Nissan X-Trail - první dojmy majitele

X-Trail se nám prostě líbil. Vybrali jsme si ho pro jeho hranatost, offroad vzhled a univerzálnost použití. Má výborný dieslový motor a dobře si vede jak na silnici tak v terénu.
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Nissan X-Trail
Značka:Nissan
Model:Ostatní
Typ:X-Trail
Bližší označení:2.0 dCi LE 127kW
Karoserie:SUV
Obsah motoru:1995
Palivo:nafta
Rok výroby:2008
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:5
Najeto km nyní:4300
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:60 dní
Průměrná spotřeba:8,5
Poruchy:ne
Předchozí vozidlo:Nissan Note

Hned na úvod musím napsat, že jsme vlastně kromě Škody Favorit něměli jinou značku aut než Nissan. Začalo to koupí Nissanu Primera P11C, která nás přesvědčila o kvalitách tehdejších Nissanů a po ujetých 250tis.km bez vážnějších poruch krom běžné údržby jsme se rozhodli pořídit nového Nissana. Ale co koupit? Primera novější generace P12 již ztratila sportovního ducha a spíše si vzala něco z francouzské měkkosti a také nespolehlivosti. Již v tuto dobu jsme se koukali na X-Trail, jenže byl mimo naše finanční možnosti. Tak jsme koupili Nissan Note 1.6, který nás jako jediný z nabídky Nissanu zaujal. Docela zábavné autíčko, nežralo, dobrá cena a i slušně jelo. Jenže bydlíme v podhůří Krkonoš a čtyřkolka by byla v zimě přeci jenom lepší a i velikost zavazadlového prostoru byla u Note spíše podprůměrná.

Vlastníte vůz značky Nissan? Podělte se zde s ostatními o své dojmy a zkušenosti.

Po 60tis.km jsme Note prodali a pomýšleli jsme na nového Nissana Qashqai, které ho jsme si jako novinku byli s manželkou prohlédnout. Jenže nový X-Trail se nám líbil již dříve. Když jsme pak porovnávali auta vedle sebe, velikost a cena X-Trailu rozhodla. Samozřejmě jsme měli v hlédáčku i jiná SUV.

- Honda CRV (pěkná, výborná na silnici ale možná horší v terénu a slabší diesel)
- Toyota RAV4 (také se nám líbila, kvalita spolehlivost, ale trochu dražší)
- Mitsubishi Outlander (zvenčí pěkné, interiér se nám moc nelíbil, hlučnější diesel od VW)

X-trail se nám prostě líbil a líbí. Vybrali jsme si ho pro jeho hranatost, offroad vzhled, univerzálnost použití, střešní nosič se světlomety, výborný dieslový motor, dobře si vede jak na silnici tak v terénu. A tak se stalo, že jsme ho objednali, momentální slevová akce byla 115tis., tak proč ne. Ale jaký vybrat motor? Výbavu? Jěště nikdy jsme neměli dieslový motor a k X-Trailu mě pasoval lépe nežli benzín. Dvoulitr benzín a 140 koní/196Nm je na 1550kg asi málo, 2.5 benzín 170 koní/223Nm to už vypadá lépe, ale ta spotřeba. Jezdil jsem ve vypůjčeném X-trailu 2.0dCi AT 110kW auto slušně táhlo 320Nm, ale ten automat. Někdy jako by nevěděl co má řadit, někdy bych už dávno přeřadil výš, ale automat měl asi nějaké sportovní ambice a vytáčel motor ke 4000 ot/min a to jsem nechtěl na rozjezdech nikam spěchat. Jinak do města je automat samozřejmě ideál. Tak jsme si připlatili a místo automatu jsme přikoupili cca 20kW a 50Nm a udělali jsme asi dobře. Šestistupňová manuální převodovka řadí pěkně, moc mě neotravuje nějakým zadrháváním. Takže volba snad dobrá, 50km/h, 4st., 2000ot/min, 100km/h 6st. 2000ot/min ,130km/h 6st. 2500ot/min, 160km/h 6st. 3000ot/min no a odstupňování je myslím taky v pohodě.
Motor 2.0dCi/127kW/360Nm mezi 1750-3000ot/min s X-trailem slušně cvičí a to má nějakých 1700kg. Prakticky lze předjíždět na 5 a 6 rychl. stupeň. Radost nám udělala i spotřeba - po ujetí cca 4000km jezdím se svižnými rozjezdy a občasným předjížděním do 8,5l průměrně. Motor je slušně odhlučněn a jeho hlučnost patří opravdu k tomu nejlepšímu co lze u dieslu slyšet, svůj dieslový původ ale nezapře - to je jasné. Překvapivě bez problému lze motor vytočit k 5000 ot/min, i když kW a Nm po 4000 ot/min papírově chybí, není to však žádný průšvih, žádný CITELNÝ úbytek síly cítit není, takže lze nouzově použít. Myslím, že Renaultu se motor opravdu povedl, výkon, hlučnost, spotřeba, turbo chlazené vodou, rozvodový řetěz(to má na svědomí asi Nissan). Snad se nic nepokazí (Renault), uvidíme. V diskuzi budu rád za nějaké zkušenosti s dCi pokud někdo má.

Ve výbavě jsme měli jasno: plná výbava LE.
Bez navigace, barva stříbro-zlatá, dokoupili jsme jen třešní nosič se světly, která při dálkových svítí, boční ochranné lišty z Austrálie a objednal jsem i ochranný kryt kapoty, který se v Evropě neprodává + parkovací asistent. Jinak LE obsahuje: Bi-xenony, ABS,ESP, 6x airbag, all mode 4x4-i + USS a DSS, kožený interiér, vyhřívané sedačky, panoramatické výsuvné střešní okno, inteligentní klíč, autom.klima stěrače a světla, tempomat, samozřejmě vše v elektrice, atd.
V interiéru je místa dost jak pro řidiče tak spolujezdce. Kožené sedačky jsou opravdu pohodlné, jsou elektricky nastavitelné ale boční vedení by na můj vkus mohly mít větší. Ovšem vzadu je to horší, tam je to akorát - jak pro kolena tak hlavně na místo nad hlavou, kde mám asi 3cm místa (měřím 183cm). Je to kvůli tomu panoramatickému oknu, to zabere trochu více místa na výšku. Žádné auto ale není ideální tak to ti dospělí, které vezu v zadu musí přežít a naši dvouleté dceři to v autosedačce nevadí :-) Odkládacích prostor je dost, zpracování interiéru je slušné. Zavazadlový prostor celkem 603 l (bez dvojitého dna), to je v pohodě, i na dovolenou snad pobereme vše. Dvojité dno se šuplíkem je praktické, můžete tam mít povinnou výbavu a spoustu dalšího. A při sklopených sedadlech máte rovnou plochu, kde se lze i vyspat. Jen ten povrch z tvrdého plastu se lehce poškrábe, což už máme a cokoliv do kufru dáte, musíte to připoutat, protože by jste to po několika km jízdy nejraději z auta vyhodili. Tady to mohli v Nissanu dotáhnout dál, nebo juknout ke konkurenci.
Brzdy brzdí pěkně z ostra, čtyři chlazené kotouče 1700kg zvládají opravdu výborně.
Jízdní vlastnosti - no musím napsat, že Primera i Note měli podvozek laděn do sportovna, takže se s českými rozbitými silnicemi moc nekamarádili (drncalo to drncalo ale do zatáček to drželo). X-Trail se ovšem nad tím vším lehce přenáší a dobře tlumí. Snad jen příčné prahy nemá rád, nápravy jsou robustní s víceprvkovým zavěšením vzadu. Do zatáček se samozřejmě X-Trail více naklání, ale jinak mě podvozek mile překvapil. Výrazně lépe si X-trail vede v režimu 4x4 a když to nestačí pomůže ESP. Tak či tak, sporťák to není, ale pohodlné cestování si dokážu dobře představit.
V terénu jsem toho moc nenajezdil, byl jsem na čerstvě zasněžené louce cca. 20cm sněhu a tam byl pohon 4x4 opravdu znát. Mám na výběr buď 2WD-Auto-4WD LOCK vše se přepíná otočným ovladačem. Už se těším na pořádnou zimu, co bude X-trail předvádět. Stejně ale žádné opravdové 'offroadové' dovednosti od X-trailu nečekám, výhodou je světlá výška 200mm, nájezdové úhly (vepředu) a jistota, že mohu v pohodě přejet obrubník. A vůbec se dostanu tam, kam se běžné auto nedostane. Je také nutno napsat, že po čtařech tisících najetých km nemohu zcela objektivně napsat plusy a mínusy tohoto auta, ale myslím že jsme chybu neudělali a pan X nám dělá zatím radost.

pEpE

KladyZápory
dobrý motor,spotřeba,výkon,hlučnost horší výhled vzad
jízdní vlastnosti méně místa vzadu nad hlavou
prostor vpředu dlouhý zadní převis menší najezdový úhel
zavazadlový prostor plasty v zavazadlovém prostoru
výbava a cena cena za navigaci a couvací kameru 70.000,- Auuu





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
1
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
3
pružnost motoru
1
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.78
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/102/103/104/105/106/107/108/109/1010/10


nahoru

kontakt - na�i partne�i - pr�ce s cookies - mobiln� verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technickďż˝ podpora