Pod pokličku prodeje značkových ojetin

Dlouhodobý test ojetého Peugeotu 208 se blíží do finále. Známe už jeho silné i slabé stránky, víme v čem je lepší než jeho předchůdce a naposled jsme ho proklepli v servisu. Dnes se podíváme, jak se podobná auta prodávají.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Peugeot 208

Peugeot 208 1,4 HDI - kontrola technického stavu 
Nosné části vozu jsme detailně prohlédli na zvedáku. Proběhla i kontrola případného úniku oleje a dalších provozních kapalin.
V minulém díle našeho dlouhodobého testu jsme "dvěstěosmičku" proklepli za pomoci zvedáku v autorizovaném servise a přizvaného soudního znalce. Roční vůz byl shledán v bezvadném stavu až na pár oděrek. Jistě - jde o novinářský vůz, takže servisní péče mohla v minulosti probíhat s větším úsilím, nicméně přikláníme se k názoru, že pokud jsou ojeté vozy během vlastnění pravidelně servisovány, je u nich dohledatelná jejich servisní historie a prochází důkladnou kontrolou při změně majitele - v tomto případě v rámci programu pro prodej ojetých vozidel jsou tyto skutečnosti alespoň minimální zárukou kvalitnější nabídky, než je tomu u neznačkových prodejců. Podmínkou zařazení vozu do programu je získání pečeti jakosti DEKRA, nezávislého certifikátu, který garantuje kvalitativně stejnou úroveň technického stavu a hodnocení vozu nezávisle na prodejním místě. Zákazník tak získává jistotu, že vozidlo, které kupuje, je prověřené a připravené podle nadnárodních standardů a nečekají ho žádná nepříjemná překvapení. Konkrétně program PEUGEOT VYZKOUŠENÉ VOZY (PVV) funguje v České republice pátým rokem. Dosud byl limit pro zařazení vozidla do programu nastaven na 6 let a 130 000 km, nyní však došlo k jeho navýšení na 8 let a 180 000 km. „Je-li s vozidlem dobře zacházeno, i po osmi letech od nákupu může být velice kvalitní a připravené bezchybně sloužit novému majiteli po řadu let. Takové vozy - perfektně zkontrolované a z prověřených zdrojů - pak můžeme bez obav zařadit do programu a rozšířit tak naši nabídku vozidel,“ komentuje Ondřej Husák, vedoucí prodeje ojetých vozů a dodává: „Náš program si i přes nevýhodu v podobě oslabení koruny vede velmi dobře – daří se získávat stále více kvalitních vozidel ze zahraničí.“

PVV (2015)Vozy se v programu řadí do dvou skupin: Premium a Confort. Kategorie Premium, která představuje asi 70 % automobilů v programu, zahrnuje vozy do tří let stáří a s nájezdem do 60 000 km. Kategorie Confort zahrnuje vozy ve stáří v rozmezí 3 až 8 let s nájezdem až 180 000 km. Díky nově navázané spolupráci se společností Car Garantie získává zákazník u všech vozů PVV automaticky záruku minimálně na 12 měsíců, za kterou nepřiplácí, je součástí vozu. Záruka pokrývá konstrukční prvky a díly vozidla a obsahuje i asistenční službu včetně ubytování či náhradní dopravy pro případ potřeby. Platí standardně po celé Evropě. Samozřejmostí je možnost výkupu či protiúčtu staršího vozu za nové, zánovní nebo ojeté vozidlo u všech koncesionářů programu PVV. Obdobně zaměřené programy úspěšně fungují i v dalších evropských zemích.

Ptali jsme se Ondřeje Husáka, vedoucího prodeje ojetých vozů Peugeot

1) Jak dlouho již PVV funguje a kolik ojetých vozidel si přes tento program našlo své majitele?
Prodeje od spuštění programu konstantně rostou. V roce 2011 jsme prodali 430 vozů, o rok později to bylo 505 kusů, v roce 2013 jsme objem navýšili na celkových 638 vozidel a v minulém roce to bylo 667 automobilů. I letošní rok vypadá slibně, do konce července jsme zatím zrealizovali 418 obchodů a předpokládáme, že to do konce roku bude cca 770 vozidel. Tím bychom se od začátku spuštění tohoto programu dostali na cca 2700 prodaných ojetých automobilů.

2) Jaké jsou hlavní zdroje ojetých automobilů, které jsou nabízeny v rámci PVV? Hlavní zdroje OV do programu PVV jsou :
V kategorii PREMIUM jsou vozidla dodávána importérem Peugeot Česká republika. Jde hlavně o referenční vozidla nebo automobily z krátkodobých pronájmů. Celkem jde o cca 450 vozidel ročně. Ty jsou prodávány do sítě PVV a následně si hledají nového majitele.
V kategorii CONFORT jsou vozidla hlavně z dlouhodobých pronájmů z ČR a EU, zejména z Belgie a Francie. Všechna tato vozidla musí mít samozřejmě jasnou a průkaznou servisní historii.

3) Jaké hlavní trendy při nákupu ojetých vozidel vidíte za několik posledních let - mění se nějak preference zákazníků?
Velmi pozitivní je to, jak se mění uvažování zákazníka při nákupu ojetého vozidla – cena již není hlavní měřítko, lidé mají špatné zkušenosti z neznačkových autobazarů, takže raději vyhledávají vozidla u značkových certifikovaných programů. Zákazníka dnes opravdu zajímá počet km, je náročný na nadstandardní výbavu a zajímá ho i naše prodloužená záruka. Jde to sice pomalu, ale pokud porovnám situaci před deseti lety, tak se to opravdu mění. Důležitá je také nabídka protiúčtu – zákazník chce mít vše vyřešené pod jednou střechou (nákup a prodej), potřebuje šetřit čas. Proto v našem programu klademe na tuto službu velký důraz a soustředíme se na výkup vozidel všech značek.


4) Pokud si zákazník zakoupí některé z vámi nabízených vozidel a bude i nadále navštěvovat autorizovaný servis, s jakými průměrnými náklady na pravidelné (roční) servisní prohlídky by měl v následujících pěti letech počítat?
Pokud vezmu náš nejprodávanější motor 16HDI (308, 5008, 3008), tak průměrný roční náklad na jednu servisní prohlídku za rok by neměl být vyšší než 5.000 Kč. V této ceně ale nejsou započteny např. brzdové destičky a jiné díly podléhající opotřebení.

Testovaný vůz byl zapůjčen z programu Peugeot Vyzkoušené Vozy



hodnocení
brzdy
3
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
3
prostornost
3
pružnost motoru
3
řazení
3
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
3
výhled z vozu
1
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
2.21
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
3D prezentace
technický popis
karoserie
typhatchback
rozměry a hmotnosti
délka (mm)3962
šířka (mm)1739
výška (mm)1471
rozvor (mm)2538
provozní hmotnost (kg)1205
maximální hmotnost (kg)1580
počet míst (os.)5
objem zavazadlového prostoru (l)285/1152
motor
typvznětový
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1398
max. výkon kw (k)/ot./min.50(68)/4000
max. kroutící moment nm/ot./min.160/1750
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s13,5
max. rychlost (km/h)163
spotřeba
město4,5
mimo město3,5
kombinovaná3,8
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů5
palivová soustava
palivonafta
objem nádrže (l)50
přenos hnací síly
pohonpřední
pneumatiky a ráfky
pneumatiky185/65 R15
Další díly:
Dlouhodobý test: Peugeot 208 1.4 HDi
Test spotřeby Peugeotu 208 1.4 HDi
Dlouhodobý test Peugeotu 208: Srovnáváme s předchůdcem
Peugeot 208 1.4 HDI: pod lupou soudního znalce
Dlouhodobý test Peugeotu 208: konečná zastávka


související testy

VIDEOTEST: Peugeot RCZ R vs Peugeot 208 GTi (2014)
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme srovnávací videotest dvou peugeotů, konkrétně modelů RCZ R a 208 GTi. Jak rozdílné jsou tyto francouzské šelmy?
VIDEOTEST: Peugeot 208 GTi
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Peugeotu 208 GTi. Patří malý peugeot mezi hot hatche?


1/182/183/184/185/186/187/188/189/1810/1811/1812/1813/1814/1815/1816/1817/1818/18


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora