Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Nová fabia startuje s tříválcem na 239.900 Kč

Aktuality
Karel Směšný | 02.10.2014
dalších 22 fotek
Mladoboleslavská novinka vstoupí na domácí trh 11. listopadu 2014. Na verzi Combi si zákazníci budou muset počkat do začátku příštího roku.

Nová fabia stojí na podvozkové platformě PQ26, což není nic jiného než modernizovaná předchozí verze PQ24. Ta přinesla poměrně zásadní rozšíření vozu o 72 mm, a naopak snížení vozu o 31 mm na celkových 1 467.

Na délku novinka měří necelé 4 metry (3 992 mm) a rozvor náprav činí 2 470 mm. Kombík má s ohledem na větší zavazadlový prostor delší zadní převis. Zavazadlový prostor u hatchbacku narostl o 15 litrů na 330, do kombi potom naložíte od 530 do 1 395 litrů nákladu při složených zadních sedačkách. Ložná plocha praktičtější verze je široká 960 mm a naložit lze předměty s délkou 1 550 mm. Páté dveře se u ní otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Třetí fabia se také v nejlehčím provedení vejde do hmotnosti jedné tuny, startuje na hmotnosti 980 kg.

V době příchodu na trh se počítá se sedmi pohonnými jednotkami. Jedná se o tříválce 1.0 MPI s nepřímým vstřikováním paliva ve výkonových variantách 44 a 55 kW, potvrzen je agregát 1.2 TSI ve verzi s výkonem 66 a 81 kW a nechybí tři naftové motory. Zájemci o ně mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1.4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. K dispozici jsou výkony od 55 kW do 77 kW.

Nová Fabia GreenLine s motorizací 1.4 TDI/55 kW přijde koncem příštího roku. Kombinace systému Start/Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a dalších úprav má zajistit spotřebu jen 3,1 l/100 km a emise 82 g CO2 na ujetý kilometr.
Rychlostní stupně lze řadit prostřednictvím manuálních pěti a šestistupňových převodovek, vybrané verze dostanou i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG.

Základem nabídky pro domácí trh je výbavový stupeň Active. Za cenu od 234.900 Kč zákazník dostane litrový benzínový tříválec s výkonem 60 koní, elektronický stabilizační systém ESC s multikolizní brzdou, šestici airbagů, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů na všech sedadlech, elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu XDS+ a centrální zamykání. Standardem pro všechny motorizace je systém Start/Stop a rekuperace brzdné energie.

Hodnocení článku
Hodnoceno: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
Petr S, 05.10.2014 21:05


Jak jsme teď kupovali nedávno auto nižší střední, tak jsem zkusil i konfigurátor Octavie hatchback. Základní cena 335 tisíc je fajn, dokonce více než fajn. Jakmile ale zvolím druhou nejnižší výbavu Ambition (aniž bych věděl co obsahuje) a místo 1,2 TSi jsem vybral 1,4 TSi hned jsem byl na 461 tis. Když zvolím 3. výbavu Elegance a 1,4 TSi tak jsem na 515 tis. Zkrátka když zvolím použitelnou výbavu a motor pak cena roste neskutečně rychle. Možná by se dala ukecat slušná sleva v řádu 10% a víc. Ale i tak, TSi motory ať už 1,2 nebo 1,4 neprovází dobrá pověst, tak bych do octávky stejně nešel ani pokud by byla za cenu o pětinu nižší.
PetrT, 05.10.2014 22:08


Vidíš, a i tak se ty auta velmi dobře prodávají. A tím nemyslím jen u nás.
Jinak nové tsi s řemenem jsou velmi dobré motory ve své třídě. O nějaké nespolehlivosti nikde slyšet neni. Samozřejmě že tvoje atmosferická toyota na tom je ted lépe, otázka je kdy i oni budou donuceni přejít na miniturba.

Petr S, 05.10.2014 23:42


Jestli jednou Mazda nebo Toyota přejdou na miniturba, tak doufám budou spolehlivá jak je u nich dobrým zvykem po desetiletí. Nízkou papírovou spotřebu lze dosáhnout i bez miniturba. Tak nečekám že tyto automobilky k tomu budou "donuceni" Naopak až se měření letákové spotřeby upraví aby odpovídala realitě, tak možná automobilky budou donuceny dělat opět atmosféry. Stačí se podívat kolik v reálu žerou motory TSi na spritmonitoru. Letáková a skutečná spotřeba se liší dost zásadně.

Byť se snažím kupovat výrobky českých producentů, potraviny nebo např. mám alarm od Jablotronu a design škodovek se mi teď celkem líbí. Tak benzínový motor bych si od škodovky dnes žádný nevybral. To že se ty auta prodávají je jiná věc. Když se podívám kolik má klientů Česká Spořitelna (která už je dávno Rakouská) s jejich poplatkovou politikou... Ad prodeje v zahraničí, je škodovka v zahraničí taky tak drahá ve srovnání s jinými značkami jako v ČR?

Jinak být na místě ředitele / dozorčí rady škodovky, tak se chovám taky tak. Dokud to lidi kupují, tak bych cenu nechal být
radek.slivaFB, 06.10.2014 08:02

Přesně tak já to říkam pořád škoda je dobré auto, ale za ty prachy když si navíc naklikám nějaké věci do výbacy....tak koupím lepší auto pravděpodobně o třídu výše....
PetrT, 06.10.2014 13:11



Ono za ceníkové ceny se dnes už snad neprodává nikde, a když dáš vyšší základní cenu máš větší prostor pro různé akce. Opravdu reálné nákupy, ne hraní s konfigurátorem, nejsou o moc dražší než u konkurence.

Ta spotřeba tsi první generace ( řetěz ) je vážně jinde, s tím mám osobní zkušenost. Ale problémy jsem s tím nijak velké neměl, z 5 aut bylo mimo garanci na opravě jen jedno. U té současné už se tabulkám dost přibližuje, kamarád jezdí s golfem VII tsi okolo 5l. V tom jak jede tomu žádná atmosféra nemůže konkurovat, když vezmu že 1,2 nahrazuje motory 1.6 - 2l. Pokud se neukáže nějaký průser, a zatím tomu nic nenasvědčuje, tak současné tsi jim může závidět každý. To že životnost není jako dříve platí u všeho, není k tomu žádný důvod. Auta jsou oproti minulosti také mnohem levnější.
Mimochodem, ta mazda taky není na spotřebu nijak extra když se s tím jezdí normálně a ne někde na polygonu. Že by mazda3 brala méně než ten golf nevěřím, to že vydrží motor déle nemusí drtivou většinu prvních majitelů nijak zajímat.


vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů