Mazda 323 a zkušenosti majitelky po 160 tis. km

Rozhodla jsem se napsat recenzi na Mazdu 323S z roku 1995, se kterou sice jezdím teprve něco přes dva roky, ale měla jsem ji možnost sledovat od doby, kdy vyjela z autosalonu jako nová.
hodnocení článku 4.8 b / 6x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mazda 323
Značka:Mazda
Model:323
Typ:BA1252
Karoserie:sedan
Objem motoru:1 489
Palivo:benzín
Rok výroby:1995
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:167 000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:18 let
Průměrná spotřeba:8 l
Předchozí vozidlo:neudáno

Rozhodla jsem se napsat recenzi na Mazdu 323S z roku 1995, se kterou sice jezdím teprve něco přes dva roky, ale měla jsem ji možnost sledovat od doby, kdy vyjela z autosalonu jako nová - první 4 roky byla služebním vozem mojí maminky, která se o ni střídala s kolegou a najezdili s ní 110 000 km, poté ji odkoupil můj dědeček, který s ní za 12 let najezdil 42 000 km, podědila jsem ji tedy se stavem km 152 000, nyní má najeto 167 000 km.

Popis vozu: Mazda 323 1.5 SDN, výkon 65 kW, 5 500 ot./min - čtyřdveřový sedan, výbava: elektricky ovládaná okna a zrcátka, autorádio (původně s kazetovým přehrávačem, nyní na CD), 6 reproduktorů, 2x airbag, za velkou nevýhodu považuji absenci klimatizace, je to celkem 'skleník' a v léte je v "mazdičce" slušné horko, řazení je poněkud gumové a řízení přeposilované a nekomunikativní, je poměrně náchylná na boční vítr, podvozek je laděn spíše komfortně, na svižnou jízdu moc není ani výkonem (při porovnání s mým dalším vozem Alfa Romeo 156 2.4JTD 103 kW; pokud porovnám s mým prvním autíčkem Suzuki Swift 1.0, tak je na tom podobně, výkonem lépe). Tato "mazdička" není autem pro řidiče, který si užívá jízdu a komunikaci s vozem a preferuje svižnější styl, na druhou stranu je uživatelsky přívětivá a příjemně se řídí i nepříliš schopným a zkušeným řidičům.

Servis a poruchy: první 4 roky servisováno v autorizovaném servisu Mazda jako firemní vozidlo, výměny oleje á 15 000 km, v cca 80 000 km výměna brzdových destiček, několikrát neúspěšně reklamována netěsnost výfukového potrubí - vyřešeno později (cca 115 000 km) výměnou celého výfuku - od napojení na svody po koncovku, ve 110 000 km výměna rozvodů.
Po prodeji následujících 12 let pravidelné výměny oleje á 1 rok, ve 143 000 km výměna brzdových destiček a kotoučů, oprava promáčklých dveří - dědeček si nechtěl připustit, že by řízení automobilu měl vzhledem ke svému zdravotnímu stavu a schopnostem pověsit už na hřebíček a za volant nesedat, auto tedy po dobu jeho působení utržilo množství šrámů, naštěstí jenom drobnosti, mezi lety 2009 - 2011 vůz stál bez užitku na parkovišti.
Tyto údaje mám ze své paměti a od maminky, možná bylo něco pozapomenuto, přeci jenom, když byla Mazda nová, tak mi bylo 6 let a v té době jsem měla trošku jiné zájmy.
V roce 2011 jsem ji podědila já, od té doby ji servisuje můj přítel a já při tom asistuji, díly nakupujeme z kvalitnější druhovýroby se slevou 20 - 40 %.

Mé investice:
Výměna oleje a filtru 850 Kč 2x
Výmena rozvodů 3.500 Kč
Akumulátor 1.400 Kč
Výměna brzdových destiček předních 500 Kč
Výměna homokinetického kloubu na poloose 800 Kč - vinou porušené manžety, pod kterou se dostaly nečistoty, se kloub poškodil.
V nejbližší době počítám s další výměnou oleje, výměnou zadních tlumičů a homokinetického kloubu na druhé poloose...

Závěr: po celou dobu provozu Mazda neměla ani jedinou poruchu, pro kterou by nedojela do servisu, jedinou závadou bylo netěsné výfukové potrubí, jinak vyžadovala pouze spotřební materiál, spojka je kupodivu původní, ačkoliv s vozem jezdili řidiči, u kterých je vyšší pravděpodobnost nedostatku citu na spojce - dva senioři a dvě ženy, celkově spolehlivost a odolnost hodnotím velmi kladně - je to jedno z vysloveně 'blbuvzdorných' aut, škoda jen kosmetických vad, které způsobil dědeček - díky tomu slýchám velmi často komentáře: "Blondýna za volantem! Ženská za volantem = auto bez řidiče" a podobné neoprávněnosti - mojí "mazdičce" totiž všechny šrámy způsobili muži, žádná z nás žen ji nikdy nikde neodřela!!!
P.S.: Proč jsem zaškrtla, že další Mazdu bych si již nepořídila i přes to, že tato slouží příkladně? Protože jsem se 'zamilovala' do vozů italské produkce, zejména Alfy Romeo - svým charakterem jsou mému srdci bližší...


KladyZápory
Spolehlivost    
   
   
   
   





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ne



hodnocení
brzdy
2
design
4
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
3
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
2
pružnost motoru
3
řazení
4
řízení
4
sedadla
2
spotřeba
3
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
2.61
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora