Peugeot 307, Ford Focus II nebo Volvo V50 - co vybrat?

Dotaz
Prosím o radu, kterou ojetinu zvolit. Uvažuji o koupi kombi s naftovým motorem a nechci Octavii I. generace. Mám vybrané následující favority: Peugeot 307 Break (SW) 1.6 HDI, Ford Focus combi 1.6 TDCi a Volvo V50 2.0D s předpokládanou cenou kolem 330.000 Kč. V této ceně je Ford a Peugeot z roku 2005-6. Volvo s motorem 1.6D (podle mého názoru ideální, ale přesahuje cenovou hranici proto musím volit 2.0D roku 2004)Zvolené alternativy se mi jeví následovně:
P307 - subjektivně nejlíbivější a největší - problém s elektroinstalaci a kvalitou zpracování
V50 - nejdražší a nejstarší, ale nejlepší kvalita zpracování a nejprestižnější (co motor 2.0D ?)
Ford Focus - nejméně výrazný - ideální kombinace užitečnosti, kvality a ceny.
Jaký je váš názor na tuto trojici?
hodnocení článku 5.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volvo V50, Peugeot 307, Ford Focus

Odpověď

Dobrý den, vážený čtenáři,

Volvo se ve výběru vozů k porovnání zas tak často neobjevuje, pojďme se tedy podívat, jak si povede ve srovnání s francouzsko – německou konkurencí.

Peugeot 307 Break, SW (2002 – 2008?)

Peugeot 307 breakKarosářská varianta třistasedmičky se na trhu objevila v roce 2002 jako kombi, označované tradičně break, či ve stylové a lépe vybavené variantě, kterou Peugeot nazývá SW. Jako první bych opět shrnul všechny důležité kvality tohoto vozu. Určitě největším kladem tohoto modelu, jak ve srovnání s modelem předchozím, tak s konkurencí, je vnitřní prostornost. Peugeot je hodně vysoký a podlaha je nízko, cestující na předních i zadních sedadlech mají dostatek místa a u modelu SW jsou dokonce k dispozici dvě nouzová sedadla ve třetí řadě. Sedadla jsou rozměrná a pohodlná, design interiéru velice příjemný a opět ve srovnání s předchůdcem i dostatečně kvalitní. Zavazadelník je u kombi velice prostorný a bezezbytku využitelný a společně s dlouhým rozvorem dávají vozu určitou vyváženost mezi prostorem pro posádku a prostorem pro náklad. Vlastně se jedná o nejprostornější kombi výrobce, jelikož Peugeot 407 SW je sice dle mého názoru krásná stylovka, nicméně místa je v ní žalostně málo. Podvozek klasické konstrukce s přední nápravou typu McPherson a vlečenými rameny vzadu toho příliš nenabídne. Jízdní vlastnosti jsou kompromisem mezi tradičním naladěním francouzských vozů a požadavky na jízdní stabilitu, tedy tvrdší, ovšem bez sportovních ambicí. Jako obvykle ještě zmíním hodnocení bezpečnosti, které je se ziskem 30 bodů a 4 hvězdiček na standardní úrovni. A nevýhody tohoto modelu? Jak ve svém dotazu zmiňujete, rozhodně to není nejspolehlivější model. Ve statistikách spolehlivosti se pohybuje v poslední třetině a zejména na problémy s elektronikou si stěžuje většina majitelů. Pokud se začtete do některého diskusního fóra, troufám si říci, že Vás příspěvky velice rychle odradí. Na to si tedy dát pozor? Kromě zmíněných problémů s elektronikou upozorním na poddimenzované uložení zadní nápravy a s tím související hlučnost. Předmětem kritiky jsou i motory. U zážehových je potřeba upozornit na 1.6 16V (80 kW) a jeho problémy s ventily, které mohou způsobit nerovnoměrný chod. Také jste se již určitě dočetl, že oblíbené motory 2.0 HDi jsou zde trochu problematické, zejména pokud se jedná o variantu vybavenou vstřikovacím systémem od firmy Siemens. Jednoznačné doporučení tedy bude směřovat k vozům novějšího data výroby. Jednak výrobce v průběhu času řešil dětské nemoci – např. uložení zadní nápravy, vibrace řízení, problémy se softwarem, a hlavně od února 2004 jsou v nabídce motory 1.6 HDi. Nejdříve s výkonem 80 kW, později také slabší varianta se 66 kW. Tyto motory jsou velice úsporné, tiché a servisně nenáročné.


TIP: RECENZE OJETIN: Peugeot 307 - Krásný, ale trochu zlobivý vůz

Ford Focus II Kombi (2004 - ?)

Ford Focus II combiNa podzim roku 2004 se do prodeje dostala společně s hatchbackem také varianta kombi druhé generace Focusu. Jeho přednosti jsou určitě prostorný interiér a velice slušný zavazadelník, i když musíme uznat, že výše popisovaná „třistasedmička“ je na tom ještě lépe, zejména v objemu zavazadelníku a prostoru v interiéru na šířku i výšku. U Focusu ovšem nalezneme další kvality. O jeho jízdních vlastnostech se rozepisovat nebudu, jistě všichni ví, že Ford Focus patřil k prvním, kdo v nižší střední třídě použili víceprvkový závěs u zadní nápravy. Jízdní vlastnosti jsou tedy i na špatném povrchu velice jisté, naladění je spíše tvrdší. Dílenské zpracování je snad s několika výjimkami v interiéru (v prvních ročnících výroby) na velice dobré úrovni a ve statistikách spolehlivosti je na tom Focus také velice dobře. Z nárazových testů si odnesl v roce 2005 skutečně vynikající výsledek – 5 hvězdiček a 35 bodů. Pokud hovoříme o motoru, bude platit to, co bylo uvedeno u Peugeotu 307, jelikož vznětový agregát pochází ze stejné dílny. I tady tedy pochválím tichý provoz, nízkou spotřebu paliva a zatím příkladnou spolehlivost. Má Focus druhé generace také nějaké zápory? Design je dle mého názoru velice nevýrazný, zejména pak ve srovnání předchozí generací. Ale to je zcela subjektivní hodnocení a co je pro jednoho všední a nezajímavé, pro druhého může být solidní a nadčasové. Určitě bych ale zmínil hlučnější podvozek a již výše zmíněnou občasnou nekvalitu v interiéru – vrzání přístrojové desky a zejména výplní dveří uživatelé často kritizují. Ještě bych jako obvykle připomenul zážehovou alternativu, která je výkonově dostatečná a není jí prakticky co vytknout. Zážehový motor 1.6 16V, který již sloužil v předchozí generaci, je příkladně spolehlivý, pružný a vcelku úsporný.

Volvo V50 (2004 - ?)

Volvo V50Jak jsem psal v úvodu, Volvo se často ve výběru zájemců o koupi ojetého vozu neobjevuje. Jaké jsou jeho přednosti? V podstatě stejné, jako u výše popisovaného Fordu Focus druhé generace. Společný je totiž podvozek a rovněž nabídka motorů. Takže i zde mezi základní klady budou patřit bezchybné jízdní vlastnosti, optimálně naladěný podvozek, dostatečně dimenzované brzdy. Rozhodně lepší je ale dojem z interiéru. Jednak je designově velice zajímavý, a rovněž kvalita montáže a materiálů je lepší. Nabídka prostoru je trochu skromnější, než u Fordu, i když vnější rozměry by hovořily i pro opak. Pokud se ale podíváme na skutečná čísla, zjistíme, že na délku, výšku, šířku i v objemu zavazadlového prostoru je na tom Ford lépe. Tradičně na dobré úrovni je hodnocení bezpečnosti – sedan S40, ze kterého V50 vychází, získal v nárazovém testu 5 hvězdiček a 34 bodů. Vznětový motor pochází se spolupráce mezi PSA a Fordem a je to tedy opět ten samý motor, o kterém jsem psal u Peugeotu 307 i Fordu Focus druhé generace. Pokud bude jeho jízdní projev jiný, bude to spíše způsobeno rozdílnou hmotností či zpřevodováním vozů. Ve svém dotazu zmiňujete jako alternativu vznětový dvoulitr. Z hlediska jízdní dynamiky je to určitě lepší volba, bohužel ale není tak bezproblémový, jako „jedna-šestka“. Abych také u Volva uvedl nějaké stinné stránky, zmíním naprostý nedostatek odkládacích prostor v interiéru, málo místa zejména na zadních sedadlech a některé prohřešky proti ergonomii – např. umístění ovládání klimatizace je příliš blízko řadicí páce.

OJETINY - PORADNA: Ptejte se na co chcete

Závěr

Jednoznačného vítěze je velice složité vybrat. Pokud je pro Vás nejdůležitější prostor, je asi nejlepší volbou Peugeot 307. Pokud Vás také zajímají jízdní vlastnosti či spolehlivost, rozhodněte se pro Ford Focus. Pokud se chcete odlišovat a nevadí Vám, že za vyšší cenu obdržíte stejnou techniku jako v případě Focusu a méně prostoru pro cestující a zavazadla, je pro Vás jasnou volbou Volvo. Já osobně bych se za Focus přimlouval i z cenového hlediska – hranice 330 tisíc Kč je dle mého názoru příliš nízká, aby byla alespoň nějaká šance na získání Volva s motorem 1.6 D.



1/82/83/84/85/86/87/88/8


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2016 EBM system s.r.o. | technická podpora