Octavia 1.8 TSI - dobré auto s ještě lepším motorem?

Zraje jako víno. Toto přísloví bychom mohli v současné době aplikovat na Škodu Octavii druhé generace, které se pod kapotou objevil nový benzínový motor. A právě na něj se zaměříme v dnešním testu.
hodnocení článku 3.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Škoda Octavia

Škoda Octavia 1.8 TSI - bokNovinkou u Octavie pro nový modelový rok jsou mlhovky, které dokáží nasvětlit zatáčku vždy na stranu na kterou odbočujeme. Tato funkce je aktivována pouze při nízkých rychlostech a její smysl mi tak trochu uniká. Při pohledu na Octavii to vypadá, že máte puštěné mlhovky a jedna z nich nesvítí. Novinkou jsou i popisky páček v interiéru. Hlavní novinka se však objevila pod kapotou.

Motor: koncernový zázrak

Škoda Octavia 1.8 TSIPod kapotou dnes testované Octavie tepalo benzínové srdce o objemu 1798 ccm ze kterého konstruktéři dostali pomocí přeplňování turbodmychadlem 118 kW dostupných mezi 5000 až 6200 ot./min. Příznivou hodnotou se může pochlubit i maximum točivého momentu 250 Nm, které je k dispozici v rozmezí 1500 až 4200 ot./min. Parametry udávané výrobcem vypadají slibně, a tak nezbývá než otočit klíčkem v zapalování. Agregát se čtyřmi válci naskočí s jemným zaduněním. Řadím jedničku a pomalu vyrážím kupředu. Po pár kilometrech je příjemným překvapením velmi slušný tah od nízkých otáček a eliminace turboefektu. Ten se podařilo maximálně potlačit a jízda je konečně velmi, ale velmi příjemná. Výkon plynule narůstá od nějakých dvou tisíc až po k šestitisícové hranici. Trochu problém mi dělalo zpočátku dávkování plynu při rozjezdu. V tomto ohledu došlo ke zlepšení, přesto to stále není ono. Naopak dávkování plynu při jízdě je snadné a vyniká rychlou odezvou agregátu na samotný plynový pedál.

Srovnání:

 

Škoda Octavia 1.8T

 

Škoda Octavia II. 1.8 TSI

 

max. výkon (kW/ot.min.)

 

110/5700

 

118/5000-6200

 

max. toč. moment (Nm./ot.min.)

 

210/1750-4600

 

250/1500-4200

 

max. rychlost (km/h)

 

219

 

223

 

zrychlení 0-100 km/h (s)

 

8,4

 

8,1

 

spotřeba (l/100 km)

 

10,8/6,3/8,0

 

10,1/5,9/7,4

 

emise CO2 (g/km)

 

192

 

176

 

Škoda Octavia 1.8 TSI - motorZvukový projev motoru je uchu lahodící. Cestující o něm při běžných jízdách vůbec neví. Proto přesednutí z Octavie TDI do TSI je doslova balzámem pro uši i duši. S přibývajícími kilometry roste nechuť někdy v budoucnu se vracet do TDI. Do interiéru se nepřenášejí téměř žádné vibrace a o chodu motoru jste při zastavení informováni pouze prostřednictvím ručičky otáčkoměru. Dokonce osmnáctistovku TSI musím hodnotit mnohem lépe než v loňském roce testovanou Octavii s dvoultirem TFSI.

Spotřebě jsme věnovali v samostatném testu, a tak je potřeba zmínit, že TSI umí být úsporné, ale i žravé. Není problém jezdit ve smíšeném provozu za 6,5 litru při dodržování maximálně povolených rychlostí. Svižnější jízda si žádá 2 litry navíc a ostřejší styl další dva. My jsme v redakci s Octavii 1.8 TSI najezdili za týden přes dva tisíce kilometrů a závěrečná spotřeba dosáhla 8,2 l/100 km.

Tento turbomotor mi učaroval tím, že se nechová jako turbomotor. Navíc ho považuji za naprosto ideální pohonnou jednotku pro Octavii. Jen tak dále.

(+) dobrý zvuk
(+) kultivovanost
(+) lineární přísun výkonu
(+) adekvátní spotřeba


Jízdní vlastnosti:

Škoda Octavia 1.8 TSI - intPo všech stránkách výborný motor paradoxně trochu "mrzačí" příliš dlouhé stupně šestirychlostní převodovky. Na jedničku šedesát, na dvojku stodeset, trojku téměř stošedesát a na čtyřku docílíte skoro maximálky. A co zbylé dva rychlostní stupně? Ty využijete leda pro lenošivé převalování motoru při dálniční jízdě. Osmnáctistovka ve spojení s kratšími převodovými stupni by zajisté dosahovala ještě lepší dynamiky. I přesto však Octavia s tímto motorem a převodovkou odvádí slušnou práci. A já byl konečně spokojen.

Škoda Octavia 1.8 TSI - kufrPodvozek testovaného exempláře nebyl tvrdý jako u eR-eSa. Je naladěn komfortněji, ale zase ne příliš. Škodovce se povedl solidní kompromis v nastavení pro české silnice, které stále zaručuje solidní jistotu při ostřejším stylu jízdy. Stabilitu a značnou suverénost neztrácí při vysokých rychlostech na dálnici ani v rychle projížděných zatáčkách. Je však mít nutné na paměti, že Octavia není sportovní nářadí (ani verze RS není sportovní). Je to pouze rychlý rodinný vůz. A od toho se také odvíjí chování v mezních situacích. Pokud pojedete skutečně na hraně, limitováni budete dlouhým zadním převisem a poměrně těžkou přídí. Přesto se ochotně vrhá do zatáček či jiných záludností. Nějaké to zhoupnutí karoserie do strany či náchylnost na boční vítr se musí od vozu komfortněji naladěného očekávat. Není to však nic tragického a Octavia odvádí své úkoly znamenitě.

Řazení jednotlivých rychlostní stupňů je přesně, jak se patří. Řízení není příliš ukecané, ale pro komfortněji naladěný vůz je adekvátní. Brzdy odpovídají výkonu a vždy vůz dokázaly bezpečně zastavit.

(+) potlačení aerodynamického hluku
(+) nastavení podvozku
(+) řazení
(-) dlouhé převody
(-) řízení

Závěr: kam se hrabe TDI

Škoda Octavia 1.8 TSI - bokozadPokud bych si vybíral novou Octavii, pod kapotu bych volil jednoznačně tento motor. Nejenže mi učaroval, ale patří téměř po všech stránkách na samý vrchol současné koncernové produkce. Po testu této osmnáctistovky si neumím jiný motor pod kapotu Octavie představit. Po svezení nevidím téměř žádný důvod pro koupi motoru TDI. Právě dnes testovaný agregát dělá z Octavie dospělé auto schopné polykat velké porce kilometrů.

Jaká je spolehlivost koncernového motoru 1,4 TSI?



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
3
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
3
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
technický popis
karoserie
typhatchback
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4572
šířka (mm)1769
výška (mm)1462
rozvor (mm)2578
rozchod kol vpředu (mm)1539
rozchod kol vzadu (mm)1528
světlá výška (mm)140
maximální hmotnost (kg)1985
počet míst (os.)5
minimální poloměr otáčení (m)10,85
objem zavazadlového prostoru (l)560 / 1350
motor
typzážehový
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1798
vrtání x zdvih (mm)82,5 x 84,2
kompresní poměr9,6 : 1
max. výkon kw (k)/ot./min.118 (160) / 5000-6520
max. kroutící moment nm/ot./min.250 / 1500-2400
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s8,1
max. rychlost (km/h)223
spotřeba
město10,1
mimo město5,9
kombinovaná7,4
co2 (g/km)176
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů6
palivová soustava
palivoNatural 95
objem nádrže (l)55
přenos hnací síly
pohonpředních kol
řízení
typhřebenové
zavěšení kol
vpředuMcPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
vzaduvíceprvkové zavěšení s podélným a příčnými rameny a zkrutným stabilizátorem
brzdy
vpředukotoučové s vnitřním chlazením
vzadukotoučové
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)424.900
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)584.900
celková cena testovaného vozu (kč)629.900


"výkonu není nikdy dost..."
související testy

VIDEOTEST: Škoda Octavia RS 2.0 TSI (2014)
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest ostré Škody Octavia RS s motorizací 2.0 TSI. Co umí nejrychlejší model domácí škodovky?
VIDEOTEST: Škoda Octavia 2.0 TDI po 500 000 km
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Škody Octavia druhé generace s motorem 2.0 TDI, která během 10 let najezdila půl milionu kilometrů. Jak se na ní toto extrémní zatížení projevilo?
VIDEOTEST: Škoda Octavia RS 2.0 TDI
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest ostré Škody Octavia RS, tentokrát s naftovou motorizací 2.0 TDI. Co umí rychlá škodovka s dieselem?


1/482/483/484/485/486/487/488/489/4810/4811/4812/4813/4814/4815/4816/4817/4818/4819/4820/4821/4822/4823/4824/4825/4826/4827/4828/4829/4830/4831/4832/4833/4834/4835/4836/4837/4838/4839/4840/4841/4842/4843/4844/4845/4846/4847/4848/48


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora