Mazda 323 F po 150 tis. km

Mazdu 323F jsem koupil dovezenou z Německa, s řádně vyplněnou servisní knížkou, po výměně rozvodů v 92000km a solidní výbavou.
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mazda 323
Značka:Mazda
Model:323
Typ:F
Bližší označení:BJ
Karoserie:hatchback
Obsah motoru:1500
Palivo:benzín
Rok výroby:1999
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:101000
Najeto km nyní:147000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:3 roky
Průměrná spotřeba:7,3l
Poruchy:LZ čidlo ABS
Předchozí vozidlo:Škoda 105

Mazdu 323F jsem koupil dovezenou z Německa, s řádně vyplněnou servisní knížkou, po výměně rozvodů v 92000km a solidní výbavou, která zahrnuje například 4x airbag, man. klimatizaci, ABS, TCS (protiprokluzový systém). Poměrně příjemná a zajímavá byla první lednová prohlídka v autobazaru, kdy teploměr ukazoval -14°C a do auta jsme se dobývali přes zamrzlé dveře. Šestnáctiventilový motor o objemu 1,5l naskočil bez nejmenších problémů a běžel pravidelně jako hodinky, což prodávající neopomněl vyzdvihnout.

Jak to tak bývá, od prvních kilometrů provozu 'nového' vozidla se řidič zaměřuje na naslouchání různých podezřelých zvuků a nutno říct, že 'třidvatrojka' jich k uchu řidiče propouští až dost. Ať už to jsou rázy a klepání od tvrdě naladěného podvozku nebo neustále se ozývající povrzávání a rezonance z útrob interiéru.

Interiér Mazdy je poměrně variabilní, kdy sedadlo spolujezdce lze jednoduše sklopit dopředu, zadní sedadla zase posunout jako celek o asi 20cm dopředu a zvětšit tak průměrně velký zavazadelník. Na palubní desce a vůbec v celém vnitřku vozu najdeme pouze tvrdé šedé plasty a textilie, takže pro oko žádná slast. Přes velmi dobrý výhled z vozu i díky možnosti výškového nastavení sedadla řidiče je posaz pro tehdejší 'Japonce' typicky nízký, což trochu znepříjemňuje starším osobám vystupování z vozu a možná trochu ubírá na pocitu bezpečí. To však tolik neplatí o sedadlech zadních, která jsou posazena výše, zasahují až nad zadní podběhy, takže poskytují vzadu sedícím pasažérům dobrý výhled a překvapivě velký prostor pro nohy.

Zmiňovaná tvrdost podvozku společně s přijatelnou váhou vozu (kolem 1150kg) umožňuje opravdu obratnou jízdu v zatáčkách, na motor má podvozek vždy navrch. Pud sebezáchovy je u mě v zatáčkách vždy rychlejší než by auto jakýmkoliv způsobem dalo najevo, že chce opustit zvolenou stopu. A to obouvávám pneumatiky o rozměrech pouze 14' 185/65. Nutno říci, že daní za sportovní svezení je skutečnost, že vás auto na českých silnicích někdy pořádně naklepe.

Řízení je velmi komunikativní a sportovně laděné, takže je nutné počítat s vynaložením o něco větších sil k točení volantem a ovládání pedálů. Odměnou za to je pocit, že auto dělá přesně to, co chcete a jede přesně tam, kam zatočíte.

V mnohých recenzích uváděné poddimenzované brzdy mě připadají dostatečné, ABS bezchybné, ovšem u přínosu TCS by se dalo polemizovat.

Také bych poznamenal na nevalný výkon předních světlometů a primitivní cyklovač stěračů, jinak snad všechno funguje, jak má.

Motor je kultivovaný, reálně použitelný zhruba od 1700 otáček. Pro svižnou jízdu ho je nutné držet v rozmezí mezi maximálním kroutícím momentem ve 4000 otáčkách a maximálním výkonem v 5500 otáčkách, ale do interiéru pak proniká opravdu jadrný zvuk. Dynamičnosti pomáhá velmi 'krátká' převodovka (na pětku při tachometrových 100km/h točí 3150ot.!!), to však nijak nesvědčí spotřebě, která je podle mé osobní evidence 7,3l/100km. Pro informaci jezdím asi 30% město, 65% mimo město, 5% dálnice.

Co se týká spolehlivosti, za tři roky užívání a nájezdu asi 45 tis. km mě mimo náhrady spotřebního materiálu postihla pouze výměna nefunkčního ABS senzoru na levém zadním kole. Auto negarážuji a ani po 10 letech nejsou na karoserii známky koroze.

Vlastníte vůz značky Mazda? Podělte se zde s ostatními o své dojmy a zkušenosti.

KladyZápory
spolehlivost přenost hluku do interiéru
ovladatelnost v zatáčkách jízdní komfort
výhled z vozu design a zpracování interiéru
kultivovanost motoru příliš krátké zpřevodování
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
4
 
Dostupnost náhradních dílů
3
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
3
design
3
dílenské zpracování
3
dynamika motoru
3
jízdní komfort
4
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
3
řazení
2
řízení
1
sedadla
2
spotřeba
3
výhled z vozu
1
zavazadelník
3
celkové hodnocení - průměr:
2.42
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora