Oficiální přehled novinek Detroit 2005!

hodnocení článku 0.0 b / 0x
vaše hodnocení: 0 b.

Lednový autosalón v Detroitu je jednou z mála nadějí amerických a evropských automobilek, jak zvýšit odbyt na největším a nejdůležitějším trhu světa. Poté, co se ani v prosinci nedařilo výrobcům prodat více aut, nyní doufají, že další kupce nalákají novými modely.

Autosalon DetroitOdborníci jsou však skeptičtí. Podle nich bude v letošním roce odbyt na americkém trhu stagnovat ve výši 16,9 miliónu prodaných aut. Pro srovnání v loňském roce to bylo 16,79 miliónu. Příliš tak situaci nezlepšila ani tvrdá cenová válka, která v USA panuje. Automobilky se snažily ještě před Vánocemi nalákat klienty novými slevami, ale marně.
Poraženými v prosinci opět byly především velké americké automobilky Ford a General Motors (GM), zatímco asijská konkurence jako například Toyota, Honda či Nissan podle prvních odhadů zaznamenala zvýšení odbytu o více než deset procent. Analytici se domnívají, že asijské společnosti zvýšily prodej především tím, že poskytly prodejcům slevy a nabídly výhodné leasingy aut.


Výrobci z Japonska či Koreje se na americkém trhu prosazují stále více, již dnes mají podíl ve výši 35 procent. Vedoucí Toyota by pak podle odhadů měla v roce 2009 se svým prodejem aut v USA vytlačit z třetího místa i Chrysler. Američtí výrobci si naopak podle expertů budou muset ještě nějakou dobu na zlepšení situace počkat. Přestože GM i Ford již pro první čtvrtletí letošního roku směrem dolů revidovali své produkční plány, aby tak snížili zásoby na skladě, nejsou si pozorovatelé jistí, zda se obejdou bez dalších slev. Zákazníci si totiž podle nich na rabaty již zvykli. V průměru automobilky poskytly v loňském roce slevu na jeden vůz ve výši 4000 dolarů, co odpovídá celkem 67 miliardám dolarů na všechna prodaná auta.


Autosalón DetroitNepříliš optimističtí jsou také evropští výrobci, kteří povětšinou na americkém trhu strádají. Důležitým ukazatelem nastávajícího vývoje na trhu je pro všechny právě začínající autosalón v Detroitu. Pro německé automobilky je veletrh důležitý. Právě odbyt v USA by totiž měl vyrovnat již pět let klesající poptávku po autech na domácím trhu. Stále oslabující dolar, vysoká cena ropy a všeobecně stagnující poptávka jim ale činí potíže. "Konkurence bude ještě tvrdší," řekl již před Vánocemi šéf společnosti DaimlerChrysler Jürgen Schrempp. Stejný názor má také Bernd Pischetsrieder, šéf koncernu Volkswagen.


Na stabilním americkém trhu se ale německým automobilkám podaří posílit pozici jen v případě, že přeberou část podílu na trhu od konkurence. Toho chtějí dosáhnout především prostřednictvím nových modelů. Koncern BMW sází na svou řadu 5 či nový model řady 3, který v USA bude představen až po autosalónu v Detroitu. Volkswagen pak naděje vkládá do modelů Passat a Jetta, který se v Evropě prodává pod názvem Bora.

Naias

Oficiální přehled novinek, Detroit 2005:

Světové premiéry (více informací)
BMW 5-Series AWD
Cadillac STS-V
Chevrolet Corvette Z06
Dodge Charger
Ferrari Superamerica
Ford Fusion
Ford F-150 Harley
Honda Ridgeline
Infiniti M45/M35
Kia Rio
Land Rover Range Rover Sport
Lexus GX 470
Lexus RX 330 thundercloud
Lincoln Zephyr
Lincoln Mark LT
Mercedes-Benz M-Class
Mini Cooper S auto. trans.
Mitsubishi Eclipse
Mitsubishi Raider
Saturn Sky
Subaru B9 Tribeca
Toyota Avalon
Porsche 911 Carrera, Carrera S Cabriolet

Volkswagen Jetta

Nové koncepty (více informací)
Acura RD-X
Chrysler Firepower
Ford Explorer Sport Trac
Ford Fairlane
Ford Shelby GR-1
Ford SYN
General Motors Sequel
GMC Graphyte
Infiniti Kuraza
Jeep Gladiator
Kia KCD II
Lexus LF-A
Mazda Crossport
Mercury Meta One
Nissan AZEAL
Opel Astra diesel
Saturn Aura
Suzuki Concept X
Volkswagen
Volvo 3CC

Novinky na americkém trhu
Aston Martin Vanquish S V12
Audi A6 Avant
BMW 5-Series Sport Wagon
Hyundai Sonata
Mini Cooper S John Works edition

Americká premiéra konceptů
Mercedes-Benz Grand Sports Tourer Vision B
Rolls-Royce 100EX





nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora