Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Nový Peugeot Traveller - Multivanu po krku?

Nové modely
František Mašek | 13.02.2016
foto: peugeot
Do prodeje se nový Traveller dostane už v první polovině letošního roku. Pojďme se podívat na další zajímavosti tohoto modelu.

Mnohočetné rodiny dostanou další alternativu k rodinným vanům konkurenčních značek. Ať už se jedná o legendární Multivan T6, Mercedes-Benz třídy V a další. Novinka nabízí až 9 míst, zavazadelník o objemu 1 500 litrů nebo po vyjmutí sedadel až 4 900 litrů. Nový Traveller na sebe nenechá dlouho čekat a tipujeme, že nabídne i zajímavou cenovku. Co je tedy zač?

Podvozek: vzešel z modulární platformy EMP2 a používá přední nápravu typu Pseudo McPherson. Elektrohydraulický posilovač řízení se zkrutným stabilizátorem umístěným před ozubnici má podle výrobce zlepšit poloměr otáčení a pomoci při parkování.

Rozměry: Traveller je k dispozici ve třech délkách od 460 do 530 cm. Výška vozu je 190 cm (což je vstupenkou do krytých parkovišť, kam se někteří jeho vyšší konkurenti stejného segmentu nedostanou). Verze Standard (495 cm) a Long (530 cm) patří ke standardním délkám, verze Compact o délce 460 cm je v segmentu spíše výjimečná. I ona dovoluje sezení až pro 9 osob.

Modulární platforma dosáhne těchto 3 rozměrů pomocí 2 zadních převisů: jeden u verze Compact a Standard, druhý u verze Long. 2 rozvorů: jeden u verze Compact, druhý u verzí Standard a Long. Jediné architektuře podvozku: nápravový systém, výfukové potrubí a palivové potrubí je společné pro všechny 3 délky.

Peugeot Traveller existuje ve 2 řadách – Combispace a Shuttle, každá ve 2 verzích výbavy. Pro soukromé zákazníky je určena řada Combispace ve verzích Active a Allure s 5, 7 nebo 8 místy. Pro firemní zákazníky zajišťující přepravu osob je určena řada Shuttle ve verzích Business s 5 – 9 místy a Business VIP s 6 a 7 místy.

Interiér: Peugeot Traveller nabízí 74 litrů otevřených nebo zavřených odkládacích přihrádek, které jsou rozmístěny po celé kabině. A protože jsme národ prakticky smýšlející, pojďme se na odkládací místa podívat konkrétně. 2 přihrádky najdeme před sedadlem spolujezdce, horní chlazená o objemu 7 litrů, do níž se vejde 5 půllitrových lahví, spodní o objemu 5 litrů a další uzavřená přihrádka formátu A4 v horní části palubní desky o objemu 5 litrů, do které se například dá schovat tablet nebo smartphone. 2 držáky na nápoje můžeme umístit po obou stranách palubní desky, do nichž je možné umístit půllitrovou láhev. Viditelná je i otevřená odkládací přihrádka uprostřed palubní desky. Hodit se budou kapsy v obou předních dveřích a velká dveřní přihrádka o objemu 8 litrů, do níž se vejdou dvě 1,5litrové láhve. Nechybí ani odkládací 5litrová přihrádka v obou bočních posuvných dveřích a odkládací přihrádka o objemu 8 litrů v konfiguraci s dvoumístnou lavicí pro spolujezdce vepředu, do níž je možné umístit balení 6 půllitrových lahví.


Motory: Architektura předního bloku, zejména osová vzdálenost a výška ojí, a dále geometrie přední nápravy umožnily zabudování motoru BlueHDi o objemu 1,6 nebo 2,0 l. Ty známe např. z modelu Peugeot 308.


 1.6 BlueHDi 95 k, manuální 5st.převodovka: od 5,5 l/100 km, emise 144 g CO2/km;
 1.6 BlueHDi 95 k, robotizovaná 6st. převodovka ETG6: od 5,2 l/100 km, emise 135 g CO2/km ;
 1.6 BlueHDi 115 k S&S, manuální 6st. převodovka: od 5,1 l/100 km, emise 133 g CO2/km;
 2.0 BlueHDi 150 k S&S, manuální 6st.převodovka: od 5,31 l/100 km, emise 139 g CO2/km;
 2.0 BlueHDi 180 k S&S, automatická 6st. převodovka EAT6: od 5,8 l/100 km, emise 151 g CO2/km1.

Motory BlueHDi splňující normu Euro6 používají technologii snižování emisí se systémem SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaným před filtr pevných částic s aditivem. Nádržka aditiva AdBlue o objemu 22,4 l umožňuje dojezd 15 000 km. Aditivum AdBlue se doplňuje díky vnějšímu plnicímu hrdlu, které je umístěno ve středním sloupku (při zavřených dveřích řidiče ho není vidět).

Hodnocení článku
4.7 z 5 (94%)
Hodnoceno: 6x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
u článku není zatím žádná diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů