Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Škoda Octavia 1.4 TSI prošla testem spotřeby

Testy
Petr Šikl | 09.03.2009
dalších 50 fotek
foto: Petr Šikl
Přeplňované motory jsou opět v kurzu. Jak si vede dopovaná čtrnáctistovka TSI ve Škodě Octavii, kde se objevila teprve nedávno? Odpovědí nám bude tradiční test spotřeby.

Zážehová čtrnáctistovka TSI koncernu Volkswagen nedávno prošla testem spotřeby v znovuzrozeném Sciroccu, kde poskytovala slušný výkon 118 kW. Ta potvrdila, že přeplňované motory jsou extrémně závislé na stylu jízdy. Jak tomu bude u faceliftované Octavie druhé generace, která má čtrnáctistovku naladěna na výkon 90 kW? Nebude příliš namáhaná a neřekne si o nehorázný přísun paliva?

zdvihový objem motoru (ccm3) 

1 390

 
maximální výkon motoru (kW (k) / ot./min.) 

90 (??) / 5 000

 
točivý moment motoru (Nm. / ot./min.) 

200 / 1 500 - 4 000

 
délka (mm) 

4 569

 
šířka (mm) 

1 769

 
výška (mm) 

1 462

 
rozvor (mm) 

2 578

 
provozní / celková hmotnost (kg) 

1 340 / 1 925

 
zrychlení 0-100 km/h (s) 

9,7

 
maximální rychlost (km/h) 

203

 
objem zavazadlového prostoru (l) 

560 / 1 350

 
objem palivové nádrže (l) 

55

 

stav tachometru před začátkem testu: 

4 700 km

 
venkovní teplota: 

-4 až -2°C

 
tankované palivo: 

Natural 95

 

Podmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič a zavazadla. Teplota vzduchu se pohybovala mezi -4 až -2°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval poměrně řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto 4 700 kilometrů a byl obut do zimních pneumatik značky Continental. Tankovaným palivem se Natural 95. Tankování probíhalo u stejného stojanu na stejné čerpací stanici, vždy až po okraj nádrže (bylo-li to možné). První okruh je vždy zajet s vypnutou klimatizací, druhý naopak se zapnutou. Naměřené údaje porovnám závěrem testu s údaji palubního počítače. Podrobný popis trasy naleznete zde.

Škoda Octavia 1.4 TSI

 

okruh I.

 

okruh II.

 

průměrná spotřeba dle PP na 100 km (l/100 km)

 

6,1

 

10,9

 

cena paliva na 100 km (Kč)*

 

152,50

 

272,50

 
   

dosažený čas (min.)

 

51

 

46

 

průměrná rychlost (km/h)

 

55

 

62

 

ujetá vzdálenost dle PP (km)

 

47,0

 

47,0

 
   

mezispotřeba (l/100 km)**

 

7,1 / 6,5

 

10,5 / 11,3

 
* - v přepočtu 25,00 Kč za litr (cena v době testu) ** - spotřeba dle PP v 1/3 a 2/3 trasy (při výjezdu z města a před nájezdem na dálnici)

Okruh I. vs. II.: První okruh se snaha o co nejnižší spotřebu paliva vyplácí. Okruh dokončuji podle displeje palubního počítače s průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km, což je o celého 0,5 litru paliva méně než uvádí sama automobilka pro kombinovaný provoz. Během druhého okruhu si turbodmychadlo příliš neodpočine po opětovném dojezdu k čerpací stanici dosahuji spotřeby 10,9 l/100 km, což představuje téměř dvojnásobný nárůst spotřeby paliva. Časová ztráta přestavuje oproti prvního okruhu pouze 5 minut.

Palubní počítač vs. dotankování 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba dle PP (l/100km) 

6,1

 

10,9

 

spotřeba dle dotankování (l/100km)

 

6,4

 

11,3

 

rozdíl

 

+ 0,3

 

+ 0,4

 

Tip: Škoda Rapid Spaceback 1.4 TSI - lepší, než jsme čekali

Závěr: závislá na stylu jízdy

Octavia druhé generace s 1.4 TSI umí být relativně úsporným vozem. Běžně se s ním dá jezdit kolem hranice sedmi litrů, přičemž ve městě je nutné počítat se spotřebou o tři litry vyšší. Pokud začnete využívat výkonu čtrnáctistovky, spotřeba rapidně poletí nahoru. Není problém se v běžném provozu dostat na hodnotu dvanácti, třinácti litrů. Pokud Octavii (stejně jako nedávno testované Scirocco) ještě více potrápíte, spotřeba povyskočí o další dva litry výše. Během týdenního testování se nám podařilo dosáhnout průměrné spotřeby 7,5 l/100 km.

Škoda Octavia 1.4 TSI

 

spotřeba dle výrobce

 

naměřená spotřeba v testu

 

město: (l/100 km)

 

8,8

 

10,0

 
mimo město: (l/100 km 

5,3

 

6,0

 

kombinace: (l/100km)

 

6,6

 

7,5

 

Hodnocení článku
4.0 z 5 (80%)
Hodnoceno: 23x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
Kylie, 11.03.2009 22:31
Také mne to už NEpřekvapuje, ale já tedy asi ŠPATNĚ pochopila vaše "... vite kolik premeruje PP pri 200 km/h ...." atd. - jak jste to tedy myslel? Já to pochopila že NEdůvěřujete .... navíc jste přímo zmiňoval tu cestu z kopce s větrem v zádech .... (já tedy 75 km dlouhý kopec NEznám ,-) ...no nic, nechme to být ...
Co se spotřeby týče, u třílitru v citroën je taková jakou uvádím (celkem "prověřeno" to za ty roky a "pár" kilometrů už mám zleva/zprava zdola/shora) a tak nějak SOUHLASíM s přehledem spotřeb zde "vedle" zrovna náhodou uveřejněným, neb ten "velký" (větší) motor se prostě NEnamáhá (při normální jízdě i ten starý šestiváleček v C5 jen tak "převaluje" se v nízkých otáčkách (třeba 1700 ot/min, málokdy se někam nad 3000 podíváte, přitom "to PRAVÉ" až NAD 5000 ot. začíná ...) a tiše "brumlá" a v tomto režimu prostě až tak moc NEpapá ....
.... STEJNÉ je to u vozu Octavia, PROTO do ní jako "optimum" vidím přeci jen "objemnější/silnější" 1.8 TSi, neb sice VĚTŠINOU ho NEvyužijete, ale on NEmusí se namáhat a pro pohon takového vozu je tak TEN PRAVÝ - to si prostě myslím já
Já NEjsem fanynkou C4 (ale teď po faceliftu prý NEní "špatné"), ale ty "bmw" motory 1.4 a 1.6 (65, 88 a 110 kW) možná "lepší" budou (ale tady nějaký zvláštní přehled NEmám - malý turbomotor 1.4 v Lancii Delta sice ZAJÍMAVÝ /opravdu DIVOKÝ/ byl, ale SPOTŘEBA též skoro "NEmístná" byla ,-) prostě z hlavy NEvím - ach 1.8 v Civic docela "příjemný/povedený" motor také je - musela bych se "do análů" podívat - ovšem to NEmění nic na tom, že rozdíl ve spotřebě mezi 1.4 a 1.8 u octavie možná (skoro určitě) NEbude velký a ten LEPŠí (větší) motor je prostě ...
OBECNĚ k tomu "downsizing" - dle mne to JEN u DVOUturbových (bi/twin-turbo) motorů SMYSL MÁ - jinak to opravdu jen "napůl" výhoda je ... (ale to tu píši relativně často) - prostě "když už", tak "dvouturbo" - to si alespoň myslím já
PS: Budu-li stíhat, po nějakých těch zajímavých "motorech/autíčkách" se podívám (ráda bych totiž zítra po práci nach Geneve vyrazila - je tam totiž taková .... doporučuji alespoň JEDNOU navštívit - NEchci "urážet" Brno, ale tam na autovýstavě já jen 2x byla - poprvé a naposled) - opravdu se VYPLATí si "popojet" ... asi nejlépe zrovna sem - to je v evropě (zřejmě) NEJ-lepší ("koncentrát" autíček pro "nadšence")
Pěkný den
Dronte Mauricijský, 14.03.2009 16:22
Řešení této situace je poměrně jednoduché: a to nekupovat automobily (asle i jiné výrobky) těch firem, jejichž zastoupení sem do ČR (či jinam) nedodává špičkovou technologii. Kdyby to každý tak porováděl, tak by dotyčný dovozce (téměř) nic neprodal a marketingoví stratégové dotyčné automobilky by to určitě nenechalo klidnými, pravděpodobně by to řešili a případně by změnili oficiálního zástupce v dotyčné zemi. D. M.
mikes, 18.03.2009 20:40
S tim EuroNCAP vam musim dat za pravdu, byly to crashtesty OAMTC, ne EuroNCAP.
Nic urazliveho nepisu, jen reaguji systemem "jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva?". Asi to mate prooblem rozdychat. Btw, ja zadne auto s batohem nevidim, kupte si lepsi brejlicky.
Jak jste prisla na nejlepsi, cenove nejvhodnejsi nevim, nikde jsem to nikdy nenapsal, to jsou vase slova. Stejne jako to ze Octavia patri do stredni tridy (pokud ano, zkuste ocitovat kde jsem to uvedl, pokud tak elementarni ukon zvladnete, ale moc bych na vas nevsadil). Srovnani Clia s Octavii je vice nez usmevne, asi o tom fakt nemate paru kdyz placate takove blbosti.
mikes, 18.03.2009 20:54
PP byl myslen palubni pocitac, tachometr (ktery zminujete) je zpravidla jine zarizeni. 75km SOUSTAVNEHO klesani taky neznam, ale pokud jste to nepochopila, kdyz jedete mezi 2 body, ktere jsou od sebe vzdalene 75km a cilovy bod je nize nez vychozi, pak jste prumerne klesala, pochopila? Nemam problem verit tomu co jste na PP videla, jen jsem poznamenal ze udaj 1. muze "trochu" kecat (to nebylo mysleno nejak osobne proti vam) a za 2. ze zalezi jakym zpusobem clovek jezdi (ne v pripade extremne rychle jizdy ale pri beznem pouzivani auta).
Co se tyka jeste toho vyseho zrychlovani a tim udajne zvysene spotrebe, pro info, bezny vuz stredni tridy s trilitrovym motorem benzin ma pri 150kmh spotrebu cca 14l/100, pri 200kmh je okamzita spotreba od 20litru vyse, pri 220kmh uz je to kolem 24litru/100. Takze pokud byste mela "prodelat" na zpomaleni a nasledne akceleraci, byla by spotreba vyssi nez pri 200kmh, coz evidentne nebyla.
mikes, 18.03.2009 21:12
ad 4) 2.0HDi
ad 3) a vy nechcete pochopit, ze vsem v cesku je ukradene ze jsou "udajne" citroeny v nemecku nesmyslne predrazene (to je to slovo ktere pouzivate v souvislosti se znackou Skoda v cesku, ze? :o)
A trochu vas poopravim (jde videt ze ne vsechny informace uz dorazily do onoho vyspeleho nemecka), auta se tady prodavaji dele nez 15 let, opravdu jsme tady do r. 1993 nejezdili na konich a oslicich, jak si vy a mnoho vasich spoluobcanu asi mysli :o)))
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů