Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Hyundai i30 CW - s dieselem úsporně

Testy
Petr Šikl | 13.10.2008
dalších 44 fotek
foto: Petr Šikl
Model i30 se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou již jednou prošel testem spotřeby. A dosáhl dobrého výsledku.Jak si však vede ve verzi Crossover Wagon?

Průměrná kombinovaná spotřeba pod hranicí pěti litrů u kombi nižší střední třídy? Že to není možné? Důkazem může být dnes testovaný Hyundai i30 CW vybavený vznětovou přeplňovanou šestnáctistovkou CRDi s výkonem 85 kW. U té výrobce slibuje odběr 4,9 litru nafty na 100 ujetých kilometrů. Podaří se v testu spotřeby dosáhnout deklarovaných hodnot, když je vůz vybaven pouze pětirychlostní převodovkou?

stav tachometru před začátkem testu:

16 250 km

 
venkovní teplota:

13-14°C

 
tankované palivo:

motorová nafta

 

Podmínky testu: Ve voze cestoval pouze řidič a zavazadla. Teplota vzduchu se pohybovala mezi 13 až 14°C a doprava v hlavním městě i mimo něj byla celkem plynulá. Na dálnici panoval poměrně řídký provoz. Vůz měl v době testu najeto 16 250 kilometrů a byl obut do letních pneumatik GoodYear Excellence. Tankovaným palivem se stala motorová nafta. Tankování probíhalo u stejného stojanu na stejné čerpací stanici, vždy až po okraj nádrže (bylo-li to možné). První okruh byl zajet s vypnutou klimatizací, druhý naopak se zapnutou. Naměřené údaje porovnám závěrem testu s údaji palubního počítače. Podrobný popis trasy naleznete zde.

Hyundai i30 1.6 CRDi CW

 

okruh I.

 

okruh II.

 

průměrná spotřeba dle PP na 100 km (l/100 km)

 

4,7

 

8,2

 

cena paliva na 100 km (Kč)*

 

155,10

 

270,60

 
   

dosažený čas (min.)

 

55

 

46

 

průměrná rychlost (km/h)

 

54

 

63

 

ujetá vzdálenost dle PP (km)

 

48,2

 

48,2

 
   

mezispotřeba (l/100 km)**

 

7,5 / 5,0

 

9,0 / 8,5

 
* - v přepočtu 33,00 Kč za litr (cena v době testu) ** - spotřeba dle PP v 1/3 a 2/3 trasy (při výjezdu z města a před nájezdem na dálnici)

Okruh I. vs. II.: Po dojezdu k čerpací stanici vykázal palubní počítač i30 průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km, což je o dvě desetinky litru lepší výsledek, než udává pro kombinovaný provoz samotná automobilka. Druhý, ostřeji zajetý okruh znamenal odběr 8,1 l/100 km, což vzhledem k poskytované dynamice není vůbec špatný výsledek. Z výše uvedené tabulky jasně vyplývá, že klidný řidič jedoucí plynule a ekonomicky ušetří na stokilometrové vzdálenosti 3,4 litru motorové nafty, což znamená finanční úsporu 112 Kč oproti spěchajícímu řidiči.

TIP:Ojetý Hyundai i30 – jaký diesel pod kapotu vybrat?

Palubní počítač vs. dotankování 

okruh I.

 

okruh II.

 
spotřeba dle PP (l/100km)

4,7

 

8,1

 

spotřeba dle dotankování (l/100km)

 

4,9

 

8,2

 

rozdíl

 

+0,2

 

+0,1

 

Závěr: příliš optimistické údaje výrobce

Během testovacího týdne nás Hyundai i30 CW poháněný vznětovou šestnáctistovkou přesvědčil, že umí být úsporným automobilem. Testovací trasu odrážející kombinovaný provoz zajel se spotřebou o 0,2 l/100 km nižší, než deklaruje výrobce pro smíšený provoz. Pokud i30 začnete šlapat na krk, počítejte s odběrem maximálně 9,5 litrů. V závěrečné tabulce uvádíme přehledné srovnání výrobcem prezentovaných hodnot průměrné spotřeby a námi orientačně naměřené spotřeby na základě údajů palubního počítače. Na konci testovací týdne činila průměrná spotřeba rovných 6,1 l/100 km. Nutno podotknout, že většina jízd se odehrávala v městském provozu.

Hyundai i30 CW 1.6 CRDi

 

spotřeba dle výrobce

 

naměřená spotřeba v testu

 

město: (l/100 km)

 

5,9

 

5,5-8,0

 
mimo město: (l/100 km

4,3

 

4,5

 

kombinace: (l/100km)

 

4,9

 

4,9-6,0

 

Hodnocení článku
3.0 z 5 (60%)
Hodnoceno: 1x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
Kylie, 14.10.2008 01:02
Samozřejmě vkus je velmi individuální, já jsem asi trošičku "zmlsaná", neb ten "originál" v bmw znám a .. prostě ta kopie se mi nelíbí - to ale NENí důležité
VW s Octavia zkusil co projde - a prošlo HODNĚ! To ale asi spíše BYLO, ty časy jsou (zřejmě) již pryč.
Korejci se jistě mají kam a v čem dál zlepšovat, ale v objektivním testu podvozek řazení motor zcela ok - v něčem Ceed dokonce LÉPE než Golf dopadl - což by nám všem ještě před pár lety jako utopie fantazie nesmysl znělo. Navíc ty ceny ...
A4, 14.10.2008 08:06
Škoda, ten odkaz nějak nefachčí
A o co se tam mělo jednat, abych byl v obraze...
Muroň, 14.10.2008 09:20
On je funkční, ale tady to formátování nebo kódování ho zřejmě rozhazuje. No jednalo se o A4 z roku 1995 (1,8 P2 KW), která je na prodej za 2100 Euro a má najeto 2 000 000 km. Což o něčem svědčí.
A4, 14.10.2008 09:34
Kylie, 14.10.2008 12:10
Zdravím "šváru", s tím audi bych na něj dotaz měla: co říká na uložení motoru (těžiště) těchto modelů audi? Pokud vím je u předokolek poměrně VELKÁ konstrukční chyba a řidič se v zatáčce musí s autem docela "prát" (4kolky to trochu eliminují). Není to (prý) drobnost, ale docela BIG nedostatek!
PS: Konstrukcí "předsazeného" motoru PŘED nápravu se sice docílilo více místa v kabině, ale za cenu až nečekaně problematických jízdních vlastností. Nedávno jsem zde kdesi psala tabulku testů (slalom, losí test atd.) a Audi A4 tam ve srovnání s levnějšími vozy NE dobře dopadla (zdroj Auto moto und sport)
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů