj priemerný súčasný diesel, a to nehovorím o tých najlepších. A kto chce byť ekologický tak si priplatí za FAP filter..
anonym, 13.09.2007 05:42
Hybridni technologie od Toyoty je nesrovnatelne lepsi nez toto orezavatko. Prius je VETSI a TEZSI nez Civic, presto ma lepsi AKCELERACI i SPOTREBU. Prius mesto 5,0, mimo mesto 4,2. Civic mesto 5,2, mimo mesto 4,3. Prumerna spotreba je u Priusu udavana jako 4,3, u Civicu jako 4,6. Vzhledem k tomu, ze Prius ma jen 45 l nadrz, ze ktere Amici ve standardni tovarni konfiguraci dokazali najet pres 2200 km, jsou vyhody hybridu ZJEVNY. Navic, asi jsi nikdy nezazil ten klid pri jizde ve meste v Priusu (kombinace pomocnyho elektromotoru a CVT prevodovky je proste fenomenalni). Civic Hybrid ma jen 15 kW/103 Nm elektromotor, takze je tam spis na okrasu. Prius ma elektromotor 50 kW/400 Nm, coz je BOMBA! Na maximalnim kroutaku je tedy u Civicu maximalni vykon elektromotoru 17 koni (pri 1160 rpm), u Priusu 68 koni (pri 1200 rpm). Vzhledem k tomu, ze Prius v nejlepsi vybave i s volitelnymi srandickami navic se da sehnat ve vynikajicim stavu za 500.000,- Kc, je naprosto zcestny kupovat misto tohoto vozu technologie 3. tisicileti stejne drahy nebo i vyrazne drazsi novy auta s podobnym layoutem a technologii 2. tisicileti... Ne nahodou byl Prius pred lety svetovym autem roku a v roce 2005 taky evropskym autem roku. A to Evropa prakticky nevi, co je Toyota Camry Hybrid (coz je FAKT super auto - asi optimum pro vetsinu lidi). A co treba FASCINUJICI hybridni Lexusy? (Lexus GS 450h, Lexus LS 600h, Lexus RX 400h) Kdyz jedes v GS 450h v paradnim pohodli a zaroven pri sportovnich jizdnich vlastnostech (skvely brzdy i podvozek) za 7,2 mimo mesto a 9,2 ve meste a mas pod kapotou 340 koni, tak se BMW, Mercedesum atd. za srovnatelny penize a s NESROVNATELNOU spotrebou jenom smejes a ukazujes si v duchu na hlavu (navic Lexus ma, samozrejme, vyssi spolehlivost, nekdy az nesrovnatelne - napr. nektery modely Mercedes se bezne vyskytujou na spodnim konci tabulek spolehlivosti)... A LS 600h ma dokonce 445 koni a prumernou spotrebu 9,3 (8,0/11,3), coz jsou hodnoty stejny nebo LEPSI (mesto) nez u beznyho trilitru V6 (600h je petilitr V8). Ale oproti GS 450h (1.679.000,- Kc) stoji LS 600h v zakladni (i kdyz podstatne lepsi) vybave skoro dvakrat tolik (2.894.000,- Kc). LS 600h je ale zase ctyrkolka, takze praktictejsi (nedavno sem videl v Praze 6 prvni LS 600h v republice, dovezeno z USA - malem mi vypadly oci z dulku - z dalky sem zezadu videl, ze je to Lexus h, ale myslel sem, ze 450h, kdyz sem prisel bliz, nestacil sem se divit...). V USA navic ty kary stojej "par" prumernejch platu, coz v kombinaci s tamnim benzinem "zdarma" je dost sila... Jo jo... :(
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů