Subaru Outback 2.0D v testu spotřeby

Nejvíce ohlasů, dohadů a divokých diskuzí v poslední době vyvolal příchod nového vznětového motoru Boxer. Subaru vyvinulo doslova famózní pohonou jednotku, kterou jsme ještě syrovou podrobili testu spotřeby. A dnes ji tu máme opět.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Subaru Outback
Subaru Outback 2.0D - pridTéměř tři měsíce nás dělí od vůbec prvního testu spotřeby vznětového motoru s protilehlými válci. Dvoulitrový Boxer tenkrát poháněl model Legacy ve kterém dosáhl naprosto famózních výsledků. Bohužel se jednalo o syrový motor s tisícovkou kilometrů na počítadle, takže výsledek mohl být zkreslený. Proto jsme neváhali a tento vyjímečný dvoulitr podrobili opětovnému testu. Tentokráte v modelu Outback (což znesnadňuje přímé srovnání) a s více než sedmi tisíci kilometry na počítadle.

zdvihový objem motoru (ccm3)

1 998

 
maximální výkon motoru (kW (k) / ot./min.)

110 (150) / 3 600

 
točivý moment motoru (Nm. / ot./min.)

350 / 1 800

 
délka (mm)

4 730

 
šířka (mm)

1 770

 
výška (mm)

1 545

 
rozvor (mm)

2 670

 
provozní / celková hmotnost (kg)

1 580 - 1 615 / 2 030

 
zrychlení 0-100 km/h (s)

9,2

 
maximální rychlost (km/h)

200

 
objem zavazadlového prostoru (l)

459 / 1 649

 
emise CO2 (g/km)

153

 

Subaru Outback 2.0D - bokPodmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič a zavazadla. Teplota vzduchu se pohybovala mezi 19°C až 21°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval poměrně řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto 7 300 kilometrů a vůz byl obut do letních pneumatik Continental. Tankovaným palivem se stala motorová nafta. Tankování probíhalo u stejného stojanu na identické čerpací stanici, vždy až po okraj nádrže (bylo-li to možné). Naměřené údaje porovnáme závěrem testu s údaji palubního počítače. Během prvního okruhu je vždy vypnuta klimatizace.

stav tachometru před začátkem testu:

7 300

 
venkovní teplota:

19 - 21°C

 
tankované palivo:

motorová nafta

 

Subaru Outback 2.0D - motorPopis trasy: trasa začíná u čerpací stanice na Plzeňské ulici směrem do centra. Po úplném dotankování palivové nádrže trasa pokračuje cca 1500 metrů dále směrem do centra, kde na světelné křižovatce odbočuji doprava do Jinonické ulice. Následuje Klikatá, Karlštejnská, Řeporyjská. To se již dostávám na Jeremiášovou ulici, ze které zanedlouho odbočuji Smíchovskou ulicí do městské části Řeporyje. Odtud "frčím" Dalejskou pod železniční viadukt na obec Zadní Kopanina před kterou opět odbočuji prudce doprava a směřuji na obec Ořech. Následuje Chýnice, Kuchař, Vysoký Újezd, Lužce a konečně v Loděnicích najíždím na dálnici D5 po které pokračuji až na její konec, kde sjíždím Bucharovou ulicí zpět do Motola na Plzeňskou a posléze končím na místě výjezdu.

Celý okruh měří 47-48,2 km. Podíl dálnice, obce a komunikace mimo obce je vždy zastoupen přibližně třetinovým podílem.

TIP: TEST SPOTŘEBY - BMW X5 4.8i

Subaru Outback 2.0D - tank2Okruh I. aneb ekonomicky a komfortně - po dotankování nádrže vyrážím s lehkou nohou na plynovém pedálu směrem do centra. Hustota dopravy mi tentokrát nepřeje. První kilometry popojíždím v koloně díky čemuž nabírám mírnou časovou ztrátu a spotřeba nehorázně stoupá k desíti litrů. Až po odbočení do klidnější části mohu pokračovat klasickým tempem. Hlavní město opouštím se spotřebou rovných devět litrů. Motor příliš nevytáčím a mimo Prahu doslava "pluji" s důrazem na ekonomickou jízdu. Před nájezdem na dálnici palubní počítač ukazuje 6,6 l/100 km. Dálniční jízda stodesítkou a závěrečné čtyřkilometrové klesání mají za následek výslednou spotřebu 5,4 l/100 km. Okruh dokončuji za standardních 53 minut.

Subaru Outback 2.0D

 

průměrná spotřeba dle PP na 100 km (l)

 

cena paliva na 100 km (Kč)*

 
okruh I.

5,4

 

189,00

 
okruh II.

9,0

 

315,00

 
rozdíl: 

3,6

 

126,00

 

* - v přepočtu 35,00 Kč za litr (cena v době testu)

Subaru Outback 2.0D - tankOkruh II. aneb podruhé o něco svižněji - po dotankování do plné usedám opět za volant a vyrážím s těžší nohou na plynovém pedálu po Plzeňské ulici směrem do centra. S přibývajícími hodinami kolona ztrácí na délce a konečně opouštím Prahu bez větší časové ztráty s průměrnou spotřebou 11 litrů. Před nájezdem na dálnici palubní počítač ukazuje o litr a půl nižší hodnotu. Testovací trasu dokončuji za velmi solidních 47 minut a závěrečnou spotřebou 9,0 l/100 km.

Palubní počítač vs. dotankování 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba dle PP (l/100km)

5,40

 

9,00

 

spotřeba dle dotankování (l/100km)

 

5,27

 

8,89

 

rozdíl

 

- 0,13

 

- 0,11

 

Subaru Outback 2.0D - jizdaV níže uvedené tabulce se podíváme na průměrnou spotřebu prezentovanou výrobcem. Subaru uvádí pro městský režim modelu Outbacku průměrnou spotřebu 7,1 l/100 km, kterou lze považovat při rozumné jízdě za reálnou. Mimo město záleží především na stylu jízdy. Při troše snahy není problém jezdit za 5 litrů a naopak, při velmi těžké noze lze jezdit i za devět. V kombinovaném provozu dokáže Outback polykat kilometry se spotřebou 6,5 l/100 km. Průměrná spotřeba se za celý testovací týden ustálila na hodnotě 6,6 l/100 km, což je o 0,8 litru více než uvádí výrobce. Většina jízd se odehrávala po hlavním městě.

Subaru Outback

 

hodnoty udávané výrobcem:

 

město: (l/100 km)

 

7,1

 

mimo město: (l/100 km)

 

5,1

 

kombinace: (l/100km)

 

5,8

 

Subaru Outback 2.0D - bokozadZávěr: úsporná čtyřkolka

Testovaný Outback umí jezdit za výrobcem předepsaných hodnot. Dokonce velmi často umí překvapit hodnotami ještě nižšími. Opět se potvrzuje, že Subaru jde z extrému do extrému. Po zážehových motorech, které nevynikaly zrovna úsporností, přišlo Subaru s revolučním agregátem, který patří svým chováním k tomu nejlepšímu co můžete mezi diesely dostat. A navíc ta spotřeba. U vyvýšeného kombi s pohonem všech kol se jedná o famózní výsledek. Prostě radost jezdit.



"výkonu není nikdy dost..."
související testy

VIDEOTEST: Subaru Outback 2.0D Lineartronic
V rámci naší spolupráce s českým online magazínem autoweb.cz vám dnes přinášíme redakční videotest Subaru Outback s motorizací 2.0D. Jak funguje dieselový boxer s bezestupňovou převodovkou?


1/672/673/674/675/676/677/678/679/6710/6711/6712/6713/6714/6715/6716/6717/6718/6719/6720/6721/6722/6723/6724/6725/6726/6727/6728/6729/6730/6731/6732/6733/6734/6735/6736/6737/6738/6739/6740/6741/6742/6743/6744/6745/6746/6747/6748/6749/6750/6751/6752/6753/6754/6755/6756/6757/6758/6759/6760/6761/6762/6763/6764/6765/6766/6767/67


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora