Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Toyota Corolla Verso nebo Ford C-Max?

Poradna
Jaromír Herna | 02.07.2010
foto: TipCars.com

Dotaz 1:

Dobrý den,
potřeboval bych poradit s výběrem rodinného vozu. V hledáčku mám vozy Toyota Corolla Verso nebo Ford C-max. Oba s benzínovým motorem s cenou kolem 200.000 Kč. Jak je na tom Verso se závadami a není motor o objemu 1,6 na tyto vozy slabý?

Děkuji Turek.

Dotaz 2:

Dobry den.
Plánuji koupi ojetého MPV v dieselu a můj výběr se zúžil na Ford Focus C-Max a Toyotu Corollu Verso (oboji rok 2004-2006, najeto okolo 100 tisíc km, do 250 tisíc Kč). U toho C-Maxe bych preferoval 1.8 TDCi (Ghia), u Versa motor 2.0 D-4D. Na obě čtu samé chvály, ale zajímalo by mě, jak jsou cenově srovnatelné náhradní díly na tato auta. Jakékoliv postřehy typu jedno má něco co druhé nemá, popř. v jednom je něco líp udělané než v druhém jsou vítány. U C-Maxe mi trochu vadí málo místa mezi volantem a středovým sloupkem na pravou nohu a pedál plynu umístěný moc doprava (mam 195 cm). Ve Versu jsem byl jenom krátce, tak nemůžu srovnat. Zajímaly by mě postřehy mladých rodin s dětmi ohledně praktičnosti těchto aut (máme 5 měsíčního kojence).

Děkuji.
S pozdravem Roman Gröger.


Odpověď

Zhruba před dvěma měsíci jsme zde porovnávali karosářské verze kombi od Focusu a Corolly IX. generace. Dnes se na tento boj podíváme znovu s novými kartami-karoseriemi.
Kromě kratších a vyšších karoserií zde máme obměněnou i nabídku motorů. Nejslabší verze se zde nenabízejí a naopak je u Toyoty nabídka vznětových motorů rozšířena směrem nahoru o výkonnější verze, které v kombi nenaleznete. Konkrétně se jedná o nové hliníkové 2,2 D-4D ve verzi 100 kW, nebo ještě silnější 130 kW verzi vybavenou bezúdržbovým filtrem pevných částic označovanou přídomkem D-CAT. Srovnatelné dynamické parametry nejsilnější verze (zrychlení na 100 km/h za 8,8s a maximální rychlost 205 km/h) hned tak v dané třídě nenajdete. Naopak v dotazu zmíněný 2,0 D-4D (85 kW) bych do Toyoty volil až na posledním místě. Jedná se o první CR vznětový motor Toyoty a občas u něj selhávají některé komponenty. Navíc tento motor používá rozvodový řemen, který je nutno měnit každých 105 tis. km, zatímco novější verze mají bezúdržbový řetěz a jejich převodovka má o jeden stupeň navíc. Nabídka vznětových motorů pro C-Max se shoduje s jejich nabídkou pro Focus II kombi, takže zde platí to, co bylo již napsáno právě pro kombi. Ve stručnosti bych tedy jen připomněl: 1,6 TDCi – velmi povedený malý vznětový agregát používaný v celé řadě automobilů různých značek. Jedná se o motor skromný ve svých nárocích na palivo i servisní úkony. U 80 kW verze pozor na filtr pevných částic a občas se rychle opotřebovává dvouhmotový setrvačník. Starší motor 1,8 TDCi trochu zaostává svou kultivovaností, ale z hlediska spolehlivosti mu není příliš co vytknout. Nejsilnější 2,0 TDCi (100 kW), pocházející stejně jako 1,6 TDCi ze spolupráce s PSA, dokáže zajistit C-Maxu harmonický rozvoj tahu a velmi slušné dynamické parametry. Zrychlení na 100 km/h za 9,6s a maximální rychlost 200 km/h a je na rozdíl od slabších sourozenců spojen se šestistupňovou převodovkou, díky níž lze spotřebu udržet v rozumných mezích i při rychlejších přesunech.

TIP: Ford Focus C-max nebo VW Touran - který vybrat?

Přestože nabídka zážehových agregátů v těchto vozech je výrazně užší než těch vznětových, vůbec to neznamená, že by měly být špatnou volbou. Pro C-Max bude velmi dobrou volbou již několikrát doporučovaný a chválený 1,6 16V (74 kW). Obava z nedostatečného výkonu není zcela na místě. Tento motor pracuje velmi dobře a tak si i s C-Maxem dokáže poradit. Jeho pohotovostní hmotnost je pouze o 57 kg vyšší než u kombi a tak za ním ve zrychlení zaostává o 0,7s a v maximální rychlosti o 5 km/h. I pro Corollu Verso je již základní jednotka 1,6 16V VVT-i (81 kW) dostačující. Je to díky znamenité pružnosti tohoto motoru, dané plochou křivkou točivého momentu, spojeného navíc s kratšími převody. Neexistuje ovšem žádný důvod nepoohlédnout se po 1,8 VVT-i (95 kW), která nabídne vozu ještě suverénnější dynamiku při obdobných nákladech.
A co dané vozy odlišuje? Nabídka C-Maxů na našem trhu výrazně převyšuje množství nabízených Coroll Verso, takže bude lépe z čeho vybírat a zároveň je jejich cena nižší. Při porovnávání cen je potřeba dát pozor na odlišení první generace Versa představenou v roce 2002 a vycházející ještě v té době z dosluhující 8. generace Corolly a nabízenou do roku 2004, kdy přišla druhá generace Versa. Ta může být na rozdíl od C-Maxe vybavena až sedmi sedadly. Při využití všech míst ovšem nezbývá téměř žádný prostor pro zavazadla a ani na šestém a sedmém sedadle by dospělý člověk příliš dlouho nevydržel. I když je Verso o 6 cm širší než Corolla kombi a překvapivě C-Max je o 1,5 cm užší než Focus kombi, ztrácí Verso na C-Max stále znatelných 5,5 cm, takže nabídka vnitřního prostoru v příčném směru bude u Fordu lepší. Stejně tak převyšuje Toyotu objemem zavazadlového prostoru.
Využívání těchto automobilů pro děti v dětských sedačkách je odpovědí na častou otázku – k čemu vlastně kompaktní MPV, když stačí kombi? Vyšší poloha sedáku společně s vyšší stavbou střechy umožňuje výrazně pohodlnější manipulaci s dětskými sedačkami zejména jejich upínání a dětí v nich. Sám takto vozím dvě malé děti a mám srovnání jak s klasickým kombi, tak i vyšším SUV a ve vozech kategorie kompaktních MPV je tento úkon skutečně nejsnazší.
Statisticky je Corolla Verso spolehlivější, ale ani C-Max není žádný propadák a tak ani s jedním automobilem neuděláte chybu. V bezpečnostních testech v roce 2004 dopadla o jednu hvězdičku lépe Toyota. Ford bude o něco méně náročný na běžný servis mimo jiné i díky příznivým cenám originálních náhradních dílů. Každý automobil tedy nabízí něco navíc proti svému soupeři, ale žádná výhoda není tak výrazná, aby jazýček vah dokázala jednoznačně dostat na svoji stranu. Každý zákazník zároveň dává přednost jiným vlastnostem a nám zde nezbývá než konstatovat, že oba vozy jsou velmi doporučeníhodnými zástupci své třídy.

Hodnocení článku
3.9 z 5 (78%)
Hodnoceno: 9x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
Koloss, 02.07.2010 15:26
Tak jsem jako obvykle natankoval u Globusu a po nějaké době koukkám, spotřeba vyzkočila zase o půl litru nahoru. Tak jsem našel paragon a ejhle, natankoval jsem 95. Myslel jsem si, že jsem se spletl, ale včera jsem tam byl zase a koukám, oni už nemají 98 ale 95 a 95Ultra. To by mě zajímalo, co to Ultra znamená, když je to víceméně noname. Tak přemýšlím, kam budu jezdit pro levnou a poctivou 98.
David V, 02.07.2010 21:41
Jo, zmetci, už před 14-ti dny, vlastně skoro 3-mi týdny jsem ho tam marně hledal. Takže jsem nic nevyzkoušel
Nevím, co znamená Ultra, nicméně kdysi jsen s Opelem jezdil na Carreru 95 a pocitově se mi na něj jezdilo velmi dobře. Spotřeba se nijak nezměnila, ale motor byl ochotnější jít do otáček.
Nicméně teď to neřeším, nicméně teď jsem absolvoval v těch vedrech cestu do Vizovic a z5 s klimou a kolama na střeše a je to pěkně cejtit. Nechápu jak někdo může říct, že nepozná na autě, jestli je plný nebo prázdný nebo jestli jede/nejede klima. Poznal jsem to zatím na každým autě, který jsem dostal do nohy...
Petr S, 07.07.2010 00:31
Trochu off-topic, ale kdyz uz se probira ta spotreba. Pred tydnem jsem jel s rodinou v Mazde 6 kombi 2.0L 104kW nabaleny s kuframa na letiste do Salzburgu z Prahy pres Budejovice, Linec. Spotreba podle dotankovani 6,7L/100. Byla nedele a volne silnice i dalnice. Jel jsem porad 0-3 km nad rychlostnim limitem pokud to slo. Rychlost merena navigaci, takze na dalnicich na tachometru cca 140.

Myslim ze kombik je obecne taky celkem slusne rodinne auto, ktere svou praci odvede podobne jako male MPV.
Petr S, 07.07.2010 12:23
Jo a slo o benzinak
zouf, 11.02.2013 04:34
Mám C-Maxe 5 let, za tu dobu žádná nepříjemná překvapení. Je pravda, že 1,6 TDCi 66 kw není žádný divoch, ale spotřeba je fajn. V letním provozu 4 - 4,5 l, v zimě na hory do Itálie ve čtyřech s boxe na střeše 5.5 l vše v limitech 50 - 100 - 130.
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů