Nový Seat Ibiza - auto emocion?

Nový podvozek, nový kabát, nový interiér, jen staré srdce zůstalo. Jaká je nová Ibiza z dílny španělské automobilky SEAT?
hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Seat Ibiza

Seat Ibiza 1.9 TDI - pridPrávě přicházející generace modelu Ibiza je postavená (jako první z koncernových značek) na zcela nové platformě, kterou postupně dostanou budoucí generace malých Audi, VW a Škody. Ibiza se tak stala průkopníkem, stejně jako v předchozí generaci. Zatím je nabízena pouze jako pětidveřový hatchback, v říjnu se přidá i kratší a sportovnější třídveřový model.

Karoserie: křivky ladné

Seat Ibiza 1.9 TDI - bokPředzvěstí nové Ibizy byl koncept Bocanegra, který se ukázal na Ženevském autosalonu počátkem roku. Boční profil je díky negativně zkosenému "céčkovému" sloupku dynamický a má náboj. Celá Ibiza vypadá ladně a dokonce dokáže působit na emoce. Na vzhledu karoserie se podepsal bývalý designér automobilky Lamborghini (Luc Donckewolke). Nová Ibiza je delší než svá předchůdkyně o rovných 80 mm a disponuje i větším rozvorem o 10 mm.

Pořizovací cena:

 

Reference

 

Stylance

 

Sport

 

1.2 12V, 51kW

 

289.900

 

339.900

 

-

 

1.4 16V, 63kW

 

304.900

 

354.900

 

371.900

 

1.6 16V, 77kW

 

-

 

374.900

 

394.900

 

1.4 TDI, 59 kW

 

379.900

 

429.900

 

-

 

1.9 TDI, 66 kW

 

394.900

 

444.900

 

461.900

 

1.9 TDI, 77 kW

 

-

 

460.900

 

477.900

 

Interiér: solidní

Seat Ibiza 1.9 TDI - intPo otevření dveří interiér nepřekvapí. Je přesně takový, jaký jsem u nového Seatu čekal. Je strohý, přehledný, zbaven výstředností a zbytečností. Ovládací prvky jsou natočeny směrem k řidiči a musím ocenit jejich rozvržení. Jedinou zásadní výtku zaslouží umístění tlačítka výstražných světel, které se doslova krčí za řadící pákou, což považuji za silně nepraktické. Sedadla vynikají dobrým bočním vedením a i při delší jízdě poskytují dostatek opory. Díky seřiditelnému volantu ve dvou osách je nalezení správné pozice otázkou chvilky. Špatné to není ani s místem vzadu. Problémy budou mít jen nadprůměrně vzrostlí pasažéři (ostatně stále se nacházíme ve třídě malých automobilů, a tak nelze čekat zázraky).

Seat Ibiza 1.9 TDI - kufrZavazadlový prostor nabízí objem 292 litrů v základním uspořádání. Po sklopení zadních dělených sedadel lze vykouzlit objem až 900 litrů. Budiž útěchou, že sklápění je velmi jednoduché. Nejdříve je nutné vyklopit sedáky zadních sedadel za přední sedadla a poté jednoduchým pohybem stačí sklopit opěradla. Díky nízko položené nákladové hraně je přístup velmi dobrý.

(+) příplatková výbava
(+) odhlučnění
(-) nelogické umístění spínače varovných světel
(-) povrzávání tvrdých plastů

TIP: Mazda2 - vymazlený prcek z plakátů 

Motor: traktor v sametu

Seat Ibiza 1.9 TDI - motorPod kapotou Ibizy se neobjevuje žádná převratná novinka. O pohon se starají staré známé pohonné koncernové jednotky začínající benzínovou 1,2 (51 kW), 1,4 (63 kW) a končící 1.6 (77 kW). Milovníci dieselů mohou sáhnout po 1.4 TDI (59 kW) nebo po 1.9 TDI ve dvou výkonnostních verzích (66 a 77 kW). Posledně jmenovaný diesel poháněl námi testovanou Ibizu. Jeho zvukový projev se nehodil něžnému projevu samotného vozu. Stáří této jednotky se prostě nezapře. Moderní diesely jsou kultivovaností a zvukovým projevem jinde. Čest motoru zachraňuje lepší odhlučnění než ve starších modelech a o něco lepší průběh výkonu. Potěšila mě akorát spotřeba, o které se můžete dočíst zde.

(+) spotřeba
(-) hluk motoru

Jízdní vlastnosti: vzor třídy

Seat Ibiza 1.9 TDI - jizdaDíky nové podvozkové platformě PQ25 jde Ibiza příkladem většině konkurentů. Překvapivě se Seatu povedly skloubit výborné jízdní vlastnosti s dostatečným komfortem. Ibiza nemá tendenci se naklánět a i přes těžší motor pod kapotou poslouchá řidiče na slovo. Překážkou nejsou ani rozbité silnice, kterých je stále dost. Nekoná se žádné odskakování vozu do strany, ani nedochází k jiným záludnostem. Ibiza je i v extrémních situacích dobře čitelná a úspěšně zvládá i krkolomné manévry. Chování Ibizy mi přišlo srovnatelné s "dvojkovým" modelem japonské Mazdy. Kdyby měla Ibiza lehčí motor a ještě více komunikativní řízení, mohu ji rázem označit za krále třídy. Řazení je tradičně velmi dobré a zaslouží pochvalu.

(+) řazení, řízení, brzdy
(+) jízdní vlastnosti
(+) poskytovaný komfort

Závěr: Espaňol Emocion

Seat Ibiza 1.9 TDI - zadNová Ibiza se prostě povedla. Shodila 50 kg, dostala více výbavy, zkrásněla a stále se pyšní rozumnou cenovkou. Konstruktérům se navíc podařilo skloubit výborné jízdní vlastnosti s poskytnutím dostatečného komfortu. Sportovně založení jedinci mohou sáhnout po příplatkovém sportovním podvozku a časem i po ostřejším přeplňovaném motoru. Ibiza obstála i v nárazových testech, kde získala pět hvězdiček a odešla se vztyčenou hlavou. Jen tak dále Seate. Po delší době solidní model!

Vůz pro test byl zapůjčen z programu "auto-plus". logo auto-plus 



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
2
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
1
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.42
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
technický popis
karoserie
typhatchback
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4 052
šířka (mm)1 693
výška (mm)1 445
rozvor (mm)2 469
maximální hmotnost (kg)1 626
počet míst (os.)5
objem zavazadlového prostoru (l)292 - 900
motor
typvznětový
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1 896
kompresní poměr19: 1
max. výkon kw (k)/ot./min.77 (105) / 4 000
max. kroutící moment nm/ot./min.240 / 1 900
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s10,6
max. rychlost (km/h)186
spotřeba
město6,0
mimo město3,7
kombinovaná4,5
co2 (g/km)119
převodovka
typ převodovkymanuální
počet rychlostních stupňů5
palivová soustava
palivomotorová nafta
objem nádrže (l)45
přenos hnací síly
pohonpředních kol
řízení
typelektrohydraulický posilovač
brzdy
vpředukotoučové s vnitřních chlazením
vzadukotoučové
pneumatiky a ráfky
pneumatiky215 / 45 R16
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)289.900 (1.2 12V)
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)460.900
celková cena testovaného vozu (kč)516.190
příplatková výbava
sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka990
sportovní volant v kůži3.900
adaptivní Bi-xenony 16.900
tmavá zadní okna2.900
ESP + EBA + asistent rozjezdu do kopce + sledování tlaku v pneu10.000
Climatronic8.900
metalický lak10.900
popelník se zapalovačem800


"výkonu není nikdy dost..."
1/642/643/644/645/646/647/648/649/6410/6411/6412/6413/6414/6415/6416/6417/6418/6419/6420/6421/6422/6423/6424/6425/6426/6427/6428/6429/6430/6431/6432/6433/6434/6435/6436/6437/6438/6439/6440/6441/6442/6443/6444/6445/6446/6447/6448/6449/6450/6451/6452/6453/6454/6455/6456/6457/6458/6459/6460/6461/6462/6463/6464/64


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora