Ojetý Mercedes-Benz třídy E (W212) - koupit, či nekoupit?

Ceny ojetin dnes začínají na částce 300 tis. Kč, což je na tuhle prestižní značku zajímavá nabídka. Nesmíme ale zapomínat na to, že případné servisní náklady ojetin za zenitem mohou dosáhnout nebeských výšin...
hodnocení článku 3.5 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Mercedes-Benz Třídy E

DOTAZ: Dobrý den, rádi bychom náš dosluhující Mercedes třídy E vyměnili za jeho nástupce. Na auto máme 450 tis. Kč. Docela s manželkou cestujeme, takže náš zájem jsou spíše naftové motory. Předpokládáme, že náklady na údržbu nebudou vyšší než u předchozí generace. Spíš bychom rádi radu, na co si dát před koupí pozor. Děkujeme, manželé Urbánkovi, Žatec


ODPOVĚĎ: Vámi poptávaná generace třídy E se u nás prodává od roku 2009. Nejstarší ročníky mající nájezd 250-300 tis. km. už startují na hranici 300 tis. kč. Tyto vozy ale můžete vynechat a s Vaším rozpočtem zamířit výše. Konkrétně lze doporučit vozy z roku 2010-2011 s nájezdem kolem 150 tis. km. Pokud se zaměříme na Vámi preferované dieselové motorizace, volil bych buď základní motorizaci 200 CDI (100 kW) popř. 220 CDI (125 kW) a 250 CDI (150kW) které patří mezi držáky. Pak je tu ještě šestiválec 350 CDI, který se prodával jen jeden rok od uvedení na trh. Opět je jednou z alternativ, ale má výrazně vyšší spotřebu, než výše doporučované čtyřválce. Výběr na trhu ojetin není tak velký, jako u německé konkurence, nicméně vybrat se dá. Viditelná je převaha dieselů, které tvoří 90% z nabídky tuzemských autobazarů. Možná je to jen můj dojem, ale nabídka prémiových ojetin se mi zdá dost přebraná, důvodem bude nejspíš fakt, že se dost aut (ta lepší) vyváží – hlavně do Německa.

Před koupí se nemusíte bát koroze, ta se tomuto modelu vyhýbá obloukem. Nechte si ale auto napojit na diagnostiku v autorizovaném servisu, nebo tam, kde mají značkový software. Jednouše tak poznáte, co vybranému autu chybí. A ceny servisu? Shodou okolností teď domácí importér spouští kampaň na servisování vozidel starších pěti let, kde jsou pevně dané sazby za jednotlivé servisní úkony. A není to žádná katastrofa.
Co se týká příplatkového podvozku Airmatic, řada majitelů si stěžuje na jeho časté vrtochy, u starších ojetin by mohly být nepříjemně drahé jeho opravy, proto bych osobně volil základní verzi s dvěma spodními rameny. Zde je třeba doplnit, že kombík má zadní nápravu odpruženou měchy už v základu. Na prémiová auta se jejich majitelé nebojí často pořídit příplatková větší kola, nemusíte se ale bát ani těch menších, naopak si myslím, že taková 16“ kola by mohla být k tomuto modelu z hlediska komfortu to nejlepší volbou.
U převodovek je to jednoduché – manuály téměř nekoupíte, takže zbývají pěti, popř. sedmistupňové automaty. Oba bez výraznějších a opakujících se závad. Olej se v nich mění po 60 tis. km.

Obecně je tohle „éčko“ dobrou volbou. Potěší dobrými jízdními vlastnostmi, pomalou ztrátou hodnoty a velmi dobrou pasivní i aktivní bezpečností.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"
1/52/53/54/55/5


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora