Mazda 323F BA 1.5 - dobrá volba?

Čtenář si vyhlédl Mazdu 323F BA a obává se ceny náhradních dílů a případného servisu. Jsou jeho obavy na místě?
hodnocení článku 4.6 b / 7x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mazda 323

Dotaz: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jesli byste mi neporadli s výběrem ojetého auta. Strašně se mi líbí Mazda 323F, ve sportovním liftbacku, rok
1995-1998 s motorem 1.5 16V. Jsem ještě student, a proto mám obavu z ceny náhradních dílů a servisu tohoto auta. Jinak si ale podle nastudovaných materiálů myslím, že je to spolehlivé auto, které má na svůj rok výroby spoustu vymožeností. Nebo je něco na co bych si měl dát u koupi tohoto ojetého vozu větší pozor?

Moc děkuji za radu, Lukáš Vacek


PORADNA: Mazda 323F (BA)Při koupi ojetého vozu doporučujeme mít oči otevřené a prověřit každou na první pohled zanedbatelnou drobnost, která by se mohla po sléze prodražit. Vašemu výběru mohu jen a jen zatleskat. Z uvedeného období (1995-98) jen těžko seženete méně náročný vůz na údržbu s tak dobrými jízdními vlastnostmi. Atraktivní pětidveřová karoserie navíc patří i po letech provozu stále k pohledným, což nelze o většině konkurentů pamatující konec devadesátých let říci. Správně jste vybral i pohonnou jednotku, resp. za předpokladu nepřílišných nároků na dynamiku. Patnáctistovka o výkonu 65 kW totiž postačí pro většinu jízd bez nároku na vyšší dynamiku (náročnějším motoristům doporučuji osmnáctistovku o výkonu 84 kW, která je stále famózní pohonnou jednotkou - vyniká chutí do života, vysokou spolehlivostí a stále přijatelnou spotřebou).

PORADNA: Mazda 323F (BA)Závěrem bych Vám doporučil provést preventivní výměnu rozvodového řemene (pokud nevíte kdy byla poslední a nemáte to zaručeně doložené) včetně výměny motorového oleje. Běžně se rozvodový řemen mění po 90 tis. km. Pokud nebudete motorový olej měnit pravidelně (nejlépe po 10.000 km), dojde k zanešení hydraulických zdvihátek karbonem, které začnou klapat. Pozor si dejte na ohnuté či nalomené klíčky k zapalování. Jejich trvanlivost není zrovna omračující o čemž jsem se dokonce sám několikrát mohl přesvědčit. Často také u třidvatrojek narazíte vpředu na zvlněné brzdové kotouče či poškozený vlnovec výfukového potrubí.

U Vámi vybraného "efka" není problém se sháněním dílů. Plno jich naleznete v druhovýrobě a ceny jsou přijatelné a nikterak přemrštěné. Za přední brzdové destičky dáte podle výrobce od 600 Kč do 1.100 Kč, za zadní 700 Kč, za přední brzdové kotouče devět stovek, za zadní 1.300 Kč. Pokud přijde řeč na výměnu tlumičů, doporučuji sáhnout po plynokapalinovém tlumiči značky Kayaba Excel-G, který přijde na na necelé dva tisíce (kupuje se pro levou i pravou stranu zvlášť a může se dokonce lišit i cena).

323f BA (5. gen.)

 

zdvihový objem (ccm3)

 

výkon (kW/k)

 

ve výrobě:

 

1.3 16V

 

1324

 

54/73

 

10.96-09.98

 

1.5 16V

 

1489

 

65/88

 

07.94-09.98

 

1.8 16V

 

1840

 

84/114

 

08.94-09.98

 

2.0 D

 

1998

 

52/71

 

10.96-09.98

 

2.0 24V GT

 

1995

 

106/144

 

08.94-09.98

 



"výkonu není nikdy dost..."


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora